עושים קופה: העונה האירופאית שך מכבי חיפה הסתיימה מהר מהצפוי ואיתה גם הכנסות של מיליונים שלא יגיעו למועדון. מנגד מבצעת הקבוצה מבצע מכירות שחקנים מרשים שהכניס לקופה נכון להיום לא פחות מ-11 מיליון אירו.
5 צפייה בגלריה
גדל בחיפה. חליאלי
גדל בחיפה. חליאלי
מי יבוא במקומו? חליאלי
(צילום: יאיר שגיא)
ענאן חלאילי היה הראשון הקיץ שנמכר לסן זילואז' והכניס 6.5 מיליון יורו לקופת המועדון. אחריו קורנו שעבר לסנט אטיין ב- 1.1 מיליון אירו, והשבוע הצטרף פרנדזי פיירו שעומד לעבור כנראה לקבוצת א.א.ק אתונה, תמורת 3.5 מיליון אירו שייכנסו לכיס של יענקל'ה שחר. גם קאסה הושאל (250 אלף יורו) לגנואה עם אופציית רכישה.
השאלה ששואלים רבים היא האם מכירת החיסול לא תפגע בסיכויים של בכר להחזיר את האליפות לכרמל.
מכבי חיפה שמה לעצמה למטרה להחזיר את האליפות לכרמל, אך עם החתמתו של בכר אף אחד בחיפה לא חלם לרגע שהמלחמה תשפיע כל כך על הכדורגל הישראלי וגל העזיבות יהיה כה גדול ומשמעותי.
נכון שלא כל השחקנים שעזבו את מכבי עזבו בגלל המלחמה, אבל הזרים של הקבוצה חששו מאוד מהמצב בתוספת להצעות שקסמו להם עם שכר בומבסטי וזה סידר להם את העניינים והשלים את הפאזל במעבר.

5 צפייה בגלריה
הוכיח את עצמו. פיירו
הוכיח את עצמו. פיירו
יקבל שכר אגדי. פיירו
(צילום" עוז מועלם)


חלאילי, סונדגרן


הקיץ של הירוקים החל עם ענאן חלאילי שעוד באמצע העונה שעברה עורר עניין רב בקבוצות מעבר לים. אחרי שחלאילי פרץ בנבחרת הצעירה והתפוצץ במכבי חיפה תחת מסאי דגו, הוא קיבל הצעות מליגות הרבה יותר בכירות ומעניינות מהליגה הבלגית, אך הבחירה שלו הייתה לאו דווקא משיקולים כלכליים אלה איפה הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי. הסקורר המחונן בחר בסן ז'ילואז' ועסקת העברתו הכניסה לקופת המועדון הירוק 6.5 מיליון אירו.
ב-7 לאוקטובר עברה המדינה טלטלה שהשפיעה גם עולם הספורט המקומי. המלחמה התארכה, והמצב הביטחוני בישראל גרם ללחץ ופאניקה גדולים בקרב הזרים ששיחקו בארץ וגם אלה שהיו מעומדים לחתום בקבוצות ישראליות. משפחות השחקנים מאוד חששו להגיע חזרה לישראל בעקבות המצב, אבל רבות מהן הקפידו שלא להצהיר על כך.
פייר קורנו למשל הודיע שהוא לא מעוניין לחזור לישראל אחרי שנתיים בגלל המלחמה, אך הירוקים הבהירו לו שרק אם קבוצה תשלם עבורו, הם יסכימו לשחרר אותו. וכך קורנו עבר לסנט אטיין הצרפתית תמורת 1.1 מיליון אירו.
גם דניאל סונדגרן הדני ביקש לעזוב בעקבות "סיבות אישיות ומשפחתיות", הגדרה צמחונית וזהירה ל"חשש מהמצב הבטחוני". הפעם מכבי אפשרה לו להשתחרר בחינם והוא עזב. ליאור קאסה שלא היה בתוכניות המקצועיות של ברק בכר, הושאל לגנואה האיטלקית תמורת מיליון שקלים (250 אלף יורו) כאשר לאיטלקים תהיה אופציה בסיום העונה לרכוש את קאסה.

