בתום עונה אחת במכבי חיפה אפשר להגיד בפה מלא - בוגדן פלאניץ' הוא סיפור הצלחה לעילא ולעילא. הבלם הסרבי הוא אחד הזרים האיכותיים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות, ומטובי הבלמים שידע המועדון הירוק.
2 צפייה בגלריה
בוגדאן פלאניץ'
בוגדאן פלאניץ'
נותן את הנשמה. בוגדאן פלאניץ'
(עוז מועלם)
לא בכדי, ברק בכר התעקש על הבאתו, והיה מוכן לחכות זמן רב עד שיסתדרו ענייניו בסטיאווה בוקרשט. אחרי תקופת הסתגלות פלאניץ' הפך לעוגן ההגנתי של הקבוצה ומחזיק את כל החלק האחורי. התלות בבלם הסרבי כה גדולה, כך שכל פציעה קלה שלו מחרידה את הצוות המקצועי וגורמת לאוהדים להחסיר פעימה. בכר בנה סגל רחב כאשר על כל עמדה מתמודדים שני שחקנים, אך לבלם הסרבי הגבוה עדיין לא נמצא מחליף ראוי.
פלאניץ' מוביל את דקות המשחק של הירוקים מבין כל שחקני השדה (אחרי ג'וש כהן). הנתונים הסטטיסטיים שלו מדהימים: הוא מוביל את הירוקים בלא מעט פרמטרים. במסירות מדויקות (390), במאבקי אוויר (33), במאבקי אוויר מוצלחים (28), במאבקי קרקע מוצלחים (53), חילוצי כדור (78) בחילוצי כדור בחצי ההגנתי (68) ובאיומים שנבלמו (6), מה שלמד על החיוניות והמשמעותיות שלו.
מעבר לכך הוא מנהיג, אינטליגנטי ובעל הבנת משחק. הבלמים שמשחקים לצידו נהנים מפרטנר משובח שמשביח ומפרה אותם. עופרי ארד, ששיחק לצידו בעונה החולפת, ביצע בעונה שעברה קפיצת מדרגה ואף זומן לנבחרת. הוא הפך לבטוח ואגרסיבי יותר, ולפלאניץ' יש חלק בזה. גם אורי דהן, שון גולדברג ורמי גרשון מרגישים בנוח ונראים טוב יותר כשהם משחקים לצידו של הבלם המנוסה.
איך אמר שחקן במכבי אמר השבוע: "בוגדאן הוא מסוג השחקנים שכל אחד שמח לשחק לצידם. הוא חכם מאוד ומקרין הרבה ביטחון. הוא גם הוא דמות חיובית בחדר ההלבשה. אין ספק שהוא שדרוג משמעותי לקבוצה".
2 צפייה בגלריה
בוגדאן פלאניץ'
בוגדאן פלאניץ'
אינטלגינטי ומהיר. פלאניץ'
(עוז מועלם)
קראו גם: >>>
התאהב בישראל ובמנטליות
במועדון מדברים על הדינמיקה הטובה שבין בכר לבלם. המאמן נוהג לקיים עם הסרבי לא מעט שיחות ומראה לו עד כמה הוא סומך עליו ומעריך אותו. בכלל, הצוות המקצועי במועדון מייחס לסרבי חשיבות גם כגורם מתווך שיעביר את המסרים לחבריו. פלאניץ' מצידו מרגיש מוערך ומודע למעמדו, והדבר ניכר בהתנהלותו, בשפת גופו ובביטחונו הרב על כר הדשא.
מעבר לכך, הסרבי ומשפחתו נקלטו מצוין בחיפה, התאהבו בישראל והתחברו למנטליות המקומית. בשבועיים האחרונים פלאניץ' עבר תקופה לא פשוטה ברמה האישית, אך במועדון משוכנעים שהנסיבות לא ישפיעו עליו מקצועית. הסרבי מחזיק בחוזה עד תום העונה הבאה. לאור שביעות הרצון ההדדית במועדון ישקיעו מאמצים גדולים לשמר את הנכס ולהמשיך את הרומן שנתיים נוספות.
חיים סילבס, שנמצא כיום בעמדת הפרשן, לא חוסך במחמאות: "מנקודת המבט שלי, לקח לו קצת זמן להיכנס לעניינים. אני אוהב את שפת הגוף שלו ואיך שהוא מתקיף את הכדור. הוא ווינר אדיר ושחקן שלא חושש מכלום. אין לו ירידות ועליות, והוא לא סובל ממצבי רוח, דבר שמשפיע על היכולת. הוא מרשים, מנהיג ומבין את המשחק. בנוסף לכל אלה הוא מהיר מאוד ביחס לבלמים, וזה שילוב מצוין. לקח לו זמן להוכיח מה הוא שווה. היום אנחנו רואים שהוא ברמות אחרות ממה שהורגלנו. בלם אירופי ברמה גבוהה, אם הוא היה משחק ברומא או בכל קבוצה אירופית אחרת, לא הייתי מתפלא. הוא הפך למנהיג, והוא אחת הסיבות לכך שמכבי חיפה נמצאת היכן שהיא נמצאת".
אלי כהן, מאמנה של הפועל רעננה כיום, בלם ירוק בעברו, מסוגל להעריך ולשפוט: "פלאניץ' בלם איכותי. יש לו יכולות שלא רואים כל יום. הוא מהיר מאוד, אינטליגנטי, חכם ויש לו ראיית משחק מצוינת. הוא משדרג את משחק ההגנה של מכבי חיפה ומשרה הרבה ביטחון על כל החוליה האחורית. כל מאמן חולם שיהיה לו בקבוצה שחקן שקט ובטוח כזה. מכבי חיפה הרוויחה שחקן שמשדרג אותה".
צדוק מלכה, אקס מכבי חיפה ועוזר מאמן בעבר, התייחס אף הוא לרכש המוצלח: "לדעתי הוא אחד הבלמים הטובים שנחתו בארץ. החשיבות שלו במכבי חיפה גדולה. הוא כיום בכושר הכי טוב, הוא עושה את שחקני ההגנה שמשחקים לצידו הרבה יותר טובים. ארד, דהן, וגולדברג משדרגים את עצמם בזכותו. קשה למצוא היום בלמים כאלה, ואני רואה הרבה משחקים באירופה. יש לו משמעות כמנהיג. הוא כל הזמן בטירוף, מקבל החלטות טובות, חי את המשחק, הוא אחת ההצלחות הגדולות של מכבי חיפה בשנים האחרונות".