אלופי עולם מחיפה. עמי דדאון זכה (שלישי) במדליית זהב באליפות העולם בשחייה המתקיימת בפורטוגל, לאחר שסיים ראשון את משחה ה-150 מטר מעורב אישי בזמן של 2:43.13 דקות. מארק מליאר זכה במדליית הארד ב-100 מטר חזה עם 1:21.42 דקות.
3 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
אלוף עולם עמי דדאון
(צילום: FICKR)
שני השחיינים הם חברי אילן חיפה, ומאמנם הוא יעקב ביננסון. לשניהם מדליות מטוקיו. לדדאון שתי מדליות זהב, אחת כסף ושיא עולם. למליאר שתי מדליות זהב, מדלית ארד ושני שיאי עולם. מנין המדליות עד עתה לישראל מגיע לשלוש, לאחר שבתחילת השבוע זכתה גם ורוניקה גירנקו במדלית כסף ב-50 מטר חזה.
3 צפייה בגלריה
עמי דדאון והמאמן יעקב ביננסון
עמי דדאון והמאמן יעקב ביננסון
עמי דדאון והמאמן יעקב ביננסון
(צילום: אסנת פליס דואר)
דדאון אמר אחרי הזכייה: "שאפתי לתוצאה מהירה יותר, אבל הצלחתי לנצח למרות זאת. זו מדלית זהב ראשונה לישראל, ואני מקווה להמשיך ולייצג את המדינה בכבוד גם במשחים הבאים, יש לי עוד שני משחים 50 ו-200 מטר חופשי, משחים חזקים שלי, אבל התחרות קשה, אני מצפה להצליח גם בהמשך."
3 צפייה בגלריה
מארק מליאר והמאמן יעקב ביננסון
מארק מליאר והמאמן יעקב ביננסון
מארק מליאר והמאמן יעקב ביננסון
(צילום: אסנת פליס דואר)
קראו גם: >>
יו"ר ההתאחדות לספורט נכים רו"ח אהוד רצאבי, ברך ואמר: "החבורה המוכשרת הזאת, שחייניו של המאמן הלאומי יעקב ביננסון, מוכיחה פעם נוספת כי המאמץ והאימונים הקשים משתלמים. אני יודע כמה נדרש מכל אחד להשקיע, כמה שעות של אימונים וכמה ויתורים, והנה מגיעה אליפות העולם ורואים את התוצאות, רואים את הנחישות, החריצות והאחריות שלכם. תודה לכם מארק ועמי היקרים על השמחה והגאווה שהבאתם לנו הערב.".
ד"ר אורית שטיין רייזנר, מנהלת בית החולים השיקומי רעות ת"א, המעניק ליווי רפואי לנבחרת השחייה הפראלימפית מסרה: "ברכות חמות למדליסטים המדהימים עמי דדאון על זכייתו בזהב ומארק מליאר על זכייתו במדלית ארד. השחיינים הפראלימפיים ממשיכים לכבוש כל פסגה אפשרית וזו גאווה עצומה עבור צוות ביה"ח להיות שותף להצלחות הללו".
באליפות העולם 2022 בפורטוגל, משתתפים יותר מ-500 שחיינים מ-60 מדינות. זהו האירוע הפראלימפי הגדול ביותר שנערך אי פעם בפורטוגל, והגדול ביותר מאז המשחקים בטוקיו שהתקיימו באוגוסט 2021.
פורסם לראשונה: 08:31, 15.06.22