בעוד שבחיפה תוכניות הבנייה מתעכבות, העיר נשר ממשיכה להתחדש ומחליפה את בנייניה הישנים במגדלי מגורים רבי קומות. אחד מתחמי המגורים שצפויים להתחדש בעיר הוא מתחם אורן כרמל המשתרע על פני כ-25 דונם וכולל את רחובות הזית, צה"ל ואורן.

4 צפייה בגלריה
מתחם אורן הכרמל מתחדש
מתחם אורן הכרמל מתחדש
מתחם אורן הכרמל מתחדש
(הדמיה: אול אין)

4 צפייה בגלריה
מתחם אורן הכרמל מתחדש
מתחם אורן הכרמל מתחדש
נשר לא מפסיקה להשתנות
(הדמיה: אול אין)

במסגרת פרויקט ההתחדשות במתחם אורן הכרמל, ייהרסו 130 דירות בנות 3-4 חדרים בבנייני שיכון ישנים, ביניהם גם בניין מגורים בן 12 קומות, ומרכז מסחרי ותיק. לאחר הריסת המתחם הישן, מתוכננת בנייה של מספר מגדלי מגורים בני 22-26 קומות. עוד מתוכננת בפרוייקט בנייה מרקמית ושילוב של בניינים בני 8 קומות, הכוללים חניונים תת קרקעיים. את המרכז המסחר הישן שייהרס, יחליף מרכז מסחרי מודרני ובניין משרדים. בנוסף מתוכננים שטחי ציבור בהם ייעשה שימוש לטובת תושבי השכונה.
את פרויקט ההתחדשות הענק תוביל חברת אמריקה ישראל להשקעות, שנבחרה על ידי דיירי המתחם להובלת התכנון, הייזום וההקמה של הפרויקט. בחברה יקיימו בשבוע הבא (שלישי, 6.9), כנס דיירים בו תיחשף התוכנית על כל פרטיה, יפורט הסכם פינוי הבינוי שגובש, ודיירים ובעלי דירות יוכלו להציג שאלות למנהלי הפרויקט.
באמריקה ישראל אומרים כי בפרויקט הושקעו מאמצים רבים בתכנון, ועל התכנון האדריכלי מופקד האדריכל דני בסנוסוף ממשרד שורץ בסנוסוף אדריכלים ובני ערים.

4 צפייה בגלריה
מתחם אורן הכרמל מתחדש
מתחם אורן הכרמל מתחדש
מתחם אורן הכרמל מתחדש
(הדמיה: אול אין)

לדברי דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים באמריקה ישראל: "החברה שמה דגש רב על ערי הפריפריה ומובילה אסטרטגיה של פיתוח פרויקטים מובילים בצפון בכלל ובנשר בפרט, וזוהי רק ההתחלה. מתחם פינוי-הבינוי בנשר, בהיקף השקעה גדול מאוד, יוביל להתחדשות של השכונה והעיר כולה, ימשוך אוכלוסייה של צעירים ושל משפרי דיור מהאזור שיבחרו לגור בעיר ולהצעיד אותה קדימה. כחברה שבנתה ובונה מאות יחידות דיור בצפון הארץ בערים כמו חיפה, נהריה, עכו, עתלית, טירת כרמל, יוקנעם, נוף הגליל וקיסריה, אנו רואים את הצורך במתן מענה לביקושים הגוברים לדירות חדשות ואיכותיות ואת הפוטנציאל הטמון בפרויקט בסדר גודל כזה ובמיקום אטרקטיבי".

4 צפייה בגלריה
פרויקט ענק בנשר
פרויקט ענק בנשר
פרויקט ענק בנשר
(הדמיה: אמריקה ישראל)

ענת דדון, בעלת הדירה במתחם וחברה בנציגות הדיירים: "אני שמחה מאוד שלאחר שנים רבות של ציפייה, הגענו למעמד כנס הדיירים עם היזם שנבחר להוביל את הפרויקט. במהלך הכנס יתאפשר לכל בעלי הדירות לראות את תוצרי התכנון וההסכם המשפטי עליהם עבדו אנשי המקצוע בשיתוף עם הנציגות ועורכי הדין שלנו. זהו צעד חשוב לקידום הפרויקט ולהגשמת החלום שכולנו ייחלנו לו. אני קוראת לחבריי בעלי הדירות, לנצל את ההזדמנות להגיע ולשמוע באופן אישי מה מתוכנן בהמשך הדרך. בעזרת השם נעשה ונצליח".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:03, 29.08.22