אחד המהלכים השיווקיים המוצלחים של מכבי חיפה בשנים האחרונות היה פתיחת יציע המשפחות בסמי עופר. סבים, סבתות, הורים, נכדים ונכדות ממלאים את היציע והופכים את הצפייה במשחק לחגיגה משפחתית. קיבצנו שלוש משפחות בהן הדם הירוק זורם בעורקים.
8 צפייה בגלריה
משפחות אוהדי מכבי חיפה
משפחות אוהדי מכבי חיפה
משפחות אוהדי מכבי חיפה
(צילום: פרטי)

משפחת הופמן


משפחת הופמן מחזיקה ב-7 מינויים. המנויים הראשונים במשפחה היו הסבא רבא ישראל ז"ל ובנו סבא נתן הופמן כיום בן 75. הבן גיל, 50, מספר: "שני ההורים שלי היו חיפאים, אבל כיום אין לנו נציג בחיפה. ההורים שלי גרים ביבנה, אני גר במודיעין ואחי ביבנה כך שלמעשה כשכולנו יוצאים למשחק של מכבי זו אופרציה שלמה. יש לי רכב עם 7 מקומות ואני הוא זה שעושה את ההסעה לבתים ביבנה, מודיעין ומשם למשחק וחזרה".

8 צפייה בגלריה
נתן וגיל הופמן
נתן וגיל הופמן
נתן וגיל הופמן
(צילום: פרטי)

פתיחת יציע המשפחות חיזקה וצופפה את השורות. הבן הגדול יובל, 23, מגיע למשחקים משירותו הצבאי. אחר כך הצטרפה החיילת נועה שעשתה את הדרך ברכבות. ואז הגיע גם הבן הקטן איתי בן ה-16 וביקש להצטרף גם הוא. הבן דרור, 40, מגיע למשחקים עם בנו איתן בן ה-12. כעת גם הבן הצעיר של דרור, אלון בן ה-9 מנסה לחבור לחבורה אבל עד כה הניסיונות להשיג מינוי העלו חרס. לאחרונה צצה בעיה לוגיסטית. האמא חיה נדבקה בחיידק ומעוניינת להצטרף כך שרכב אחד כבר לא מספיק.
בינתיים, המשפחה מתמרקת לקראת היציאה למשחק מול פ.ס.ז' בפריז, אבל התעוררה בעיה. "רכשנו 15 כרטיסי טיסה, הזמנו 15 מקומות לינה במלון בפריז אבל יש לנו כמנויי גרין רום רק 3 כרטיסים למשחק בפריז. למרות זאת, אנחנו מאמינים שנסתדר כך שכל בני המשפחה על דורותיה תראה את מסי, ניימאר ואמבפה במגרשם הביתי".

8 צפייה בגלריה
משפחת הופמן
משפחת הופמן
משפחת הופמן
(צילום: פרטי)

השחקנים האהובים עליהם הם שחקני הבית של המועדון נטע לביא ומוחמד אבו פאני. אבל כשהם נשאלים מי הוא הטוב ביותר ישנה תמימות דעים. "יניב קטן. חלק גדול מהנכדים והילדים ראו אותו כשכיכב על המגרש. לדעתנו הוא השחקן הטוב ביותר של המועדון".

משפחת אהרון


משפחת אהרון מחזיקה ברשותה 6 מינויים למשחקי מכבי חיפה. האבא, ישראל, שיחק במחלקת הנוער של מכבי כך שהוא מנוי עוד מימי קריית אליעזר. "60 שנה אני עם הקבוצה", הוא מדגיש. בני המשפחה מתגוררים במקומות שונים בארץ ורוב המפגשים נעשים במשחקי הבית בסמי עופר. הבן עמית, 34, שיחק אף הוא במחלקת הנוער. הבת אורית, 28, הצטרפה לחבורה לפני 10 שנים. המצטרפת הטרייה היא אשתו של ישראל אסתר, בת 60, ששימשה במשך שנים כשוטרת במגרשים. ישראל: "היא לא באה מתחום הכדורגל, אבל האווירה הנהדרת באצטדיון החדש סייעה לי לצרף אותה". הבת השנייה עו"ד בילי מצגר, 37, מצטרפת למשחקים מסוימים.

