העיתונאית ואשת התרבות ליסה פרץ מצטרפת לצוות המטה של יונה יהב. פרץ תוביל את התוכנית הרב שנתית של יהב לחידוש חיי התרבות בחיפה, אותה הוא מבטיח ליישם עם חזרתו לתפקיד ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
יהב ופרץ
יהב ופרץ
יהב ופרץ
(צילום: גביש מדיה)

יונה יהב: "בכוונתי להפוך את חיפה לבירת התרבות של ישראל, עם חיי תרבות, פנאי ואמנות מגוונים. המלחמה לא תימשך לנצח, ויש להיערך גם ליום שאחרי. בכוונתי לשלב בין פסטיבלים שימשכו קהל מהארץ ומהעולם, ובין אירועים לכל המשפחה שיהיו מותאמים לכל שכונות העיר. לשם כך אני מתכוון למשוך אל חיפה אנשי תרבות ואמנות בולטים, שיהפכו את חיפה למרכז העשייה שלהם. בהשקעה בתרבות אפיח בחיפה אופטימיות ותקווה".
פרץ (51) מוכרת בעיקר כעורכת המיתולוגית של מוסף התרבות "גלריה" של עיתון "הארץ", ולאחר מכן כעורכת התרבות של העיתון הכלכלי "גלובס". במקביל לעבודתה בתקשורת פרץ מפיקה ואוצרת תכני תרבות, מרצה לעיתונות ויוצרת קולנוע.
לפני כשנה עברה פרץ להתגורר בחיפה. "זיהיתי בחיפה את זירת התרבות האמיתית של ישראל: מגוונת, מקורית, חדשנית ומסעירה", היא מספרת.

2 צפייה בגלריה
הפנינג בכרמל
הפנינג בכרמל
פרץ תהיה אחראית לתרבות. אירוע בחיפה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

קראו עוד:

על ההחלטה להצטרף לצוות של יונה יהב היא אומרת: "התוכניות של יונה להשיב לחיפה את חיי התרבות בעיר הן יצירתיות ומחדשות. התרשמתי מאד מהדרך בה יונה רואה את פיתוח התרבות בחיפה, בתמיכה ביוצרים ובמוסדות התרבות המקומיים, וביצירת זירות חדשות שמתאימות לכל סוגי האוכלוסייה המאוד מגוונת בחיפה. אני משוכנעת שעם חזרתו לתפקיד ראש העיר גם חיפה תחזור להיות אחת מהערים המובילות את התרבות בישראל".
יונה יהב בירך על הצטרפותה של פרץ לצוות המטה. "לליסה זכויות רבות בקידום התרבות בישראל, והיכרות מעמיקה עם כל רבדיה. שמחתי על בחירתה לגור בחיפה, ואני משוכנע כי ניסיונה והידע הרב שלה בתחום התרבות יתרמו להשבתה של העיר להיות בירת התרבות של מטרופולין הצפון, ועיר מושכת קהלים מהארץ ומחו"ל".