בית וגג נכנסה לשותפות עם הכשרת היישוב בפרויקט פינוי בינוי של 725 דירות בשכונת בת גלים בחיפה. במסגרת הפרויקט יבנו החברות מתחם חדש הכולל 725 דירות ב-11 בניינים ובנוסף שטחי מסחר, בצמידות לתחנת הרכבת בת גלים.
2 צפייה בגלריה
שינוי בשכונה. הפרויקט המתוכנן
שינוי בשכונה. הפרויקט המתוכנן
שינוי בשכונה. הפרויקט המתוכנן
(הדמיה: גל אור פישביין אדריכלים)
חברת בית וגג יזמות ונדל"ן דיווחה בסוף השבוע האחרון לבורסה כי חתמה על הסכם עם הכשרת הישוב התחדשות עירונית בישראל בע"מ לביצוע משותף של פרויקט פינוי בינוי רחב היקף בשכונת בת גלים בחיפה. הכשרת הישוב התחדשות עירונית תמחה לבית וגג 49% מהזכויות והחובות בפרויקט. לצד זאת סוכם בין הצדדים כי החלוקה של ההכנסות והרווחים ביניהם תהיה ביחס של 50-50.
במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע, כי בית וגג תעמיד לטובת הפרויקט הון עצמי עודף בגין חלקה של הכשרת הישוב התחדשות עירונית בסך של 45 מיליון שקלים.
הפרויקט המדובר בבת גלים נמצא במתחם העלייה השנייה המשתרע על פני 12.5 דונם. הפרויקט כולל פינוי והריסה של 175 יח"ד קיימות ב-17 מבנים ישנים ברחובות שרל לוץ והעלייה השנייה, כאשר כ-84% מבעלי הדירות כבר חתמו על הסכם התקשרות עם יזמי הפרויקט.

2 צפייה בגלריה
שכונת בת גלים חיפה
שכונת בת גלים חיפה
שכונת בת גלים חיפה מתחדשת
(צילום: שאטרסטוק)

קראו גם:

לאחר ההריסה ייבנה מתחם מגורים חדש אשר יכלול 725 דירות חדשות, 550 מתוכן מיועדות לשיווק, שיבנו ב-3 מגדלים בני 31-35 קומות ובניינים נוספים בבניה מרקמית.
בנוסף, הפרויקט כולל שטחי מסחר, מבנה ציבור למעונות יום ושטחים ירוקים לרווחת הציבור. המתחם נמצא בשכונת בת גלים הצמודה לחופי הים, בסמיכות לבית החולים רמב"ם ותחנת הרכבת חיפה בת גלים.
במסגרת הפרויקט כבר אושרה התב"ע למימושו (חפ/מק/1/2404) ופורסמה ברשומות ביום 13 בנובמבר 2022, ולהערכת החברה, היתר הבניה צפוי להתקבל לקראת סוף שנת 2025. היקף המכירות הצפוי בפרויקט עומד על כ-1.3 מיליארד שקלים. להערכת החברה הרווח הגולמי החזוי הינו כ-290 מיליון שקלים.