הם מתכנסים פעם בשבוע, הם משוגעים לדבר, הם לא מפסיקים לצלול ונשבעים שזה הדבר הכי טוב מאז המצאת הגלגל. קבלו את נבחרת ההוקי מים של חיפה, הנבחרת הטובה בישראל.
הרוח החיה מאחורי הנבחרת הוא טל אפרת שמקדם את ספורט ההוקי מים בשנים האחרונות וכנגד כל הסיכויים, וללא תמיכה ממשלתית, מצליח לשאוב לטירוף התת ימי שחיינים מקצועיים וחובבים בגילאים שונים, ושוקד לשים את חיפה וישראל על מפת ההוקי מים העולמית.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הוקי מים חיפה
נבחרת הוקי מים חיפה
פורצי דרך. נבחרת הוקי מים חיפה
(דניאל מיסינקביץ')
טל, איך הכל התחיל?
"ההוקי התחיל ב1994. אח שלי (שהיה שחיין) וחברים שלו חשבו שהמציאו משחק חדש ושיחקו עם אבן ומקלות שהכינו. אחר כך הגיע גוגל ואז גילו שזה ענף ספורט קיים. החבר'ה של אותה תקופה שיחקו במוצ"ש בגבעת אלה רק בקיץ, כי הבריכה לא מקורה. היישוב נתן שעתיים בשבוע לטובת ההוקי וכך זה היה מתחילת הדרך עד שהענף התחיל להתקדם ולעלות רמה. שיחקו עם ציוד לא תקני ולא בטיחותי בחלק גדול מהתקופה, עד שגילינו מה הציוד הנכון והתקני".
איפה אפשר למצוא הוקי מים בארץ?
"ההוקי התחיל בגבעת אלה ב1994. באוקטובר 2015 החלו להתאמן בקריית טבעון במועדון חדש שפעיל כל השנה בבריכה מקורה במוצ"שים. במרץ 2016 התחילו גם אימונים בימי רביעי בנהלל. באוגוסט 2021 התחילו אימונים בימי חמישי בחיפה. באוקטובר 2021 האימונים של מוצ"ש בטבעון עברו לחיפה במקום טבעון.
הסיבה שהמועדון האחרון (של ימי חמישי) נפתח בחיפה היא כי מספר שחייני מאסטרס / שחיינים לשעבר ממועדון השחייה של מכבי חיפה התאהבו בענף, ויש בחיפה שחקנים שרוצים להתאמן. השחיינים פתחו פתח לקהילה נהדרת מחיפה".

מה החלק שלך בקידום הספורט?
"החלק שלי בקידום הספורט התחיל בקיץ 2011, כאשר שיחקנו רק בקיץ. טסתי לאירופה ללמוד את הענף וחזרתי עם הרבה ידע וציוד תקני אשר לקח אותנו שלב אחד קדימה. בתחילת 2012 פתחתי את המועדון הראשון שפעיל במהלך כל השנה, בנופית, אך לצערי המועדון נאלץ להיסגר מספר חודשים לאחר מכן. באוקטובר 2015 הקמתי את המועדון של מוצ"ש בטבעון שלא מזמן עבר לחיפה. במרץ 2016 הקמתי את המועדון של ימי רביעי בנהלל. באוגוסט 2021 הקמתי את המועדון של ימי חמישי בחיפה, שמנוהל על ידי גאלי ארבע, אחד השחקנים המובילים שלנו ועל ידי במשותף. במהלך 12 השנים האחרונות אני טס באופן קבוע למחנות אימונים ותחרויות בחו"ל ומביא ידע וניסיון אשר דרושים לנו מאוד. בנוסף, הוצאתי קבוצה ישראלית לתחרות בחו"ל בשנים 2016, 2017, 2019 והשנה נתחרה בצ'כיה באפריל 2022".
איך מתאמנת קהילת ההוקי?
"קהילת ההוקי בישראל מקיימת בניהולי מספר אירועים שנתיים:
א. מבחני כושר: 1-2 אירועים בשנה, אשר נותנים לכל אחד מדד טוב למצבו ומסייעים לי בבחירת הנבחרת שתצא לתחרות בחו"ל.
ב. סלקשן לתחרות בחו"ל: 2 ימי אימון אשר בהם אני בוחר את הקבוצה שתייצג אותנו בחו"ל (תוך היעזרות בתוצאות מבחני הכושר).
ג. מחנה אימון: 2 מחנות בשנה של 3-5 ימים, בהם עוברים הרצאות ואימונים על טכניקה, טקטיקה וחוקה. בנוסף, מצלמים את האימונים ולאחר מכן מקבלים ביקורת על המשחק. ישנן גם הרצאות של מאמן בכיר מחו"ל בזום לעיתים, או כמו ב-2018 שהבאתי לכאן את המאמן הנחשב ביותר בעולם למחנה אימון ממש כאן אצלנו.
ד. אליפות ישראל במיני משחק - 3 על 3. כל שחקן מדרג את כולם לשליש עליון, אמצע ותחתון. מתקבל דירוג ממוצע. כל קבוצה מגרילה 3 שחקן אחד מכל דירוג, ומתחרים על פרסים ותואר יוקרתי.
