מחלקת חקירות שוטרים החליטה לסגור את תיק החקירה נגד השוטר שירה והרג את מוניר ענבתאוי לפני כחודשיים. על פי מח"ש, למרות התוצאה הטרגית הירי בוצע בהתאם לדין ולנהלים.
1 צפייה בגלריה
ענבתאוי
ענבתאוי
מוניר ענבתאוי
(צילום: באדיבות מוסאווה)
מפרטי החקירה עולה כי ב-29 במרץ התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה כי המנוח, אשר לוקה בנפשו, מאיים באמצעות סכין. עם הגעת ניידת למקום הבחין השוטר במנוח, אך לא ידע תחילה כי הוא מושא הקריאה. השוטר פנה אל המנוח, אשר הסתיר מאחורי גבו יד אחת שבה אחז סכין, והמנוח הכווינו אל בית בהמשך הרחוב.
מיד לאחר שהחל השוטר לפנות להמשך הרחוב, זינק לפתע המנוח לעברו, כשהסכין בידו. המנוח החל לרדוף אחר השוטר תוך שהוא מניף את הסכין לעברו ומנסה, שוב ושוב, לדקור אותו בפלג גופו העליון, לרבות בראשו. השוטר, שנס על נפשו, צעק לעבר המנוח "עצור' עצור" אולם המנוח לא שעה לקריאות והמשיך בניסיון להדביק את השוטר ולדקור אותו. תוך כדי מנוסה המנוח אף הצליח לפצוע את השוטר אשר נחבל בפניו. או אז, ובשל חשש ממשי לחייו, שלף השוטר את אקדחו וירה שלוש יריות לעבר המנוח, כאשר שתיים מהן פגעו במנוח והביאו, בסופו של דבר, למותו.
במשפחתו של ענבתאוי התחושות קשות. נציג המשפחה עו"ד אלבר נחאס מציין כי בכוונתה להגיש ערעור על החלטת מח"ש. עו"ד נחאס: "האם יושבת ובוכה כל היום, והאח של המנוח מאמין כי הרגו את אחיו בדם קר. המשפחה לא משלימה עם סגירת התיק ומתנגדת להעברת התיק לאגף המשמעת ללמידת המסקנות. נגיש ערעור. המשטרה צריכה לבדוק את עצמה. לא יכול להיות שאמא מזמינה עזרה מהמשטרה להשתלט על ילד חולה בנפשו ומוצאת עצמה עם ילד הרוג". נציגי המשפחה סירבו להזמנתם למח"ש לשמיעת ההחלטה.
עוד כתבות - חדשות חיפה