כמו בתקופת הקורונה, כך מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל מוגשות לבתי המשפט תביעות רבות בגין חבילות נופש שבוטלו והכספים שטרם הוחזרו למשלמים. תביעה כזו הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בקריות, שם תובע תושב חיפה חברת נסיעות מגן יבנה בגין אי החזרת כספים ששולמו עבור שהייה במלון, במסגרת חבילת נופש שבוטלה עקב המלחמה.
2 צפייה בגלריה
טיסה לארצות הברית
טיסה לארצות הברית
הטיסה בוטלה
(צילום המחשה: שאטרסוטוק)
מהתביעה עולה כי תושב קרית חיים הזמין חבילת נופש בפאלמה דה מיורקה, ספרד ל-4 אנשים שכללה טיסה ומלון ל-14 ימים, לחודש אוקטובר 2023. עבור החבילה היקרה שילם התובע לחברת הנסיעות, דרכה החבילה נרכשה, סכום של 15.535 שקל. הטיסה הייתה אמורה לצאת לדרך בתאריך 9 באוקטובר, היא נדחתה ל-10 באוקטובר ולאחר מכן לתאריך 12 באוקטובר, ולבסוף בוטלה. בתאריך 10 בנובמבר קיבל התובע הודעה מהחברה על פיה הביטול הסופי של הטיסה.
התובע פנה מיד לחברה וביקש מנציג כי יוחזר לו התשלום המלא, הן עבור הטיסות והן עבור בית המלון. "פניתי בבקשה זו לנתבעת כי קניתי מהם את הסיור ושילמתי להם ישירות עבור השירותים, לא התקשרתי עם המלון או עם חברות התעופה", ציין התובע.

2 צפייה בגלריה
טיסה
טיסה
הנתבעת לא סיפקה לי את השירות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לטענת התובע, הסכום ששולם עבור הטיסות הוחזר לו כעבור שבועיים, אבל התשלום למלון בסך 6,000 שקל, לא הוחזר לו. בחברה, לדבריו, נאמר לו שאין מה לעשות בעניין הזה.

קראו עוד:

"זכויות הצרכן שלי הופרו על ידי הנתבעת, שלא סיפקה לי את השירות", ציין התובע. "בנוסף הלנת הסכום ששולם מנעה ממני את האפשרות להזמין שירות דומה מחברה אחרת, שבעקבותיה איבדנו אני ואשתי את החופשה המשפחתית השנתית".
התובע מבקש שבית המשפט יחייב את החברה בתשלום פיצוי בסך 12 אלף שקל, 6,000 שקל בגין התשלום שלא הוחזר ועוד 6,000 שקל פיצוי בגין עוגמת נפש.