ה. תחרות שנתית: במהלך השנה צוברים נקודות. למשל: באימון הקבוצה שלך ניצחה 6-4, אתה ושחקני הקבוצה מקבלים 6 נק' על האימון, ושחקני הקבוצה השנייה 4 נק'. הבאת שחקן חדש שהפך לקבוע? אתה מקבל 30 נק'. הגעת לאימון בזמן והשתתפת באימון הכושר שבתחילתו? צברת 4 נק'. וכו' וכו'.
בסוף השנה מחולקים פרסים למנצחים כאשר המנצח זוכה גם במקום בקבוצה שטסה לחו"ל (כולם מתחרים על הזכות לייצג אותנו), וגם בטיסה עצמה עליה הוא לא משלם. שאר הפרסים הם למשל חודש חינם, ציוד וכו'.
בנוסף, בגלל שאני מאמן ומנהל בענף השחייה אני מנסה ולעיתים מצליח לגייס שחקנים עם עבר בשחייה, דבר אשר מקדם אותנו מאוד.

כמה שחקנים פעילים? גילאים?
"כיום יש 35-40 שחקנים פעילים, מתוכם 5-6 בנות. הגילאים הם 13-60, מאוד מגוון וכולם משחקים עם הולם בהנאה רבה.
מה עקרונות המשחק?
"עקרונות המשחק הם להכניס גול עם המקל. הדבר דורש יכולות מגוונות שכן צריך להיות מתואמים כקבוצה גם בלי לדבר, גם בלי לנשום וגם בסביבה תלת מימדית".
זה נשמע כמו מועדון קרב מתחת למים.
"יש מאבקים ספורטיביים וחוקיים (לא אלימות) מתחת למים, כאשר כל מאבק מוגבל בזמן כי לכולם בסוף נגמר האוויר. לכן המטרה תהיה לסיים את המאבק בהעברת הפאק (הדיסקית) לשחקן מהקבוצה".
3 צפייה בגלריה
הוקי מים חיפה
הוקי מים חיפה
ותיקים וצעירים משתפים פעולה
(טל אפרת)
מי יכול להצטרף לאימונים?
"כל מי שיודע לשחות ברמה בסיסית יכול לבוא להתאמן. רוב השחקנים שלנו לא הגיעו מרקע של שחייה תחרותית או שחייה בכלל. כמובן ששחיין תחרותי יתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר, אבל זה לא דרוש".
יש תחרויות בארץ ובעולם?
"בארץ יש רק את אליפות ישראל במיני הוקי של 3 על 3, אירוע מלהיב מאוד. בחו"ל יש תחרויות בכל הרמות, כאשר אחת המטרות שלנו היא כמובן להתחרות בעתיד באליפות העולם הרשמית. בינתיים אני משתדל שנתחרה פעם בשנה בחו"ל, לצערי בשנים 2020-2021 זה לא התאפשר עקב הקורונה, אבל השנה (2022) אנו מתוכננים לחזור להתחרות".
יש איגוד ותקציבים?
"איגוד להוקי מים יידרש כאשר נהיה בתהליך של שליחת נבחרת רשמית לאליפות העולם, וזה כרגע לא על הפרק אז לא הוקם איגוד כרגע. תקצוב אין לנו, ובכל הפעמים שבדקתי את הנושא גיליתי שאין התכנות ריאלית לכך. כמובן שאני בראש פתוח ואשמח לגלות שאני טועה. קיבלנו תרומה מתורם אנונימי בשנה שעברה על סך 3,000₪ שהלכו לרכישה ציוד.
3 צפייה בגלריה
הוקי מים חיפה
הוקי מים חיפה
שחקנים בפעולה
(טל אפרת)
קראו גם: >>
איפה מתאמנים וכמה עולה?
"ימי רביעי בנהלל - שעה וחצי, עלות 175 שקלים לחודש.
ימי חמישי בחיפה - שעה, עלות 120 שקלים / 150 שקלים לחודש (4/5 ימי חמישי בחודש).
מוצאי שבת בחיפה - שעתיים, עלות 240 שקלים / 300 שקלים לחודש (4/5 שבתות בחודש).
האירועים עולים 50-150 שקלים לאירוע לרוב".
מה ההתלהבות מהספורט הזה?
"ההוקי משלב המון יכולות וכישורים. כוח, סיבולת, כוח מתפרץ, חשיבה, תפישה תלת מימדית, קור רוח ללא נשימה, קוארדינציה, דיוק ודינמיקה קבוצתית. עצם עצירת הנשימה מבדילה את הענף ומייחדת אותו, ובנוסף לכך יש גם את אלמנט תלת המימד. המשחק פשוט כיף חיים".
לאן אתה רוצה להוביל את הנבחרת?
"היעדים לשנים הבאות הם הגדלת קהילת שחקני ההוקי, עלייה ברמה המקצועית והבאת הישגים באליפות עולם כנבחרת רשמית. את כל זאת הקהילה, וכמובן שגם אני, רוצים לעשות תוך יצירת קהילת שחקנים שפשוט נהנית להיות ביחד גם מתחת למים וגם מחוץ למים".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.