המספרים מדהימים, האישיות כובשת, והעתיד ורוד. צ'ארון שרי, הזר הכי איכותי שנחת בישראל בעשור האחרון עומד לסיים את הקריירה במדים הירוקים, ונראה שיענקל'ה שחר יכול לסמן עוד וי בדרך לאליפות שלישית ברציפות.
6 צפייה בגלריה
האס של חיפה. שרי
האס של חיפה. שרי
האס של חיפה. שרי
(צילום" עוז מועלם)

צ'ארון שרי, האס של מכבי חיפה, קרוב לחתימה לשנתיים נוספות בשורות האלופה לאחר שהצדדים הגיעו לסיכום עקרוני, כך שהקשר הסורינאמי הולנדי ישלים שש עונות במכבי חיפה.
שרי הוא שובר שוויון בכל קנה מידה, והמספרים אומרים הכול. בכל עונה שלו במדים הירוקים הוא היה שחקן מרכזי. את עונתו הראשונה בירוק הוא סיים עם 10 שערים ו-11 בישולים. בעונת האליפות הראשונה הוא סיפק 12 שערים ו-5 בישולים, בעונה שעברה הוא רשם 9 שערים ו-7 בישולים והעונה הוא כבר עם 4 שערים ו- 4 בישולים ויכולת מרשימה בליגת האלופות. אלמלא גילו המתבגר, אומרים במכבי חיפה, ספק גדול אם הוא היה נשאר פה.

6 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
צ'ארון שרי חוגג שער נוסף עם החברים
(צילום: עוז מועלם)

שרי נחת בכפר גלים בקיץ 2019 אחרי שנה טובה מאוד בקייסריספור הטורקית. למעשה, הוא היה יכול להישאר בטורקיה עבור שכר משודרג, אבל לא התלהב לעשות זאת משתי סיבות. ראשית, קייסריספור וקבוצות אחרות שהיו מעוניינות בו ומוכנות לשלם לו שכר מכובד היו קבוצות מרכז טבלה, כאלה שלא נאבקות על תארים. שנית, הקושי הרב של משפחתו להסתגל לתרבות ולמנטליות המקומית. לשרי הספיקה תקופה לא פשוטה אותה חווה בסין. בשלב זה של הקריירה, הכסף לא היה שיקול מרכזי. הוא חשק בסגנון חיים שיתאים למשפחתו ויתרה מזאת היה להוט לזכות סוף סוף באליפות, לראשונה בקריירה. לכן, ההצעה ממכבי חיפה, קבוצה עם מסורת ושאיפות לרוץ לתארים, הגיעה מבחינתו בעיתוי המתאים. כיום משפחת שרי מתגוררת בנתניה, בפנטהאוז קרוב לים, הילדים הולכים לבית הספר הבינלאומי, והחיים מאירים ומחייכים.

6 צפייה בגלריה
צ'רון שרי חוגג
צ'רון שרי חוגג
מספר 10 מושלם. שרי חוגג
(צילום: עוז מועלם)

בינתיים במכבי חיפה נהנים מהדובדבן וקושרים כתרים. "שרי זה הזר הטוב ביותר בהיסטוריה של מכבי חיפה", אמר השבוע שחקן בקבוצה. למען האמת, מזה שנים רבות לא היה לירוקים מספר 10 כל כך דומיננטי, איכותי, משדרג ובעל יכולות. כל היעדרות שלו עקב פציעה גורמת לאנשי הצוות המקצועי במועדון להבין שבכל עמדה יש לברק בכר מחליפים ראויים אך שחקן 10 ברמה של שרי אין בנמצא. מזה תקופה ארוכה בכר והמנהל המקצועי גל אלברמן עסוקים באיתור חלופה לעת הצורך, אך עד כה הם מתקשים למצוא בשוק יוצר וכובש ברמות האלה.
האישיות הנעימה והחיובית הפכה אותו מזמן לאחד השחקנים האהובים בקרב הקהל הירוק, לכל נגיעה שלו בכדור מתלווה רחש, שהינה משהו טוב הולך לקרות. "לא כל יום אתה זוכה שכוכב כדורגל בקנה מידה כזה יהיה בקבוצה שלך. נכון, שרי הוא לא מסי אבל הוא כוכב שלא מגיע לכדורגל הישראלי בכל עונה. כל נגיעה שלו בכדור זה קסם, השם שלו ייחקק באותיות זהב במועדון", אמר יהודה, אוהד הקבוצה.
בחדר ההלבשה רואים בו מנהיג. הוא שקט וצנוע, ותמיד עם רגליים על הקרקע, מופת של רצינות, השקעה ומקצוענות. גם לאחר משחקים גדולים שלו הוא מבקש לחשוב על היעד הבא אותו צריך לכבוש.

