אירוע מבייש אחד זכור מהמשחק ההיסטורי של מכבי חיפה ופריס סן ז'רמן. פריצתו למגרש של צעיר, שעשה מאמצים להתחמק מאנשי האבטחה, ורץ כל הדרך עד לשחקן פריס סן ז'רמן ליאו מסי, קפץ עליו וחיבק אותו לעיני 30 אלף צופים באצטדיון סמי עופר, ובהמשך לנגד מיליוני צופים בעולם.
3 צפייה בגלריה
צסי והאוהד שהתפרץ
צסי והאוהד שהתפרץ
מסי והאוהד שהתפרץ
(צילום: רדאד ג׳בארה מאתר ONE)
המעשה של הצעיר עלול לגרום להטלת קנס כספי על קבוצת מכבי חיפה, ובמקרה שכזה הקבוצה תבחן תביעה נגד אותו צעיר. למרות חומרת המעשה, והפגיעה בקבוצת מכבי חיפה, במשטרה הודיעה הבוקר (חמישי) כי לצעיר יוצע הסכם שימנע הגשת כתב אישום נגדו.
במשטרה ציינו כי מיד עם ביצוע הפריצה למשחק, הצעיר, בן 23 ממעלה אדומים, נעצר ושוחרר זמן קצר לאחר מכן. עוד ציינו במשטרה כי החלו לגבש הסכם מותנה שיוצע לצעיר החשוד בעבירה של התפרצות לדשא.

3 צפייה בגלריה
ליונל מסי
ליונל מסי
קפץ וחיבק אותו. ליונל מסי
(צילום: עוז מועלם)

גורמים במשטרה הסבירו כי לצעיר יוצע לחתום על הסכם, הכולל הרחקה ממשחקי כדורגל לתקופה מסויימת, והטלת קנס כספי, ובתמורה לא יוגש נגדו כתב אישום פלילי.
במשטרה הוסיפו כי היא רואה בחומרה רבה עבירות מסוג זה ותמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי למצות את הדין עם אלו המבצעים עבירות הקשורות לספורט. למרות הודעת המשטרה, נראה כי הגעה להסכם מותנה לא תגרום להרתעה בקרב צעירים הרוצים להפתרץ ולחבק את השחקנים המוכרים המגיעים לישראל. גורמים בקבוצת מכבי חיפה חוששים כי ענישה שאינה מרתיעה תוביל לאירועים מבישים נוספים במשחקי הכדורגל הקרובים.

3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי במשחק. פרקטור רציני שיהיה חסר בגומלין
אוהדי מכבי במשחק. פרקטור רציני שיהיה חסר בגומלין
מה אשמים האוהדים והקבוצה? אוהדי מכבי חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)

"הרחקה ממשחקי הכדורגל וקנס של אלפי שקלים לא ירתיע את הצעיר הבא שירצה לחבק את שחקני יובנטוס או בנפיקה", אומר גורם במכבי חיפה, "ובסוף מי שישלם את המחיר של המעשים הללו הם הקבוצה והקהל החיפאי. חייבת להיות הרתעה".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 11:45, 29.09.22