מכבי חיפה סיימה השבוע את העונה הסדירה של ליגת העל עם שתי תוצאות מאכזבות מאד. הפסד לריינה ותיקו ביתי מול הפועל ת"א. הירוקים התרחקו 7 נקודות ממכבי תל אביב מובילה הטבלה.
11 צפייה בגלריה
אנשי העונה
אנשי העונה
אנשי העונה
(צילום: עוז מועלם, גיל נחושתן)
הכל פתוח לפני הפלייאוף, בו אסור למכבי להפסיד אף נקודה. מסאי דגו כבר חזר מפיגור גדול יותר ואין לו כל כוונה להרים ידיים. רגע לפני הדבר האמיתי, "מיינט חיפה" ו"ידיעות חיפה" בחרו את אנשי העונה הסדירה, הטובים והטובים פחות.
11 צפייה בגלריה
עשה היסטוריה. דגו
עשה היסטוריה. דגו
עשה היסטוריה. דגו
(צילום: עוז מועלם)

ההפתעה


מסאי דגו
כאשר מונה למאמן מכבי חיפה, הפרשנים, האוהדים והתקשורת לו ספרו אותו, וספרו לו את הימים עד שיסיים את דרכו בקבוצה. חלקם לא נתנו לו צ'אנס לאכול תפוח בדבש כמאמן הירוקים (הכוונה עד ראש השנה). חלקם "הפריזו" ודיברו עד הסופגניות של פורים. אבל פורים עבר, ופסח בפתח, ומסאי דגו יסיים את העונה כמאמן מכבי חיפה כאשר הוא המעומד המוביל לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה.

11 צפייה בגלריה
שיהיה בהצלחה. מסאי דגו
שיהיה בהצלחה. מסאי דגו
לא מרים ידיים. מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)

דגו שהגיע בכלל מהנוער, הוציא העונה מים מהסלע. הוא הגיע לקבוצה שבעה, אחרי פיק של 3 אליפויות בחסות הסופר סטאר ברק בכר. אחרי השיא הזה, בעקבות המלחמה עזבו מרבית כוכבי האליפות, ומכת פציעות בלתי מוסברת. אבל כל זה לא עצר את דגו מלהוביל את חיפה לשלב בתים באופ"א, להגיע עד שמינית גמר הקונפרס ליג, ולמרות הפער 7 נקודות ממכבי ת"א עדיין אפשר להאמין שניתן להשיג אליפות רביעית. פער כזה של נקודות כבר צומצם העונה.

11 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
שקט וצנוע. מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)

דגו שמר על פאסון מפתיחת העונה, פאסון קלאסי, שקט, מאוד מכבד וצנוע. הוא לא השיב למלעיזיו ולא נגרר לפולמוס סביבו. ועם עבודה שקטה ומחושבת, הוביל את חיפה לעונה נהדרת בינתיים. שיתוף הצעירים של מסאי זו גולת הכותרת, והדבר הכי משמעותי העונה בירוק, אחרי שנים שלא היה לירוקים זהות של שחקני בית פתאום רואים את כיוף, חלאילי, פיינגולד, ג'אבר, חג'ג', פודגוראנו ובן שימול מככבים. כל זה בחסות ועם תביעת האצבע שלו. היום כבר לא מזלזלים בו, נותנים לו כבוד, ומי שצריך יכול לאכול את הכובע.

11 צפייה בגלריה
סונדגרן
סונדגרן
ירידה. סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)

האכזבה


סונדגרן וקורנו
צמד המגנים של מכבי חיפה דניאל סונדגרן ופייר קורנו היו האסים של האליפויות האחרונות, אך העונה הם בירידה מאוד גדולה מבחינת היכולת והדבר משפיע מאוד על הירוקים. פיינגולד הפך למגן לגיטימי מאוד וזוכה ללא מעט דקות בעקבות האכזבה מהצמד שלא מזכירים במאומה את היכולת שראינו מהם בעונות האחרונות לא הגנתית ולא התקפית.

11 צפייה בגלריה
רוצים שער חוץ. חלילאי וקינדה
רוצים שער חוץ. חלילאי וקינדה
פריצה אדירה. חליאלי וקינדה
(צילום: גיל נחושתן)

המצטיין


ענאן חלאילי
6 שערים, 5 בישולים ושחקן השדה עם הכי הרבה דקות בליגה. זה המאזן של ענאן חלאילי הכוכב הצעיר של מכבי חיפה שאם נחזור שנה אחורה לא הרבה הכירו את השם הזה: ענאן חלאילי. הפריצה הגדולה של הקיצוני הגיעה אמנם במונדיאליטו, אך מסאי דגו האמין בו ונתן לו את המושכות והקרדיט, וענאן החזיר לו בגדול.
שערים מכריעים, יכולת מצוינת והרבה מאוד מצבי הבקעה, לשחקן שעשה פריצה אדירה והוא כבר בדרך לחוזה עתק בבלגיה. אחרי שנים שהירוקים לא עשו אקזיט על שחקן בית, ענאן צפוי להימכר בסכום עתק של 7.5 מיליון יורו, אך לאוהדים בירוק לא היה יותר מדי זמן ליהנות מהכוכב הצעיר שלהם. חליאילי הוא הכישרון הכי גדול שצמח במכבי בשנים האחרונות, ואם מכבי תיקח אליפות או גביע זה יהיה הרבה בזכותו.

