מאמן השחייה של אגודת מכבי חיפה חנן שטרלינג שהושעה מפעילות באגודה לפני כחודשיים בשל תלונות על הטרדות מיניות של ילדים, לא ימשיך בתפקידו. כך סוכם בפגישה בין נציגי האגודה ושטרלינג.
2 צפייה בגלריה
חנן שטרלינג
חנן שטרלינג
האם הוא יכול להמשיך לאמן? חנן שטרלינג
(צילום: מתוך אתר אגודת מכבי חיפה)
הודעת סיום עבודתו של שטלרינג מגיעה בזמן שנציגי פרקליטות מחוז חיפה מגבשים את המלצותיהם בעניינו. לפני כחודשיים החלו להגיע לאגודת מכבי חיפה תלונות מצד הורים מהם עלה חשד להטרדות מיניות מצידו של שטרלינג של שחיינים אותם אימן באגודה.
מיד עם קבלת התלונות באגודה הן הועברו לטיפול אחראית לתלונות הטרדה מינית באגודה, והוקם צוות בראשות עורכת דין שהמליץ על העברת הטיפול למשטרה. במשטרה אישרו ל"מיינט חיפה" כי התקבלו מספר תלונות בעניינו של שטרלינג. במקביל להעברת התלונות למשטרה, הוחלט באגודה על השעייתו המיידית של שטרלינג.
במשטרה גבו עדויות מילדים אותם אימן שטרלינג. שטרלינג עצמו נחקר ושוחרר. בסיום החקירה, העבירה המשטרה עוד לפני חג הפסח את הממצאים לפרקליטות מחוז חיפה. בפרקליטות צפויים להגיש את המלצותיהם בנוגע לכתב אישום.
במהלך חקירת משטרה קיימו באגודת מכבי חיפה מפגש עם כ-40 הורים לילדים המתאמנים באגודה. בין ההורים היו מי שביקשו להשיב את שטרלינג לתפקידו. שטרלינג מאמן באגודה כ-20 שנה ונחשב למאמן מקצועי ומוערך שהביא לתארים והישגים לאגודה ולשחייניה.
2 צפייה בגלריה
חנן שטרלינג
חנן שטרלינג
מה באמת קרה שם? חנן שטרלינג
(צילום: באדיבות איגוד השחייה)
קראו גם >>>
הורים לשחיינים באגודה: "ברור שיש הורים שרק מעניין אותם ההישגים, אבל יש פה עניין אחר. יש פה הורים שהתלוננו כי חשדו שנעשו דברים לא תקינים. שהייתה התנהגות לא נאותה והחקירה תקבע אם גם פלילית. צריכים לברר מה קרה. אם לא קרה כלום אז למה הוא עוזב ואולי נעשה לו עוול. אם בכל זאת נפגעו ילדים, אנחנו צריכים לדעת מה קרה. אנו מקווים שההתפטרות של שטרלינג לא תפגע במוטיביציה של הפרקליטות להגיע לחקר האמת, ואם צריך אז שהמשטרה תזמן את כל ההורים והילדים ותשאל מה קרה. יש עניין של מסר חינוכי לילדים. האם זה אומר שמחר שטרלינג יכול לפתוח אגודה משלו ולאמן ילדים או בוגרים? הוא יכול לעבור לקבוצה אחרת? שלא ישאירו אותנו בלי תשובות".
עם פרסום הפרשה לראשונה לפני כחודש, שטרלינג הכחיש את כל החשדות נגדו ועורכת דינו תמי אולמן ציינה כי לא יתייחס לשאלות בנושא. עו"ד אולמן ציינה: "מדובר במאמן בעל יכולות אדירות, וחבל שמנסים להכשילו. חשוב לצין כי הוא מכחיש את ביצוע המעשים".
בפרקליטות מחוז חיפה טרם פרסמו את המלצותיהם בעניינו של שטרלינג.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU