20 רופאים מהקורס להכשרת רופאי ספורט בבית הספר ללימודי המשך מתקדמים ברפואה בטכניון התארחו בתחילת השבוע בקבוצת מכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה והרופאים מהטכניון
(בועז אשכול)
הרופאים הגיעו לביקור במסגרת לימודי ההמשך שלהם בהכשרתם לתחום רפואת הספורט, ובמסגרת שיתוף הפעולה בין הטכניון לקבוצה, שנמשך כבר מספר חודשים וכולל ביקורים של הרופאים במתקן הקבוצה בכפר גלים, ופגישות עם הצוות המקצועי והצוות הרפואי.
במסגרת המפגש הציג הצוות הרפואי, הכולל את רופא הקבוצה ד"ר אברהם ברבר, הפיזיותרפיסט תומר בסן, ומאמני הכושר אורי הראל ודרור שמשון, את המערכת הממוחשבת העוקבת בפרטי פרטים אחרי המדדים של השחקנים באימונים ובמשחקים ומסייעת להם לזהות פציעות של שחקנים, את המתקנים הכוללים אמבטיית קרח חשמלית, ג'קוזי, המסייע גם לשיקום שחקנים, חדר הכושר, וכן הסבר על מכשירי ה-GPS ועל הציוד הרפואי בו משתמש הצוות.
3 צפייה בגלריה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
"הבדל עצום בתנאים במכבי חיפה ובקבוצות אחרות". ברק בכר והצוות המקצועי
(בועז אשכול)
הרופאים מהטכניון נפגשו גם עם מאמן הקבוצה, ברק בכר, שהסביר להם, כמי שעבד במספר מועדונים, על השוני העצום בין התנאים, הצוות והמכשור שיש במכבי חיפה, לבין קבוצות אחרות בליגה, בכל הקשור לרפואת ספורט.
בכר: "בחלק מהמועדונים אין רופאים, והשחקנים מבקרים ומטופלים אצל רופא המשפחה. רבים מבוגרי הקורס יעבדו בקבוצות שאין בהם את התנאים המתאימים, והם יצטרכו ליצור אותם בעצמם". דברים ברוח דומה אמר לרופאים גם הפיזיותרפיסט תומר בסן, שאירח אותם גם בחדרי העיסויים ובאימון הקבוצה בחדר הכושר.
3 צפייה בגלריה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
ביקור רופאים מהטכניון במכבי חיפה
שיתוף פעולה. הרופאים וצוותי האימון במכבי חיפה
(בועז אשכול)
קראו גם: >>
התכנית ברפואת ספורט בניהולם האקדמי של ד"ר רונן בר-יוסף וד"ר רון גולן היא קורס המיועד לרופאים המעוניינים לקבל את אישור משרד הבריאות לעסוק ברפואת ספורט בהתאם לתקנות חוק הספורט. הוא כולל 6 סמסטרים וכ-362 שעות הוראה, הכוללות גם 104 שעות התנסות מעשית בשטח. כחלק מהלימודים הרופאים מגיעים למפגשים עם קבוצות ספורט מקצועניות, והטכניון בחר במכבי חיפה, בשל התנאים הרפואיים בסטנדרט אירופאי הנהוגים בה.
בקורס יכולים ללמוד גם בעלי תואר ראשון ושני בתחומים הקשורים למדעי הספורט, והם יקבלו תעודת גמר מטעם היחידה ללימודי המשך בטכניון, אך לא יהיו זכאים לעסוק ברפואת ספורט.
מנהלת תחום לימודי המשך ברפואה בטכניון, סווטה אפנסנקו: "אני רוצה להודות לצוות המקצועי והרפואי של מכבי חיפה על האירוח הנדיב, ההסברים המפורטים, המענה לכל השאלות, והנושאים המעשיים אליהם יידרשו רופאי הספורט כשיעבדו בפועל. אני רואה בביקורים חלק חשוב מהלימודים ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם הקבוצה".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU