כחודש לאחר טבח 7.10 עצרה המשטרה את עו"ד סרי חוריה, המשמש כמזכיר מפלגת חד"ש בשפרעם וחבר לשכת עורכי הדין במחוז חיפה. סיבת המעצר הייתה חשד לפרסום פוסטים מסיתים.
3 צפייה בגלריה
מעצר עו"ד סרי חוריה
מעצר עו"ד סרי חוריה
מעצר עו"ד סרי חוריה
(צילום: משטרת ישראל)


קראו עוד:
בית המשפט המחוזי חיפה אף אישר את פרסום שמו של עו"ד חוריה, ולמעשה הפך החלטה בנושא של בית המשפט השלום בעכו.
עו"ד חוריה נעצר בחשד כי פרסם מספר פוסטים מסיתים. בין הפוסטים שפרסם עו"ד חוריה, נכתב כי "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים". מעצרו של עו"ד חוריה הוארך בחמישה ימים, בסופה שוחרר.
בעקבות הפרסומים של עו"ד חוריה, בגינם גם נעצר, פנה ארגון בצלמו ללשכת עורכי הדין והגיש תלונה נגד עורך הדין. יו"ר ארגון בצלמו שי גליק ציפה והעריך כי תעודת עורך הדין של חוריה תישלל, וזאת לנוכח חומרת הדברים לדבריו שפרסם חוריה.
אתמול (14.4) הודיעה לשכת עורכי הדין לגליק כי הוחלט לגנוז את התיק בשל היעדר ראיות מספיקות. עוד נכתב: "מעיון במסמכים שהונחו בפני הוועדה עולה כי לא נמצאה בתלונה נגד הנילון, עו"ד סרי חורייה, תשתית ראייתית מוצקה כדי ללמד על קיומה של עבירה אתית אשר בוצעה על ידיו".

3 צפייה בגלריה
שי גליק
שי גליק
"ליקוי מאורות". שי גליק
(צילום: פרטי)

בארגון בצלמו הדגישו כי עו"ד חורייה הוא יו"ר לשכת עורכי הדין בשפרעם, שפרסם דברי שבח במעשי ארגון טרור תוך קריאה "להשמדת הכובש". עוד הודגש כי בדיוני הארכת המעצר אמר השופט רוזינס בהחלטתו כי "אין צורך להסביר את המסוכנות הנשקפת מאפשרות של פתיחת זירות נוספות של אלימות ומלחמה שעלולה להיגרם מפרסומים מסוג זה".
כך גם בהחלטה לפרסם את שמו של חורייה כתב השופט אבי לוי: "שום עם המצוי בעיצומה של לחימה קשה, כאשר סכנה קיומית מרחפת מעל ראשו וחייליו, טובי בנינו הנלחמים יום – יום ושעה – שעה מעבר לקווי האויב כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילויי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג".
בעקבות כך הגיש כאמור ארגון בצלמו תלונה חריפה ללשכת האתיקה של עו"ד בדרישה להדיחו באופן מידי בשל תמיכתו הברורה בטרור.

3 צפייה בגלריה
מעצר עו"ד סרי חוריה
מעצר עו"ד סרי חוריה
שוחר וחוזר לעבוד. מעצר עו"ד סרי חוריה
(צילום: משטרת ישראל)

בעקבות סגירת תיק התלונה בלשכת עורכי הדין מסר שי גליק מנכ"ל בצלמו: "מדובר בליקוי מאורות ונתינת פרס לטרור. לראשונה גוף במדינת ישראל מכיר בכך שמותר להסית ולעודד טרור נגד מדינת ישראל. מצער שבעוד משטרת ישראל. פרקליטות המדינה ובתי המשפט נוקטים ביד ברזל נגד אותו מסית דווקא לשכת עורכי הדין בוחרת בהליך תמוה לסגור את התיק נגדו ולא לאפשר אף הגשת ערר. אנחנו לא נוותר וכן נגיש ערר ונדרוש את מיצוי הדין עם המסית. אני קורא ללשכת עו"ד לעשות באופן דחוף חשבון נפש על ההחלטה האומללה הזו שנותנת פרס לטרור ומכשירה את הרצח הבא".
תגובת לשכת עורכי הדין טרם התקבלה.