מקום לגאווה: בבריכת איל"ן נערך השבוע טכס קבלת פנים צנוע לחברי משלחת ישראל בשחייה שחזרו מאליפות אירופה שנערכה בפורטוגל עם 12 מדליות ושבירת שני שיאי עולם.
1 צפייה בגלריה
הנבחרת חוגגת    צילום: רון בולוטין
הנבחרת חוגגת    צילום: רון בולוטין
הנבחרת חוגגת
(צילום: רון בולוטין)
זו המשלחת הפראלימפית של ישראל, בה כל חבריה מתאמנים באגודת איל"ן שבחיפה. שניים מתוך שמונת החברים הם תושבי חיפה, החברים האחרים תושבי האזור המתאמנים בחיפה: עמי דדאון, מארק ואריאל מליאר ויוליה גורדיצ׳וק מהקריות, באשר חלבי מדלית אל כרמל ואיאד שלבי משפרעם.
מאמן הנבחרת יעקב בייננסון, והשחייניות החיפאיות ורוניקה גירנקו ואראל לוי, מספרים על ההישג ועל תחושת חוסר ההערכה. בייננסון: "אנחנו הספורטאים בעלי ההישגים הטובים ביותר לאורך השנים האחרונות, ובכל זאת אנו אנונימיים. בכל תחרות שאנו משתתפים אנו חוזרים עם מדליות, אך בחיפה לא יודעים להעריך אותנו ואת הספורט הפראלימפי.
"משנת 2002 אנו רושמים הישגים. בשנת 2018 חזרנו עם מדליות. השבוע הבאנו 12 מדליות, שיא חדש. מתוך 47 מדינות שהשתתפו באליפות אירופה, הגענו למקום השביעי. ניצחנו מעצמות שהגיעו עם עשרות ספורטאים, ואנחנו היינו 8 שחיינים בלבד. הקדמנו את בריטניה, גרמניה, פורטוגל המארחת. מה עוד צריך לעשות כדי לקבל הערכה?
"אנחנו עושים את הפרסומת הכי טובה לעיר, ולמרות זאת אין כל תמיכה. הייתי רוצה שנקבל לפחות מה שמקבלים בערים אחרות. בחיפה נפגשנו עם ראש העיר הקודם, שלחו אותנו לוועדות, בפועל לא קיבלנו שום דבר. בערים כמו נשר, קריית אתא, מקבלים מלגות הישגים בסך עשרות אלפי שקלים. אצלנו הורים צריכים ללוות את השחייניות ולתמוך בהן גם אחרי שהן מצליחות. חשבתי שיקבלו אותנו בעיר כאילו ניצחנו את מלחמת העולם השלישית".
ורוניקה גירנקו: "האליפות בפורטוגל התקיימה בדיוק כשהחלו הטילים מעזה. בהתאחדות דאגו לנו לטיסה פרטית לתחרות. היה חשוב לנו לייצג את ישראל ולהניף את הדגל. בין חברי המשלחת גם איאד שלבי, שהוא מוסלמי, וזכה במדליה שהובילה להשמעת התקווה והנפת הדגל. יהודים וערבים שוחים יחד למען המדינה והעיר, זה מרגש".
אראל לוי: "היה חשוב לנו להתחרות למרות המצב הביטחוני. הראינו יכולות ושברנו שיאים. זכיתי במדליית כסף והיה פודיום ושני גמרים, אבל בעיקר קיבלנו מוטיבציה לקראת אולימפיאדת טוקיו. אנו ספורטאים ברמה הכי גבוהה שיש, מתאמנים ארבע שעות כל יום, ועדיין בחיפה לא מכירים אותנו".
קראו גם >>>
בעירייה ציינו כי היא פועלת להידוק הקשר עם אגודת אילן, ואחרי שהעלתה בשנה החולפת את סכום התמיכה בעמותה, היא תגדיל את הסכום פעם נוספת. עוד הדגישו כי העירייה מוקירה את הספורטאים ותמשיך לתמוך בכל האמצעים לקידומם.

תוקם שדרת הספורטאים בסמי עופר

לאחר שעיריית חיפה הנציחה חלק מראשי המועדונים בכדורגל בעיר, בקריאת שמות רחובות ובכיכרות, היא פותחת במיזם 'שדרת כוכבים', שיהיה משני צידיו של אצטדיון סמי עופר
שני צדדיו של האצטדיון ייצבעו על המדרכות בצבעי אדום של הפועל ובירוק של מכבי, כדי ליצור ייחודיות לשני המועדונים, ועל המדרכה יורכבו כוכבים בנוסח ממדרכות הוליווד, ועליהם שמות כוכבי הספורט השונים, בהם אתלטים וטניסאים בכירים, ושחקנים בולטים משלל ענפי ספורט נוספים.
עוד כתבות - חדשות חיפה