הרומן של יענקל'ה שכנר עם מלאכת הכריזה החל אי שם בשנת 1987 כשמכבי חיפה שיחקה באצטדיון קריית אליעזר. זה נמשך קרוב ל-35 שנה לרבות עידן סמי עופר הגדוש והגועש עד אשר החליט שכנר לתלות את המיקרופון.
2 צפייה בגלריה
האיש והנשמה. שכנר
האיש והנשמה. שכנר
האיש והנשמה. שכנר
(צילום: אגודת מכבי חיפה)

והנה בשבוע שעבר שוב נראה שכנר בעמדת הכרוז בהיכל הספורט ברוממה במשחקה של קבוצת הכדורעף מכבי XT חיפה, קבוצת הכדורעף נשים של הירוקים.
יענקל'ה, דגדג לך?
"כמה שבועות לפני פרוץ המלחמה פנתה אליי נורית שרון, אחת המנהלות של המחלקה, והציעה לי להצטרף. היא תיארה לי את התוכניות לשדרוג הקבוצה ולבניית סגל שאמור להיאבק בגדול גם באירופה. ההחלטה שלי להשיב בחיוב נפלה גם לאחר שהוחלט במועדון להעביר את משחקי הבית מרמת אלון להיכל הספורט ברוממה מהלך שמהווה שדרוג ענק מבחינת הצופים".
בשבוע שעבר המעופפות גברו 0:3 על מכבי ת"א. נראה שבכדורעף זה הולך יותר קל.
"כן, מכבי ניצחה בקלות את מכבי ת"א 0:3 ואני דווקא נהניתי לחזור ולהחזיק את המיקרופון. המשחק יפה לעין, ממש כיף לי, חבל שעדיין אין קהל גם בהיכל ברוממה, אבל אפשר בהחלט לומר שהתחברתי לזה".
לא מוזר לכרוז מול 50 איש, לעומת אלפים בסמי עופר?
"ההבדל גדול. תפקידו של כרוז להלהיט את הקהל ולעשות את זה מול 30 אלף איש, זו חוויה נהדרת. במשך השנים מצאתי לעצמי כל מיני ניואנסים איך להיכנס לנשמה של הקהל. כרגע ברוממה אני עושה את זה מול יציעים ריקים, וגם בהמשך כשיהיו כמה מאות אין את אותו אפקט. אני נהנה לעשות את זה גם עכשיו, לומד איך לכרוז כדורעף, לימדו אותי איך לעשות את זה נכון, אני מאמין שיהיה כיף גם בכדורעף".

2 צפייה בגלריה
מעופפות ומצטיינות. שחקניות מכבי חיפה
מעופפות ומצטיינות. שחקניות מכבי חיפה
מעופפות ומצטיינות. שחקניות מכבי חיפה
(אלעד גרשגורן)

קראו עוד:

כדורגל וכדורעף נראים כעולמות שונים.
"הכדורעף הוא משחק מרתק, אבל הוא שונה לחלוטין מהכדורגל. במועדון מאמינים כי עונה טובה יכולה להביא אלף צופים לרוממה. אם הקהל באמת יגיע בכמויות כאלה, הוא ייתן אפקט ויאפשר לי גם להשתדרג".
נראה שגם ההכנות שונות.
"ההכנה הגדולה ביותר היא למצוא מקום חניה ליד ההיכל ברוממה, זו בעיה כשיש קהל רב. מעבר לכך, אני מקבל רשימות של השחקניות שזה דבר חדש בשבילי. אני לומד לדייק את השמות, לומד להגות אותם נכון, ומעודד אותן במהלכים יפים".
"עשית" 10 אליפויות עם קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. אתה בטח שואף לאליפות ראשונה בכדורעף?
"אני מבין שהקבוצה נמצאת כבר שנים בטופ של ליגת הנשים בכדורעף וזוכה בתארים. כן זה בהחלט ריאלי, למה לא?".