לאחר עשור ללא אליפות, קבוצת הכדורגל מכבי חיפה זכתה באליפות היסטורית. הצלם מיכה בריקמן החיפאי הצליח לתפוס בעדשת המצלמה את רגעי השמחה הנדירים שאחזו ב-30 אלף אוהדי הקבוצה הירוקה באיצטדיון סמי עופר בשריקת הסיום של המשחק. התמונה, לה קרא בריקמן "קתרזיס", תזכה לכבוד הראוי לה ותוצג במסגרת תערוכת "עדות מקומית" במוזיאון "ארץ ישראל" החל מיום שישי (19.11).
2 צפייה בגלריה
קתרזיס. מכבי חיפה לוקחת אליפות
קתרזיס. מכבי חיפה לוקחת אליפות
קתרזיס. מכבי חיפה לוקחת אליפות
(מיכה בריקמן)
קראו גם: >>>
מיכה בריקמן, בוגר מגמת צילום, בבית הספר "ויצו", חיפה, צלם צבאי בחיל המודיעין ובעל סטודיו לצילום מאז ועד היום. בנוסף שימש שנים כצלם עיתונות.
התערוכה המתעדת את השנה החולפת מבעד לעדשת המצלמה של מיטב צלמי העיתונות בארץ, נותנת במה לצילום התיעודי המקומי ולחשיבותו החברתית ומבטאת את פניה המורכבים של המציאות האזורית. היא תוצג לצד תערוכת הצילום הבין לאומית World Press Photo ובמסגרתה ייערכו במוזיאון אירועים נוספים כמו שיח גלריה, ימי עיון ועוד. את התערוכה אצרה היא גליה גור זאב ויזמה וניהלה דנה וולפיילר-ללקין.
2 צפייה בגלריה
מיכה בריקמן
מיכה בריקמן
מיכה בריקמן
(שוקי מואס)
6,519 תצלומים שצילמו 376 צלמות וצלמים מקצועיים הוגשו לתערוכה. מתוכם נבחרו 165 תצלומים, 5 עבודות וידאו וכן "תמונת השנה" ו"סדרת השנה", בקטגוריות: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וחשיפה ארוכה. הבחירה של חבר השופטים הבלתי תלוי שהורכב מאנשי מקצוע מתחום הצילום, האוצרות והתקשורת נערכה באופן אנונימי מבלי שהשופטים ידעו מי צילם את התמונה.
פורסם לראשונה: 08:48, 16.11.21