מכבי חיפה פתחה את אימוניה לקראת עונת המשחקים 2024/25 שבפתח ומה שנראה הכי מרענן באימון הבכורה זה הדמות על הקווים: ברק בכר.
7 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
איתו אפשר ללכת עד הסוף. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המעוטר שהביא 3 אליפויות רצופות לירוקים חזר, ובחיפה בטוחים שמדובר ברכש הכי איכותי, נוצץ ומשמעותי שהם יכלו להביא לקבוצה. אחרי שצלחת האליפות עברה לקריית שלום בכר מתקשה עם רכש אך משדר ביטחון שהוא האיש שיחזיר את הצלחת לכרמל.
השנה האחרונה לא הייתה קלה לבכר. אחרי 3 אליפויות רצופות וציפיות לקריירה באירופה הוא פוטר מהכוכב האדום בלגראד וחזר לישראל. המאמן אולי הטוב בישראל חזר למכבי חיפה במטרה אחת ויחידה: להחזיר את צלחת האליפות לכרמל. הויתור על אימון הנבחרת הלאומית רק מעיד כמה בכר מרוכז וחדור מטרה ומאמין במשימה. גם אחרי שמכבי ת"א לטשה עיניים אליו המאמן הרגיש שהקבוצה אותה אהד בתור ילד ביציע ג' בקרית אליעזר זה המקום המתאים לו לקראת השנים הבאות.

7 צפייה בגלריה
ברק בכר נזרק לשמיים
ברק בכר נזרק לשמיים
האוהדים קיבלו מה שרצו. בכר בחגיגות האליפות
(צילום: עוז מועלם)

לא הכסף


שיהיה ברור כסף זה שם המשחק אבל בכר יכל לקבל חוזה גבוה יותר ממכבי ת"א, וגם כמאמן הנבחרת איפשר לא להרוויח לא מעט ועם הרבה פחות זמן עבודה. אך האתגר בחיפה, הרצון להוכיח שהוא האיש שיכול להחזיר את האליפות והחיבור למועדון גרם לו לבחור ללא היסוס בירוקים.
חודשיים מאז מונה בכר לתפקיד בחזרה ונראה שהמאמן עובד בשקט. בכר לא התראיין בכלל, ודמותו נראתה בעיקר על המסך בפרסומת שהוא עושה לחברת מזגנים בפריים טיים בטלוויזיה. אבל מקורבים אומרים שהוא עובד בשקט בדרכו השקטה.
המשרדים בכפר גלים עוברים שיפוצים בימים אלה והמאמן עובד בשלט רחוק מהבית. שיחות יום יומיות עם גל אלברמן המנהל המקצועי, שיחות עם סקאוטים, סוכני שחקנים ועם הכוורת שבנה. עמיר נוסבאום שאימן בעבר את ק"ש והעונה את הנוער של מכבי חיפה מונה לעוזרו. שחר ויזינגר ששימש כעוזרו של דגו נשאר במערכת כעוזרו של בכר. גיא ויזינגר אחיו שיצא עם בכר לבלגראד יחזור לעמדת מאמן השוערים. דרור שמשון ואורי הראל ישמשו כמאמני הכושר, ודני ענבר יחזור לתפקיד המנטאליסט של המועדון.
הכוורת של בכר: עמיר נוסבאום - עוזר מאמן, שחר ויזינגר - עוזר מאמן, גיא ויזינגר - מאמן שוערים, דרור שמשון ואורי הראל – מאמני כושר, דני ענבר – מנטליסט.


7 צפייה בגלריה
עומר נוסבאום עוז מאמן
עומר נוסבאום עוז מאמן
עומר נוסבאום עוז מאמן
(צילום: עוז מועלם)

בכר מאוהב


בחיפה מתמוגגים מהחזרה של בכר וגורם במועדון אומר: "בכר עובד מסביב לשעון 24.7 הוא מטריף את כל המערכת, אין ספק שהוא הטוב ביותר, המתאים ביותר, ומגיע רעב ביותר, הוא לא פנה לשחקנים עד אחרי שריקת הסיום של העונה הוא כיבד את המקום של מסאי, מרגע שהעונה הסתיימה הוא העלה הילוך. נפגש עם הזרים לפני שהם עזבו את הארץ, נפגש עם הישראלים, עבר אחד אחד, דיבר ושמע מה הם רוצים, מה התכנונים והתוכניות. הוא איש של פרטים. הוא רוצה לדעת הכל וזה מה שעושה אותו מיוחד".