5 צפייה בגלריה
ברק בכר חוזר לחיפה
ברק בכר חוזר לחיפה
אין מקום לטעויות. ברק בכר
(צילום: גיל נחושתן)

פיירו, סולטאני


אבל הפצצה הגדולה של הירוקים הגיעה השבוע כאשר פרנדזי פיירו החלוץ מהאיטי שהפך בשנתיים האחרונות לשחקן סופר משמעותי ולחלוץ המשמעותי ביותר לצידו של דין דוד, הודיע שהמצב הביטחוני בארץ לא פשוט עבורו ועבור משפחתו, וביקש לעבור לקבוצת א.א ק אתונה היוונית שתשלם עבורו 3.5 מיליון אירו למכבי חיפה.
מדובר בעסקת ענק של הירוקים וגם של השחקן עצמו שצפוי להרוויח פי 2 ממה שהרוויח במכבי חיפה ולהשתכר כ-800 אלף יורו לעונה לפחות, בחוזה ל- 3 עונות. מטורף לכל הדעות.
מכבי חיפה הכניסה כאמור הקיץ יותר מ-11 מיליון אירו (45 מיליון שקלים )ממכירת שחקנים, אך בתכל'ס המצב מדאיג לא מעט את האוהדים של הקבוצה שכן הכוכבים הגדולים עוזבים ולמרות שהקבוצה מצליחה לאחרונה לאתר רכש, הם מגיעים עם סימן שאלה מאוד גדול.
אנסימבה המגן שהצטרף, ופדראו הבלם הברזילאי מגיעים עם תקווה מאוד גדולה ואמונה שהם ישדרגו את הקבוצה, אך לכולם ברור שמצב הזרים של מכבי חיפה מחייב עוד חיזוק ושחלון העברות מתקרב לסיומו. לנוכח הטלטלות שהקבוצה עוברת, יש חשיבות עצומה לבחירות וההחלטות של אלברמן ובכר, ואלו חייבות להיות מדוייקות עם אפס טעויות. אחרת יהיה קשה מאד להחזיר את האליפות לכרמל.
לאחרונה נשמעה ביקורת במועדון על היכולת של השוער הארגנטינאי-יהודי תומאס סולטאני, שנראה שאינו עומד בציפיות. ועדיין, לא ממהרים במועדון לקבל החלטה על עתידו של כיוף, שאמור להיות שוער שני לצד שריף כיוף.
במכבי חיפה רואים את הרכש שעושה היריבה מתל אביב ומבינים שסיפור העונה יכול לקום וליפול על רכש נכון ומדויק. "אנחנו עדיין לא במצב אידיאלי, הרבה שחקנים שרצינו לא יגיעו גם בגלל המצב הבטחוני ומעוד סיבות. אבל עושים מאמצים ומקווים שנחתים עוד שחקן זר או שניים", אומר גורם במועדון.

5 צפייה בגלריה
תומאס סולטני ושריף כיוף
תומאס סולטני ושריף כיוף
תומאס סולטני ושריף כיוף
(צילום: עוז מועלם, גיל נחושתן)

בשבת: משחק צמרת


בשבת מכבי חיפה יוצאת למשחק חוץ קשה ולא פשוט בגרין מול בני ריינה הקבוצה של שרון מימר שללא ספק נחשבת לכבשה השחורה של מכבי חיפה. ריינה שניצחה בעונה החולפת את הירוקים והוציאה אותה מסיפור האליפות, קבוצה מאוד טובה ואיכותית. ריינה ניצבת עם מכבי חיפה בראש טבלת ליגת העל לאחר שני מחזורים כאשר שתי הקבוצות מושלמות עם 6 נקודות.
ריינה ניצחה את מכבי נתניה במחזור הראשון ובמחזור השני את הפועל חיפה שפתחה רע את העונה. שחקני מכבי חיפה נהנו משלושה ימי חופש בעקבות פגרת הנבחרת ושבו ביום שני לאימונים ומאז בכר הספיק להבהיר להם שמדובר במשחק קשה מאוד ולא בטיול לגרין. "אסור להפסיד נגד ריינה, ניצחון שם יתן עידוד לקראת מה שמסתמן כמו משחק העונה הראשון מול האלופה מתל אביב", אומרים במועדון.

5 צפייה בגלריה
עונה נהדרת. לוי
עונה נהדרת. לוי
טלטלות גם בהפועל חיפה. לוי
(צילום: יאיר שגיא)

הפועל חיפה


בשבת ב־19.30 תארח הפועל חיפה את הפועל ירושלים בסמי עופר. חיפה בתקופה קשה עם נקודת ליגה אחת בלבד במקום ה־11 בטבלה, צמודה להפועל ירושלים עם אותו מספר נקודות. המועדון עובר טלטלה בעקבות דרישות של אוהדים מהבעלים יואב כץ להתפטר. הטענות המרכזיות הן על היעדר השקעה ותחושה של אוהדים שהעונה הולכת להיות קשה. גורם במועדון: "ניצחון עשוי להשקיט קצת את הסערות בקבוצה".