משרד הבריאות הוציא צו סגירה לסניף "קפה קפה" בגרנד קניון. סגנית הרופאה המחוזית במשרד הבריאות ד"ר רנא שיבלי חתמה (שלישי) על צו סגירה שהוצא לבעלי המקום, שאדי עלי.
2 צפייה בגלריה
המלצות למכונת קפה
המלצות למכונת קפה
תנאים תברואתיים חמורים
(צילום המחשה: FREEPIK)

הליקויים שנמצאו במקום רבים וחמורים. כך במהלך הביקורת של משרד הבריאות נצפו עשרות מקקים חיים בשטח הטיפול במזון במטבח.
בנוסף נמצא בביקורת: הפשרת מוצרי בשר מתבצעת במקרר של מזון גולמי ומזון מוכן למאכל יחדיו. תהליך ההפשרה שגוי ומתבצע בניגוד לתקנות. במקרר בו מתבצע תהליך ההפשרה נשמרים מוצרי מזון גולמיים ומוכנים למאכל, דבר העלול לגרום לזיהום צולב. כמו כן, במקרר עובשים רבים, חלודה רבה, ניכר כי לא נוקה מזה זמן רב ונמצאו בתוכו מקקים מתים.

2 צפייה בגלריה
מתיעוד משרד הבריאות
מתיעוד משרד הבריאות
מתיעוד משרד הבריאות
(צילום: משרד הבריאות)

בביקורת נמצאו מוצרים פגי תוקף שאינם ראויים למאכל. נמצא כי סלטים ומוצרים רגישים כגון גבינות וסלטי טונה נשמרים מספר ימים ואינם ראויים למאכל. מקרר הסלטים אינו תקין ונמדדה טמפ' גבוהה מהמותר 23-18 מעלות למוצרים רגישים כגון סלט טונה וגבינות במקום 5 מעלות כנדרש.

קראו גם: >>

בנוסף נקבע כי כלל המקררים שבשטח המטבח במצב תברואי ירוד מאוד: לכלוך רב, עובשים, מדפים חלודים, גומיות האטימה אינן תקינות. מוצרים רגישים, כגון גבינות, נשמרים ליד האש ונמדדה טמפ' של 26 מעלות במקום עד 4 מעלות כנדרש.
ליקויים נוספים: ניראה כי אין מדורי עבודה ייעודיים לטיפול במוצרי המזון השונים : דגים, בשר, עופות וטיפול בירקות; לא מתבצע הליך חיטוי לירקות; כלל הציוד הקבוע במצב ירוד: חלוד, בלוי ונדרש בניקיון יסודי; ביצים נשמרו ללא קירור; מדפים חלודים; מכלי לימונדה נשמרו במקרר ביצים. ועוד.
בעקבות חומרת הליקויים הוצא לעסק צו הפסקת עבודה מיידי.
מרשת קפה קפה נמסר: "בביקורות שערכה הרשת בסניף, בגינן קיבל הזכיין התראות, לרבות משפטיות - בדבר עצירת פעילות הסניף ככל ולא יתוקנו ליקויים שאותרו, הגיע צו הסגירה ממשרד הבריאות.
"הרשת רואה בחומרה רבה צו זה, היא ממשיכה במיצוי הדין עם הזכיין ובמקביל פועלת בכל החזיתות הנדרשות לתיקון מיידי של כלל הליקויים. הרשת פועלת להחלפת ציוד ולקיום כל הנחיות גורם מקצועי חיצוני עמו היא עובדת באופן שוטף, היא חברת אפקטיב, שמתמחה בבטיחות במזון. עד לתיקון הליקויים יוותר הסניף סגור.
"אנו מצרים על אירוע שאינו מייצג את סטנדרט התפעול הגבוה עליו מקפידה הרשת בכל סניפיה, סטנדרט הנשמר על ידה כבר למעלה משני עשורים. הרשת תמשיך להקפיד על איכות המוצרים שמוצעים ללקוחותיה הנאמנים, שבריאותם ושביעות רצונם נמצאים בראש סדר העדיפות שלה, ותפעל בכל הערוצים המשפטיים כנגד כל מי שינהג אחרת. חנוכה שמח״.
פורסם לראשונה: 09:12, 21.12.22