שוקלים להשתקע בישראל

אריאל בוזורגי, סוכנו של שרי, שופע מחמאות: "לפני שמדברים מקצועית, צריך להתעכב מעט על האופי והאישיות שלו לפני שמדברים מקצועית. האופי שלו והחביבות גרמו לכך שהוא הפך לקונצנזוס לא רק בקרב שחקני האלופה אלא גם בקרב שחקני היריבות הכי מרות של מכבי חיפה והקהל שלהן. הוא תמיד מחייך, מעודד ומפרגן.
"אחת הדוגמאות שממחישות זאת הייתה אשתקד. במשחק על עונה שלמה נגד מכבי תל אביב הוא ניגש לאוסקר גלוך שזה היה משחק הבכורה שלו בהרכב הבוגרים ואיחל לו בהצלחה. מיד בסיום הוא אמר לו 'כל הכבוד על משחק נהדר'. שרי אהוד ואהוב על ידי כל אוהדי הכדורגל בישראל".

6 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני בטירוף
מוחמד אבו פאני בטירוף
גורם לכולם להיות טובים יותר. שרי והחברים אחרי כיבוש
(צילום: עוז מועלם)

מקצועית, שרי נחשב לאס של בוזורגי, ולשחקן הכי איכותי שהוא מייצג בישראל: "כמובן שמבחינה מקצועית האיכות שלו היא יוצאת דופן ושוברת שוויון. שחקן זר שזו השנה הרביעית שהוא עושה דו ספרתי בשערים ולרוב גם בבישולים אלה לא נתונים רגילים.
היכולות שלו מגוונות ודי שלמות. אחד הדברים שבולטים אצלו הוא שכאשר הוא נמצא על המגרש היכולת והתפוקה של שאר השחקנים עולה לאין ערוך. ראה עומר אצילי, דין דוד וניקיטה רוקאביצה שמאז שהם משחקים לצידו הם כובשים במספרים דו ספרתיים עם קידומת 2 שזה משהו שהם לא עשו לפני כן".
"הוא בן 34 אבל הגיל לא משחק פקטור", אומר בוזורגי. "הוא מקצוען שמאוד שומר על עצמו. במשחקים הוא השחקן שעושה הכי הרבה ק"מ כולל במשחקי ליגת האלופות ששם הוא הוביל בקילומטראז' גם מול שחקנים מהטופ העולמי".
סוכנו מתייחס לחיבור של שרי למכבי חיפה ולישראל: "הוא והמשפחה מחוברים מאוד למועדון ולמדינה. משפחתו נהנית כאן מאוד, הם גם זוכים לכבוד מלכים בכל מקום שהם הולכים. חשוב לציין שמכבי חיפה כמועדון דואג תמיד שהוא ירגיש אהוב וטוב, ושרי יודע להעריך את זה". יתרה מזאת, במשפחת שרי כל כך מרוצים כאן עד כדי כך שהם לא פוסלים אפשרות להשתקע בישראל.

6 צפייה בגלריה
עומר אצילי וצ'רון שרי
עומר אצילי וצ'רון שרי
עומר אצילי וצ'רון שרי
(צילום: עוז מועלם)

קראו גם: >>

לדברי בוזורגי, בשל תחושת החיבור למועדון שרי דחה לא מעט הצעות בשנים האחרונות: "הוא דחה הצעות שהן גבוהות משמעותית מהשכר שלו בחיפה וזה בעיקר בגלל האהבה וההערכה שלו למועדון. זה המועדון שהוא הכי נהנה בו וגם הכי הישגי שהוא שיחק בו. הוא שיחק באנגליה ובטורקיה שידועות בקהל החם, אבל תמיד הוא מזכיר שהאוהדים של מכבי חיפה הם האוהדים הכי טובים ומרגשים שהוא פגש".

6 צפייה בגלריה
בנפיקה מכבי חיפה
בנפיקה מכבי חיפה
שרי בפעולה מול בנפיקה
(צילום: עוז מועלם)

"אני דואג תמיד שהוא יהיה מפוקס ועם אמונה עצמית", אומר בוזורגי. "למשל, כמה שעות לפני המשחק הראשון נגד פ.ס.ז' בליגת האלופות שלחתי לו הודעה: 'תאמין בעצמך שאתה ברמה שלהם, זה הרבה תלוי בך כי מבחינת יכולת אתה שם. היום יכירו אותך בכל אירופה'. אחרי המשחק הוא שלח לי צילום מסך של ההודעה ואמר שהדבר הכי חשוב אצל ספורטאי זה להאמין בעצמו".
נכון שלמכבי חיפה יש את הזר האיכותי והיצירתי בליגה, אך ברק בכר צריך להפנים שאי אפשר לפתח תלות בשרי כי היעדרות שלו בשל פציעה חלילה או הרחקה תותיר את האלופה מול שוקת שבורה. שרי במצב פיזיולוגי מצוין אבל אי אפשר להתווכח עם הביולוגיה. גם אם נראה כיום שניתן יהיה להתמוגג מביצועיו שנתיים נוספות, מכבי חיפה חייבת לדאוג בהקדם האפשרי לאלטרנטיבה עתידית בעמדה הזאת.