סגן ראש העיר ויו"ר סיעת הליכוד שמשון עידו הודיע רשמית שיתמודד בבחירות הקרובות על תפקיד ראש העיר חיפה. עידו (65) תושב נווה שאנן, פוליטיקאי ותיק, הנמנה כיום על מועצת השינוי.
2 צפייה בגלריה
שמשון עידו
שמשון עידו
שמשון עידו
(צילום: נחום סגל)
עידו, כדורגלן במכבי חיפה בצעירותו, הצטרף למפלגת הליכוד ומאז שנת 1981 הוא חבר מרכז. במשך 18 שנה כיהן כיו"ר ארגון מורי הנהיגה. בשנת 2008 נבחר לראשונה למועצת העיר והיה סגנו של יונה יהב. היום יש לליכוד שלושה מנדטים במועצה.
למה אתה?
"הבוחרים לא יחזרו על הטעות ויבחרו מישהו לחלוטין חסר ניסיון והבנה פוליטית. מה שקרה בפעם האחרונה החזיר אותנו אחורה וצריך מישהו שיכול לשקם את העיר, ואני יכול לעשות את זה. מה קליש עשתה בשלוש שנים? ראש עיר של 300 אלף תושבים חייב יכולות ניהול וקשרים עם הממשלה. בתקופת יונה היו לנו יחסים טובים עם הממשלה ותקציבי פיתוח הוזרמו לעיר. תקציבים של מיליארדים נעלמו אצל קליש".
איך היחסים עכשיו עם הממשלה?
"אני מקורב לישראל כץ. הליכוד אומנם כבר לא בשלטון אבל אני בקשר עם כל מי שיכול לעזור לחיפה ויודע ליצור קשרים בליכוד ומחוצה לו ולהביא כסף לעיר".
האם לדעתך נגיע לוועדה קרואה?
"אני לא חושב שבעיר כזו גדולה תהיה ועדה קרואה. זו לא מטרת־ העל של מועצת השינוי. אנו רוצים שיהיה תקציב לטובת העיר ויהיה מאוזן. תושבי חיפה לא צריכים לשלם על חוסר הניסיון של קליש".
תקדם התייעלות בעירייה כשאחיך הוא יו"ר ועד העובדים?
"יש צורך בהתייעלות. קליש הכניסה מאות עובדים, רובם בכירים, ומצבת כח האדם גדלה ל-7,000. יש להוציא את אלו שנכנסו אחרונים. נזכיר שלפני קליש לא הייתה בעיית תקציב. באשר לאחי, הרי שאני לא מתערב בשום תחום בעיסוקו. הוא אדם עצמאי, מקצועי ומוערך".
2 צפייה בגלריה
קליש
קליש
ראש העיר עינת קליש
(נחום סגל)
קראו גם >>>
תתמודד כאיש ליכוד?
"בוודאי. ארוץ ברשימת ליכוד או בתמיכת הליכוד. אני לא פוסל רשימה משותפת כפי שעשינו בעבר".
יש עוד מתמודדים מהליכוד, אולי עציוני?
"עציוני עובד מדינה שהורחק מהליכוד לאחר שתמך בגדעון סער. בליכוד הוא לא ירוץ. כל השאר יכולים להתמודד בבחירות המוקדמות".
ליכודניק בראש העיר האדומה?
"תראה מה קורה בערים מסביב. ערים מצליחות עם ראשי ערים מהליכוד: נשר, ביאליק, אתא, טירת כרמל, עכו. כנראה שהם יודעים לעבוד קצת יותר טוב. מה שחשוב זה מי יכול לעשות את העבודה ולא חשוב מאיזה מפלגה הוא בא".