העיר השלישית בישראל, בירת מטרופולין הצפון, העיר חיפה, נמצאת בצומת דרכים באשר לעתידה. שאלות באשר לעתיד זה וכיצד יש לבנות ולחדש את שכונות העיר הוותיקות, יעמדו במרכזו של כנס נדל"ן בהשתתפות כ-2,000 מבכירי תחום הנדל"ן בישראל, שרים, חברי כנסת, מהנדסים, אדריכלים, נציגי מוסדות תכנון, ראשי ערים ורבים אחרים.
7 צפייה בגלריה
שכונת בת גלים חיפה
שכונת בת גלים חיפה
תעבור שינוי. שכונת בת גלים חיפה
(צילום: שאטרסטוק)
את הכנס יזם אתר "מגדילים – האתר הישראלי להתחדשות עירונית" שמצא כי שנת 2023 הייתה שנת הפריצה של העיר חיפה בכל הנוגע לתחום הנדל"ן, ובעיר נרשם שיא התחלות בנייה. בשנה זו נרשמו התחלות שנייה של 1,800 יח"ד. נתון זה מגלם עלייה של 146% בהשוואה לשנה קודמת, וזאת כאשר שיעור התחלות הבנייה הממוצע בישראל רשם ירידה של 9%.
חלק גדול מהתחלות הבנייה בחיפה ניתן להסביר בתחילת הבנייה במבואות הדרומיים ומספר גדול של פרויקטים שיצאו לדרך וצפויים להוסיף אלפי יח"ד לעיר חיפה.

7 צפייה בגלריה
מבואות דרומיים ב' חיפה
מבואות דרומיים ב' חיפה
מבואות דרומיים ב' חיפה
(הדמיה: צחי וזאנה)

מעבר לנתון התחלות הבנייה בחיפה ב-2023, הנתון הגבוה ביותר ב-20 השנה האחרונות, גם במחוז חיפה נרשמה עלייה של 38.5% בהתחדשות עירונית ובשנת 2023 החלו להיבנות במחוז חיפה 1,328 יח"ד.
סך התחלות הבנייה במחוז חיפה היוו 23% מכלל התחלות הבנייה בישראל בשנת 2023.

7 צפייה בגלריה
שיא בהתחלות הבנייה בחיפה. נתונים שיוצגו בכנס
שיא בהתחלות הבנייה בחיפה. נתונים שיוצגו בכנס
שיא בהתחלות הבנייה בחיפה. נתונים שיוצגו בכנס
(צילום: פרטי)

לנוכח התעוררות הנדל"ן בחיפה ובמחוז, והכוונה לחדש את שכונות החוף בעיר, לרבות קרית חיים בת גלים ועוד, ואולי אף לנוכח התוכניות הצפויות במפרץ חיפה שצפויות להוסיף עוד 100 אלף יח"ד לאזור, נקבע מיקום כנס "מגדילים" דווקא בחיפה.

7 צפייה בגלריה
שינוי מקצה לקצה. כך תראה חיפה
שינוי מקצה לקצה. כך תראה חיפה
שינוי מקצה לקצה. כך תיראה חיפה
(הדמיה: מן שנער משרד אדריכלים ומתכנני ערים)

בן מסינג, הבעלים של אתר "מגדילים": "חיפה היא אחת הערים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בתחום הנדל"ן. שנת 2023 הסתמנה כשנת מפנה עם גידול בהתחלות הבנייה בעוד שבשאר הארץ השוק קפא. בחרנו לערוך את הכנס בחיפה על מנת לבחון יחד עם אנשי ונשות הנדל"ן הבכירים במדינה האם תנופת הבנייה בחיפה עומדת להימשך. האם אחרי שנים של קפאון מסתמן שינוי אמיתי וכיצד משפיעה המלחמה על שוק הנדל"ן המקומי.
"משיחות שלנו עם היזמים הגדולים בארץ אנו עדים לכך שחיפה מרכזת היום הרבה עניין מצד החברות הגדולות, גם בתחום ההתחדשות העירונית וגם בבנייה חדשה. בעוד שבשאר הארץ המחירים זינקו בשנים האחרונות, בחיפה מחירי הדירות ברי השגה באופן יחסי למרכז ולשרון והיזמים צופים עלייה בביקושים ומתעניינים במדיניות העירייה לאחר הבחירות".

7 צפייה בגלריה
שכונת נווה שאנן
שכונת נווה שאנן
חייבים התחדשות. שכונת נווה שאנן
(צילום: שאטרסטוק)

בכנס יערכו פאנלים מקצועיים בהשתתפות ראש העיר ובכירים בעירייה, ראשי רשויות ונציגי ממשלה, ועדות התכנון הארציות, צמרת חברות הנדל"ן, עורכי דין, שמאים, מהנדסים, אדריכלים, מארגנים ומובילי דעת קהל.

7 צפייה בגלריה
ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל
ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל
מגיע לכנס. ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל
(צילום: דנה בר-און)

קראו עוד:

7 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
מגיעה לכנס. שרית גולן ראש מינהל תכנון חיפה
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

בין המשתתפים בכנס: עו"ד שי אהרונוביץ' - מנהל רשות המיסים; עו"ד אלעזר במברגר - מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית; ינקי קוינט - מנהל רשות מקרקעי ישראל; יהודה מורגנשטרן - מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון; רפי אלמליח - מנכ"ל מינהל התכנון; הרב נתן אלנתן - יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה; ראול סרוגו - נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ; אדר' סיגי בארי - מתכננת הותמ"ל; שרית גולן שטיינברג - סגנית ראש העיר חיפה ויו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה; רות שורץ חנוך - יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה; עו״ד עמית בכר - ראש לשכת עורכי הדין ועוד.
כנס מגדילים. כנס עולם הנדל"ן. 9.7.24