8 צפייה בגלריה
6 מינויים. משפחת אהרון
6 מינויים. משפחת אהרון
6 מינויים. משפחת אהרון
(צילום: פרטי)

האהדה לירוקים עוברת מדור לדור וגם עבור הנכדים הקבוצה היא דרך חיים. ישראל: "הגדולים ליעם בן ה-14 שנים ו-נועם בן ה-11 מגיעים כבר לכל משחק כך שששת המנויים תמיד תפוסים על ידי בני המשפחה. לפעמים כשגם הדור החדש של נכדים מגיעים אני חייב לרכוש גם כרטיסים נוספים". כולם מכירים את שירי האוהדים בע"פ והשחקנים האהובים הם צ'ארון שרי ודולב חזיזה.
האמא אסתר הפכה בינתיים לקמע: "בעלי והבן שלי הצליחו לשכנע אותי להגיע כי זו חוויה ואני ממש לא מצטערת שנשביתי בקסם של הקבוצה. אני מקורבת במיוחד לרבי מלובביץ' ובכל משחק אני מביטה בתמונה של הרבי בנייד ואחרי כמה דקות מכבי כובשת שער". בעלה ישראל מאשר: "זה לא ייאמן, זה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש".

8 צפייה בגלריה
נשבתה בקסם. אסתר אהרון
נשבתה בקסם. אסתר אהרון
נשבתה בקסם. אסתר אהרון
(צילום: פרטי)

משפחת פרידמן


משפחת פרידמן היא שומרת מסורת ובעלת 4 מינויים. האבא, מיכאל בן ה-60, מסביר: "כאנשים דתיים אנחנו מגיעים לכל משחק של הקבוצה. אנחנו מתגוררים בעפולה ובמידה ויש משחק במוצאי שבת אנחנו לנים במלון בחיפה רק כדי להגיע לתחילת המחצית השנייה. אנחנו לא מוותרים ועושים הכול כדי להגיע לסמי עופר לעודד את הקבוצה".

8 צפייה בגלריה
המינויים הפכו לאוצר. מיכאל פרידמן
המינויים הפכו לאוצר. מיכאל פרידמן
המינויים הפכו לאוצר. מיכאל פרידמן
(צילום: פרטי)

המשפחה נוהגת לצאת לכל משחקי החוץ באירופה. למשחק מול אפולון לימסול בקפריסין מיכאל התקשה להשיג כרטיסי טיסה. הוא שכר מטוס פרטי וכולם טסו ביום המשחק וחזרו לאחריו. "אנחנו מנויים גם במועדון הגרין רום של הקבוצה כך שאנחנו כולנו יוצאים למשחקי החוץ ומעודדים את הקבוצה".
"סיפור האהבה עם מכבי החל לפני 20 שנה", מספר מיכאל. "הבן שלנו היה אז בן 6 ואשתי הייתה בכלל אוהדת בית"ר ירושלים. אביה והדוד שלה היו שחקנים בבית שאן ועפולה אבל הבן ואני הצלחנו מהר מאוד להעביר אותה לצד שלנו והיא הפכה לירוקה. הבן שלנו כילד אסף את הכרטיסים של סופרגול וזכה במנוי של אבא ובן. התלהבנו מאוד, ומאז שנינו המשכנו לרכוש מדי שנה מינויים".

8 צפייה בגלריה
מכבי יובנטוס
מכבי יובנטוס
מכבי קבוצה משפחתית
(צילום: עוז מועלם)

האב ובנו הצליחו למשוך ליציעים גם את החם והסבא בן ה-74, ומזה 15 שנה גם הוא חלק מהמשפחה הירוקה. מיכאל: "אני שומר על המינויים שהפכו בשנתיים האחרונות לאוצר גדול. היום קשה ואפילו בלתי אפשרי להשיג מנוי או אפילו כרטיס למשחקים של הקבוצה בבית ובחוץ. מי היה מאמין שכך יהיה ואני שמח שאנחנו חלק מזה".

8 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
זוכה להערכה. אצילי
(צילום: עוז מועלם)

השחקן האהוב עליהם הוא עומר אצילי. "זה לא פופולרי לומר שאנחנו אוהדים את עומר אצילי בגלל מה שעשה אבל אנחנו מדברים מהפן המקצועי", מסביר מיכאל. "חוץ מזה, אנשים עושים טעויות מה גם שהבנות טעו וצריך לדעת לסלוח לאנשים גם על טעויות בטח אחרי יום הכיפורים".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 13:45, 16.10.22