היום (רביעי) יובא למנוחות סמ"ר בוריס דונבצקי (21) שנפל בתחילת השבוע בקרב ברצועה. אוטובוסים יצאו היום מקרית ביאליק אל לווייתו של דונבצקי, שתיערך בבית העלמין קרית שאול בתל אביב בשעה 15:00. הוריו המתגוררים בעיר סמרה ברוסיה צפויים לנחות היום בישראל כדי להיפרד מבנם הגיבור בפעם האחרונה.
3 צפייה בגלריה
בוריס דונבצקי ז"ל
בוריס דונבצקי ז"ל
אהב את הצבא. דונבצקי ז"ל
(צילום: פרטי)

דודו אליק בסקין, כתב עליו: "בשורה קשה הגיעה למשפחתנו, האחיין האהוב שלנו בוריס דונבצקי נפל בקרב ברצועה. הוא עלה לבד והיה חייל בודד, ההורים שלו מגיעים כדי להיפרד מבנם גיבור ישראל".
דונבצקי הוא חייל בודד שעלה לארץ מרוסיה במסגרת תוכנית נעל"ה לפני כחמש שנים, למד בבית הספר אלוני יצחק, ולאחר מכן הגשים את חלומו והתגייס לצה"ל לתפקיד קרבי.
שותפו לדירה בשנה האחרונה, ירוסלב בנדין, אף הוא חייל בודד המשרת בתל השומר, סיפר: "אני מכיר את בוריס כבר חמש שנים, היינו יחד בתוכנית נעל"ה, ולמדנו יחד בפנימיית עלומי יצחק. בוריס היה תלמיד טוב שעשה בגרות איכותית בפיזיקה ובמתמטיקה. הוא היה גבר גבר, שמאוד אהב את הצבא. היו לו תוכניות אחרי הצבא ללמוד הנדסה בטכניון, אבל עכשיו הכל נגמר".

3 צפייה בגלריה
בוריס דונבצקי ז"ל
בוריס דונבצקי ז"ל
דונבצקי ז"ל (מימין) וחבריו רוברט וירוסלב
(צילום: פרטי)

מאז שהחלה המלחמה ב-7 באוקטובר, דונבצקי יצא פעמיים מעטות לדירתו, אך שמר על קשר טלפוני קרוב עם ירוסלב. ביום חמישי האחרון הם נפגשו: "בוריס קיבל אפטר לכמה שעות, והגיע ביום חמישי לדירה. נפגשנו, זה היה משמח, ישבנו יחד לשתות בירה ולדבר, הוא סיפר לי קצת על מה שקורה בתוך עזה. אמר שצה"ל עובד חזק, שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר שהוא לא מפחד ושיהיה בסדר. רציתי להאמין לזה והשתדלתי לא לחשוב מחשבות לא טובות".

קראו עוד:

אבל בתחילת השבוע הגיעה הבשורה המרה: "לא קיבלתי הודעה מאף אחד. אחת המתנדבות שראתה את הפרסום על בוריס התקשרה ושאלה אותי אם אני יודע מה קרה, ואם זה בוריס שלנו, מיד פתחתי את הטלפון וראיתי את התמונה שלו. זה עצב גדול, בוריס היה חבר טוב וקרוב".

"אבידה גדולה"


רק לפני כשנתיים הגיע דונבצקי להתגורר בדירת שותפים עם שני חיילים בודדים נוספים בקרית ביאליק, מתנדבות מהקריות ומחיפה סייעו לדונבצקי ושותפיו בריהוט הדירה, נעה גבאי וחדווה בן דוד מקרית ביאליק, עם מתנדבים נוספים.

3 צפייה בגלריה
סמ״ר בוריס דונבצקי
סמ״ר בוריס דונבצקי
אבידה גדולה וכואבת". סמ״ר דונבצקי ז"ל
(צילום: דו"צ)

גבאי סיפרה: "הגענו אליו דרך איזה שהוא פרסום בפייסבוק, וסייענו לו בריהוט של כל הדירה, החל מרהיטים, סכום, סדינים, מיטות - ופשוט הכל. אני זוכרת כשהגעתי לפגוש אותו כדי להביא שולחן מחשב, ראיתי בחור גבוה, חתיך ומרשים שלא הפסיק להודות מקרב לב. הוא היה המום מהעזרה של כולם. מאוד כאב לי ששמעתי שנפל. זו אבידה גדולה וכואבת. נגיע כולנו לכבד אותו בדרכו האחרונה".
לבוריס אח אחד, סבתו ודודו מתגוררים באריאל. עיריית קרית ביאליק קראה לתושביה להגיע אל מסע הלוויה היום שיתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין בקריית שאול, ואף מעמידה לרשותם אוטובוסים שיצאו בשעה 12:30 מיד לבנים ברחוב אפרים 28. המעוניינים להצטרף לנסיעה לויה של דונבצקי צריכים להירשם דרך המוקד העירוני 108 או בטלפון 04-8780888.