גבר כבן 60 התמוטט (ראשון) בטיילת חוף הכרמל בחיפה במהלך רכיבה על אופניים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם עם דופק ונשימה בתום פעולות החייאה.
3 צפייה בגלריה
האירוע בטיילת מרידיאן
האירוע בטיילת מרידיאן
האירוע בטיילת מרידיאן
(צילום: עיריית חיפה)

כונני ארגון הצלה הוזעקו לטיילת חוף מרידיאן בחיפה בעקבות דיווח על גבר שהתמוטט. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה ממושכות בגבר כבן 60, ולאחר שחזרו הדופק והנשימה, הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם בעיר.

3 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
פונה לבית החולים. אמבולנס
(צילום: Shutterstock)

קראו עוד:

חובש בכיר בהצלה אריאל חלה: "כשהגעתי למקום עם אמבולנס מד"א שברשותי, מצאתי גבר כבן 60 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שהתמוטט במהלך רכיבה על אופניים. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אשר כללו עיסויי לב ומתן שוקים חשמליים ותרופות מצילות חיים, ולאחר שחזרו הדופק והנשימה הוא פונה להמשך טיפול בחדר הלם בבית החולים רמב"ם בעיר."
מנהל האגף החופים בעיריית חיפה חיליק אמסלם היה הראשון בזירה, והוא שהזעיק את רכז התפעול של האגף, כמיל דחדל שהביא ערכת החייאה (דפיברילטור) הנמצאת בחוף.
כמיל ניגש אל האדם ולאחר שזיהה כי הוא מחוסר הכרה וללא דופק, הפעיל את מכשיר ההחייאה. לאחר כמה שניות החל המכשיר במתן שוקים חשמליים.

3 צפייה בגלריה
דפיברילטור
דפיברילטור
מציל חיים. דפיברילטור
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

פעולות ההחייאה הראשוניות של צוות אגף החופים והתושבים, בשילוב אלו שביצעו כוחות ההצלה שהגיעו למקום, סייעו להשבת הדופק לאדם שנפגע והוא פונה להמשך טיפול בבית החולים.
מנהל אגף החופים, יחיאל (חיליק) אמסלם שיבח את תגובתם המהירה והמקצועית של רכז התפעול, חובש החוף והאזרחים וציין כי המהלך לרכישת מכשירי החייאה ופריסתם לאורך החופים הוכיח עצמו כמציל חיים, ולא בפעם הראשונה.