לפני כ-11 שנה רשמה קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה את ההישג הגדול וההיסטורי שלה כשהניפה את צלחת האליפות בפעם הראשון.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מגמה מדאיגה. מכבי חיפה
(צילום: שרון צור)
להישג זה היה אחראי ג'ף רוזן שהפך לבעלים של הקבוצה והרים אותה לגבהים אחרי שנים של נקודות שפל. ברגעי השיא אימן את הקבוצה ברד גרינברג שהחתים ישראלים נהדרים, בראשם גל מקל ועידו קוזי'קרו שהניפו באותה עונה את צלחת האליפות.
מאז אותו הישג מכבי חיפה במגמת התדרדרות, החליפה בעלים וירדה לליגה הלאומית. אתמול (שלישי) רשמה הקבוצה נקודת שפל חדשה במשחק נגד עירוני נהריה. משחק בו הובילה חיפה על נהריה ב-17 נקודות הסתיים בהפסד בנקודה. נראה כי מכבי בדרך לירידה נוספת, הפעם לליגה הארצית.

3 צפייה בגלריה
ג'ף רוזן
ג'ף רוזן
תשכחו מאליפות. ג'ף רוזן וצלחת האליפות
(צילום: אלעד גרשגורן)

מי שלקח קשה את משחק היה שחקן הקבוצה בנדון באומן שרק הצטרף לאחרונה למכבי, ובסוף המשחק השתולל בחדר ההלבשה. גורמים בקבוצה נאלצו לסייע לו להירגע.
6 מחזורים לסיום העונה הסדירה ועוד 4 משחקים בפליאוף העליון, והקבוצה מדורגת במקום האחרון בליגה, אחרי שהשיגה רק 4 ניצחונות מתוך 17 מחזורים.
בעונה בה יש שתי קבוצות יורדות, חיפה רחוקה 3 ניצחונות מהמקום שמבטיח הישארות בליגה.
גורם באגודת מכבי חיפה מנסה להסביר את מצבה של הקבוצה. "השנה אין זרים בליגה הלאומית ולכן אין הוצאות גדולות על שכר דירה", טוען אותו גורם, "יו"ר מכבי אילן בק מצליח לגייס ספונסרים וכספי התמיכות לליגה גדלו משמעותית. אז הבעיה היא לא כספית".

3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
למה משחקים בביכורים? מכבי חיפה
(צילום: שרון צור)

קראו עוד:

אז איפה הבעיה? "הקבוצה עברה לשחק באולם בביכורים במקום ברוממה. זה אולי מקטין את העלויות אבל זה מגרש שלא מתאים לקבוצה שרוצה להגיע רחוק. חדרי ההלבשה חדשים אבל צפופים. אוהדי הקבוצה לא מגיעים למשחקי הבית בגלל המגרש הזה".
מה עם מאמן? "מינו את מאמן הנוער בני כץ שמעולם לא אימן בליגה לאומית. איזה שחקן יגיע לשחק במגרש קטן עם מאמן נוער?! בנוסף, הביאו שחקנים מבוגרים אחרי שיאם. יש בעיה מקצועית וניהולית שהביאה לבחירת מאמן ושחקנים שאי אפשר להגיע איתם רחוק".
אוהדים מציינים כי מצב הקבוצה קשה והיא בדרך לירידת ליגה. עומר אשל, אוהד ותיק: "אלופת המדינה לשעבר עברה לשחק במגרש קטן בביכורים באולם בדיחה. זה הרחיק קהל. הקבוצה לא התנהלה נכון והביאה שחקנים שלא יכולים להתמודד עם שחקני חיזוק של קבוצות אחרות. פגעו במותג של מכבי חיפה והורידו אותו לאפס. לא יאמן".