7 צפייה בגלריה
שחר ויזינגר עוזר מאמן
שחר ויזינגר עוזר מאמן
שחר ויזינגר עוזר מאמן
(צילום: שרון צור)

חיפה פתחה השבוע את אימוניה והקבוצה תצא למחנה אימונים בספרד ב 2.7. כבר עתה ברור שבכר שם לעצמו למטרה להשלים את מרבית בניית הסגל עד היציאה למחנה האימונים .
ומה לגביי הסגל? התוכניות המקצועיות של בכר היא להביא שני זרים איכותיים. בכר מסרב לשחרר שחקנים מהסגל הקיים, זו ההוראה הראשונה שלו. כבר עכשיו ברור ששואו לא בתוכניות של המאמן וצפוי לעזוב. הקשר מחזיק בחוזה ובחיפה מקווים למצוא קבוצה שתקלוט אותו וכך יחסכו בהוצאות. תומר חמד שהגיע לקבוצה ולא זכה ליותר מדי קרדיט לא צפוי להמשיך גם הוא.

7 צפייה בגלריה
דרור שמשון מאמן כושר
דרור שמשון מאמן כושר
דרור שמשון מאמן כושר
(צילום: הרצל יוסף)

קראו עוד:

מה עם אצילי?


בכר קיבל יד חופשית בכל הנוגע לרכש כאשר שוער שני לשריף כיוף יוחתם. בכר סירב לבזבז מקום של זר על תפקיד של שוער שני. תומאס סולטאני (25) היהודי- ארגנטינאי חתם וישמש כשוער שני לכיוף. בכר מתכוון לצרף קשר 6, שני שחקני כנפיים וזר שיגיע לשחק כמספר 10 כמחליף של צ'ארון שרי. חיפה תהנה משני שחקני רכש מאוד משמעותיים שתולים בהם תקוות גדולות מאוד: שוראנוב שהגיע בעונה החולפת עם ציפיות גדולות מאוד וכבר באוקטובר קרע את הרצועות וגמר את העונה ודולב וחזיזה שנעדר בעונה החולפת במרבית העונה.

7 צפייה בגלריה
עומר אצילי מכבי חיפה
עומר אצילי מכבי חיפה
עומר אצילי מכבי חיפה
(עוז מועלם)

מי שדובר עליו רבות אך ספק גדול מאוד אם יגיע הוא עומר אצילי. הסיבה שהקשר שיש לו חלק נכבד בשלוש האליפויות של הירוקים לא יגיע מסיבות כספיות בלבד, והגעה שלו לחיפה העונה הייתה גורמת לו להפסיד כל חודש 700 אלף שקלים.
החשבון הוא כזה: אצילי קיבל 2 מיליון יורו עד עכשיו שבחשבון פשוט זה 8 מיליון שקלים, אם הוא חוזר לארץ הוא משלם מס ונשאר לו 4 מיליון שקלים. אם אצילי נשאר את העונה הקרובה יהיה לו 16 מיליון שקלים, אחרי המס 15 מיליון. אם הוא חוזר הוא מפסיד 12 מיליון אז סביר מאוד להניח שהוא לא יפסיד סכום כזה כדי לחזור למכבי חיפה.

זה ברק


מי שמכיר הייטב את ברק בכר הוא גיא צרפתי ששימש כעוזרו שנים ארוכות בבאר שבע, במכבי חיפה ובכוכב האדום בלגראד. צרפתי שמיד לאחר הפיטורים של בכר והצוות מהכוכב האדום מונה למאמנה של מכבי נתניה לא יצטרף לבכר לקדנציה השנייה במכבי חיפה, אך צרפתי מאוד מעריך את היכולות והתשוקה של המאמן למועדון מהכרמל. "ברק בחור מאוד יסודי, שברק שומע מכבי חיפה זה עושה לו צמרמורת בגוף ,הוא אוהב בכל גופו את המועדון, דאג לעקוב גם מבלגרד אחרי המועדון. יש תחושה שהוא מגיע כל יום לעבודה ומרגש בגלל שזה מכבי חיפה. הוא מכיר כל פינה וכל אבן במועדון בקהל ובהנהלה ובתקשורת המקומית".

7 צפייה בגלריה
ברק בכר חוגג
ברק בכר חוגג
ברק בכר חוגג אליפות
(צילום: עוז מועלם)

גורם במועדון: "יש אווירה מצויינת ובעיקר ציפיות בשמיים. אנחנו מכירים את ברק והתחושה שאיתו אנחנו הולכים על אליפות. השקט שהוא מקרין משפיע על כולם מההנהלה ועד השחקנים. אבל אנחנו רואים שהצהובים מתל אביב גם כן עובדים חזק ולא יוותרו וזה לא יהיה קל. אין לנו ספק שעם בכר אנחנו הולכים בגדול העונה".