11 צפייה בגלריה
האס של חיפה. שרי
האס של חיפה. שרי
עזיבה דרמטית. שרי
(צילום" עוז מועלם)

הפספוס


צ'ארון שרי
העזיבה של ההולנדי צ'ארון שרי טרפה את הקלפים מבחינת מכבי חיפה. שרי הקשר והקפטן, השחקן הכי משמעותי בשלוש האליפויות האחרונות של הירוקים החליט לעזוב את הירוקים בינואר בעקבות בעיות אישיות עם בנו הקטן והירוקים לא יכלו לעמוד בדרכו. העזיבה של שרי הייתה קריטית וקשה מאוד עבור המועדון.

11 צפייה בגלריה
צ'רון שרי חוגג
צ'רון שרי חוגג
צ'רון שרי חוגג
(צילום: עוז מועלם)

קראו עוד:

שרי הוא לא עוד שחקן, המספרים שלו, בתוספת למנהיגות ולמשמעות שלו על המגרש, ומחוץ לו הם ערך מוסף עבור הירוקים ואין ספק כי העזיבה שלו היא מכה ופספוס מאוד גדול עבור הירוקים שמקווים ומאמינים שבעונה הבאה הוא יחזור למדים הירוקים ויקבל בחזרה את סרט הקפטן. כאשר עזב גילה דגו כי ברגעים הקשים שלו הוא קיבל תמיכה משרי, מה שהמחיש את האישיות המיוחדת שלו.

11 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
פצוע. דין דוד
(צילום: עוז מועלם)

המכה


פציעות סדרתיות
מכבי חיפה עברה העונה מכת פציעות חסרת תקדים, חזיזה שנפצע בפתיחת העונה היה אמור לחזור לפני 5 חודשים אבל בכל פעם החזרה מתעכבת. ג'אבר נפצע לתקופה ממושכת, דין דוד בשיא שלו נפצע לתקופה ממושכת, רפאלוב, קורנו, מוחמד, פיירו, סונדגרן, גולדברג בקיצור מי לא? נכון שמכבי חיפה עברה העונה עומס משחקים חסר תקדים. עומס ברצף משחקים, בעקבות המלחמה ותקופה ללא כדורגל אך מכת פציעות כזו לא זוכרים בירוק, אין ספק שלולא הפציעות הבלתי נגמרות, המצב בטבלה היה נראה אחרת כרגע.

11 צפייה בגלריה
שריף כיוף
שריף כיוף
יש על מי לסמוך. שריף כיוף
(צילום: עוז מועלם)

התגלית


שריף כיוף
בתכנון שריף כיוף היה בכלל אמור להיות השוער הראשון של מכבי חיפה בעונה הבאה, אך העזיבה של ג'וש כהן והיכולת הפושרת מאוד של איתמר ניצן, סללו את דרכו של כיוף לשער של הירוקים. השוער מעוספיא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, והוכיח שיש על מי לסמוך.
חיפה ראתה את מודל דניאל פרץ שהפך לשוער באיירן בזכות האמונה של הצהובים, ומסאי נתן לשריף את הצ'אנס ומאז הוא בין הקורות של הירוקים. שריף מאוד יציב, רגוע ונותן ביטחון לחלק האחורי, נכון שיש לו עוד הרבה מאוד מה לשפר אך אין ספק שבמבחן התוצאה הוא מספק את הסחורה ובגדול ועתידו לפניו. לצד המצטיין ענאן, כיוף הוא התגלית הגדולה של העונה.

11 צפייה בגלריה
מצטיין. רפאלוב
מצטיין. רפאלוב
קאמבק מהסרטים. רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)

הקאמבק


ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב חזר מהגלות בבלגיה אחרי שעשה חייל באירופה וזכה לשלל מחמאות. בגילו המתקדם יחסית לכדורגלן, בחר רפאלוב לחזור למועדון נעוריו ולסיים בו את הקריירה. בתחילת העונה זה ניראה כמו עוד מחווה של כבוד לשחקן עבר מוערך עם דקות פה ושם. אבל רפאלוב לא הסתפק בזה, נתן כמה משחקים לפנתיאון והפך לשחקן הרכב ראשון.
העזיבה של אצילי, חוסר היציבות של פיירו, והפציעות של חלוצים אחרים פינו לו את המשבצת היוקרתית ורפאלוב לא איכזב. הכדורגל הישראלי ידע כבר קאמבקים יפים כמו של בניון, ברקוביץ, ואפילו תומר חמד, אבל הקאמבק של רפאלוב יירשם כאחד המוצלחים ביותר.