חצי שנה חלפה מאז ה-7 באוקטובר, ומאז המדינה השתנתה במובנים רבים, ביניהם בתחום בנדל"ן.
4 צפייה בגלריה
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
הקונים חוזרים לשוק הנדל"ן
(צילום המחשה: canva)
חברת שניר, חברת שיווק נדל"ן, ערכה ניתוח נתוני רכישת דירות למגורים בחיפה, וזאת כדי להבין כיצד השפיעה המלחמה על התנהגות רוכשי הדירות.
במוקד הניתוח - נתוני רשות המיסים בדגש על מספר הדירות החדשות שנרכשו מתחילת השנה בפרויקטים חדשים, ביניהן דירות "על הנייר" ודירות בפרויקטים שבנייתן החלה בשנתיים האחרונות.
כמו כן התייחס הניתוח לדו"ח הכלכלן הראשי של משרד האוצר שפורסם לאחרונה ומצביע על גידול חד של 34% במכירות הקבלנים (דירות יד ראשונה) בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר באחד הנתונים הגבוהים במכירת דירות חדשות בשוק החופשי ב-20 השנים האחרונות.

4 צפייה בגלריה
אלמוג כרמל מערב
אלמוג כרמל מערב
פריחה נדל"נית של שכונות החוף בחיפה. אלמוג כרמל מערב בנוה דוד
(הדמיה: טוטם)

על פי הממצאים, בחודשיים הראשונים של שנת 2024, ינואר ופברואר, דווח על מכירתן של 168 דירות חדשות בחיפה. לעומת זאת, בחודשים המקבילים אשתקד, דווח בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על מכירתן של 182 דירות חדשות.
בחודשים פברואר 2023 לעומת 2024 לא היה כל שינוי כאשר בכל חודש נמכרו כ-80 דירות חדשות. בנוסף נמצא כי בחצי השנה האחרונה – חודשים ספטמבר עד מרץ, עלו מחירי הדירות החדשות בעיר בממוצע בשיעור של 7%.
"אין ספק שלמרות התקופה הקשה והמאתגרת גם ברמה הביטחונית וגם ברמה הכלכלית, הקהל החיפאי מצביע ברגליים ומגיע למשרדי המכירות", אומר ניר שמול מנכ"ל חברת שניר אשר ערכה את הבדיקה.

4 צפייה בגלריה
אלמוג כרמל מערב יולי 2023
אלמוג כרמל מערב יולי 2023
38 דירות נמכרו מאז המלחמה. אלמוג כרמל מערב
(צילום: לביא צילומי אוויר)

קראו עוד:

לדבריו של מנכ"ל חברת שניר, "לאחר חודשים בהם הרגשנו כולנו האטה בשוק הנדל"ן, אם בעקבות המלחמה ואם בשל הריבית הגבוהה, ראינו מתחילת 2024, חזרה של הרוכשים למשרדי המכירות באופן מעודד מאוד. אני מניח שהמגמה הינה שילוב של צורך ושל הזדמנות.
"קהל הרוכשים, בין אם משפרי הדיור, הזוגות הצעירים ובין אם המשקיעים, מבינים שלאור היצע הדירות המוגבל שנובע מירידה כלל ארצית בהתחלות הבניה, המחירים צפויים לעלות והם מעוניינים לנצל את ההזדמנות.
"בנוסף, התנאים והמבצעים שהחברות היזמיות מציעות הם פקטור משמעותי בכמות העסקאות, דבר שבא לידי ביטוי גם בדו"ח הכלכלן הראשי שפורסם בסוף השבוע, המדבר על גידול משמעותי במכירות של דירות חדשות.
"על פי הבדיקה שלנו, רוב הדירות החדשות שנמכרו בחודשים האחרונים בחיפה ממוקמות בשכונות החוף כדוגמת רמת הנשיא ונווה דוד שעברה שינוי משמעותי בשנים האחרונות. הרוכשים מזהים את הפוטנציאל הגלום בה לאור מיקומה האסטרטגי – קירבה לאזור התעסוקה מת"ם, קירבה לים והסמיכות ליציאה הדרומית של העיר".

4 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
הנוף של אלמוג כרמל מערב
(צילום: קבוצת אלמוג)

כך למשל אחד הפרויקטים שהציג לאחרונה כמות מכירות משמעותית הוא "אלמוג כרמל מערב" של קבוצת אלמוג הנבנה בשכונת נווה דוד המתחדשת. כאשר מאז תחילת המלחמה נמכרו בפרויקט 38 דירות מגורים בשווי כספי של כ- 95 מיליון שקלים.
לאור הביקושים הערים והצלחת הפרויקט, החברה מציעה לרוכשי הדירות בימים אלה מבצע אביב אשר במסגרתו מוצע לרוכשי הדירות מסלול תשלומים גמיש הכולל תשלום של 20% הון עצמי וסבסוד של מיליון שקלים ממחיר הדירה ללא ריבית והצמדה עד למועד האכלוס.
בפרויקט ניתן למצוא דירת 4 חדרים במגדל GAL בקומה החמישית, בשטח של כ-83 מ"ר עם כ-10 מ"ר מרפסת, עם מחסן וחניה החל 1,930,000 שקלים וכן דירת 4 חדרים בקומה 14 במגדל Premium Reef, בשטח של כ 98 מ"ר עם כ- 22 מ"ר מרפסת, עם מחסן וחניה החל מ- 2,410,000 שקלים.