משרד החינוך פרסם את רשימת בתי הספר שנבחרו כמצטיינים לשנת הלימודים תשפ"ב. בחירת בתי הספר המצטיינים נעשתה על פי שיעור השינוי שהם הצליחו לחולל בין היתר בזכאות לבגרות, מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל/שירות לאומי/ שירות אזרחי.
4 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
מי מצטיין ומי פחות?
(צילום: שאטרסטוק)
בתי הספר שנבחרו בעיר חיפה:
רמת תגמול 1: ביה"ס המדעי טכנולוגי בסמת, ביה"ס האיטלקי
רמת תגמול 2: מקיף לאו בק, האורתודוקסי הערבי, המכללה הטכנולוגית חיל האוויר.
רמת תגמול 3: עירוני ג', עירוני א', רעות לאומנויות, ישיבת בני עקיבא, תיכון אלכרמה.
רמת תגמול 4: אליאנס כי"ח, הריאלי העברי, אולפנת צביה.
לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי שנע בין 3,297 שקלים לכ-8,793 שקלים, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

4 צפייה בגלריה
תלמידים חיפה
תלמידים חיפה
תלמידים בחיפה
(צילום: עיריית חיפה)

בתי הספר נבחרו על בסיס שקלול המדדים הבאים:
מדד ערכי חברתי הכולל שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים.
מדד הישגי לימודי הכולל הישגים לאור מבחני המיצ"ב ביסודי ובחט"ב ולאור מדדי הטיפוח, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

4 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
קליש גאה ומברכת
(צילום: ראובן כהן)

ראש העיר עינת קליש: "גאה במערכת החינוך החיפאית שבולטת גם השנה בהישגיה הפדגוגיים והערכיים. השנה קלטנו בבתי הספר עוד מנהלים ראויים ובעלי מוניטין שביחד עם הצוותים הקיימים והמעטפת של מינהל החינוך בעיריית חיפה ימשיכו להעניק לתלמידי העיר את החינוך האיכותי ביותר. הנתונים מדברים בעד עצמם".
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילים אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים. אני מברכת את המנהלים וצוותי החינוך על ההישגים אליהם הצעידו את תלמידיהם ובית ספרם״.

4 צפייה בגלריה
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
(שרון צור)

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד”ר סער הראל: “ההוקרה היא ההזדמנות להוקיר את צוותי החינוך על פעילותם לחינוך לערכים, לגיוס לצה”ל או לשירות אזרחי או לאומי, על חינוך לטוהר הבחינות, להגינות ולתרומה לחברה. התגמול הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר הקולטים תלמידים ממגוון רקעים רחב, ואשר פועלים למניעת נשירה וקידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות. משרד החינוך מתגמל מורים על מצוינות לימודית, עידוד לומדים ללמוד מקצועות מוגברים ועל הוראה איכותית והוראה מוגברת של מקצועות מדעיים והומניסטיים”.
פורסם לראשונה: 17:53, 28.08.22