רבותי ההיסטוריה חוזרת ואל רחובות חיפה שבות מכוניות הסוסיתא אחרי היעדרות של עשרות שנים.
3 צפייה בגלריה
רכב סוסיתא
רכב סוסיתא
תוצרת חיפה. רכב סוסיתא
(צילום ארכיון: צביקה טישלר)

תערוכת סוסיתא
(צילום: מוזיאוני חיפה)


רכבי הסוסיתא 'ידהרו' ברחובות חיפה וישתתפו בתערוכה במרכזה תעמוד המכונית הראשונה והיחידה של תעשיית הרכב הישראלית.
סוסיתא - התערוכה תיפתח ב-26.9.24 במוזיאון העיר חיפה. בתערוכה יובא סיפורה יוצא הדופן של המכונית הישראלית הראשונה והאחרונה, שיוצרה במפעל אוטוקרס בחיפה.
הרכב שהיום מעורר חיוך, היה סמל של חזון ישראלי לבנות מכונית שמוכל להתחרות במכוניות זרות. בתערוכה זו יתוודעו המבקרים לסיפורה של סוסיתא, השזור בקורותיו של אזור מפרץ חיפה ולסיפוריהן של הנפשות הפועלות מאחורי אגדת המכונית הישראלית.

3 צפייה בגלריה
רכב סוסיתא
רכב סוסיתא
רכב סוסיתא
(צילום: דוד רובינגר)

קראו עוד:

ביום פתיחת התערוכה תיסע שיירת סוסיתות, נהוגה בידי אספני הרכבים, ברחבי חיפה. השיירה תצא בשעה 16:00 מהאצטדיון העירוני סמי עופר, שבימים אלה מציין עשור להיווסדו, תמשיך לבניין העירייה, שם יתקיים מפגש קצר של נהגי הסוסיתות עם ראש העיר יונה יהב. משם תמשיך לגנים הבהאיים ותסיים את נסיעתה במוזיאון העיר חיפה בשד' בן גוריון 11. כלי הרכב וכמובן נהגי המכוניות ישתתפו באירוע הפתיחה המיוחד של התערוכה.

3 צפייה בגלריה
רכב מדגם סוסיתא בכבישי ישראל |
רכב מדגם סוסיתא בכבישי ישראל |
רכב מדגם סוסיתא בכבישי ישראל |
(צילום: דוד רובינגר)

בשעה שבע בערב, בתום מסע הסוסיתות ברחבי העיר, יתקיים במוזיאון העיר חיפה אירוע פתיחה לקהל הרחב. בנוסף, בחצר המוזיאון יחנו לאורך תקופת התערוכה ויוצגו לקהל שני דגמי מכוניות סוסיתא שהושאלו למוזיאון מהטכנודע חדרה (המוזיאון לתחבורה ע״ש אברהם "בונדי" לבנת), מאוסף הרכבים של איתן ורטהיימר.
פורסם לראשונה: 09:03, 11.09.24