תקדים: תושב חיפה שנקלע בטעות להפגנה, וכה ונפצע על ידי שוטרים שנכחו במקום, הוכר בימים האחרונים על ידי המוסד לביטוח לאומי כ"נפגע תאונת עבודה". בהמשך ייקבעו לנפגע אחוזי נכות.
4 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
בדרך לעבודה. נמל חיפה
(צילום: Bravo-Zulu Aerials)
לפני כחודש וחצי יצא רוני סעאדה, 28, רווק, תושב חיפה, מביתו לעבודתו בתחום עמילות המכס. בסמוך לשעה 7:00 בבוקר הגיע סעאדה ברכבו לאזור קריית הממשלה בחיפה וביקש לחנות בחניון בתי המשפט על מנת להגיע לעבודה בנמל.
באותה עת התקיימה הפגנה נגד המהפכה המשפטית. לטענת סעאדה, הנתיב אליו רצה לפנות לחניון היה סגור ושוטר שעמד במקום אמר לו להמשיך בנסיעה מאחר וחשב שהוא משתתף בהפגנה. "ניסיתי להסביר לו שאני בדרכי לעבודה בנמל ורק רוצה להחנות את הרכב אבל הוא לא רצה לשמוע אותי".

4 צפייה בגלריה
נקלע בטעות, נאזק ונפצע. סעאדה
נקלע בטעות, נאזק ונפצע. סעאדה
נקלע בטעות, נאזק ונפצע. סעאדה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

סעאדה מספר כי הציג בפני השוטר את תעודת הזהות שלו וכרטיס העבודה ואף הציע לו לדבר עם מנהליו כדי להוכיח לו שהוא בדרכו לעבודה, אולם לדבריו השוטר לא רצה לשמוע אותו.
"השוטר הוביל אותי עד מתחת הגשר שם התאספו השוטרים. לפתע מספר שוטרים שלפו אותי מהרכב ואזקו אותי בידיים וברגליים בטענה שלא צייתי להוראות השוטר. התייחסו אליי בצורה משפילה וגזענית. אזקו אותי בידיים מאחורי הגב. לאורך כל האירוע לא התנגדתי ורק אמרתי להם שאני בדרכי לעבודה וכל האירוע הזה מיותר. הובילו אותי לזינזאנה תוך כדי שהם תוקפים וגוררים אותי, התחננתי שיעזבו אותי והשוטרים היו בשלהם".
בעקבות האירוע סעאדה נזקק לטיפול רפואי ולאחר מכן יצא לחופשת מחלה.

4 צפייה בגלריה
ההפגנה בכנס הליכוד
ההפגנה בכנס הליכוד
הפגנה בסמוך לקרית הממשלה
(צילום: מחאת העם)

באמצעות עורכי הדין סאמי אבו ורדה ו-ואסים אבו ח'דרה מחיפה, מומחים לנזקי גוף וביטוח לאומי, הגיש סעאדה תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר בו כמי שנפגע ב"תאונת עבודה". בתביעה נטען כי בעת שעשה את דרכו, כמדי יום, ונקלע שלא מרצונו לתוך ההפגנה של מתנגדי הרפורמה המשפטית.
עורכי הדין אבו ורדה ואבו ח'דרה טענו כי סעאדה שלא היה קשור כלל להפגנה, נעצר על ידי שוטרים במקום אשר שלפו אותו מרכבו החוצה, אזקו אותו והעבירו אותו למעצר עד שעות הערב. כאשר שוחרר, פנה למחלקת התאונות במרכז הרפואי "לין" בחיפה שם התלונן על חבלות שונות בגופו כולל פגיעה בשמיעה. בנוסף התלונן על אירוע פוסט טראומטי קשה שעבר עקב מעצרו. בהמשך סעאדה הופנה להמשך טיפול פסיכיאטרי ורופא אף אוזן גרון.

4 צפייה בגלריה
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה
(צילום: יח"צ)

סעאדה טען בתביעה שהגיש למוסד לביטוח לאומי, כי בעקבות האירוע נגרמו לו פגיעות פיזיות בראש ופגיעה בשמיעה. לאחר פניית עורכי הדין לביטוח לאומי הוא הוכר כנפגע עבודה וממתין עתה לוועדה רפואית של הביטוח לאומי שתקבע את אחוזי הנכות שלו בעקבות הפגיעה הנפשית והפיזית שנותרו לו.
עורכי דינו ציינו כי זה מקרה ראשון מסוגו שאדם שנקלע שלא מרצונו להפגנה ונפגע קיבל הכרה מביטוח לאומי, "אם היה משתתף בהפגנה ולא היה בדרכו לעבודה לא היה מוכר על ידי הביטוח לאומי כתואנת עבודה. זהו פתח לתביעות דומות לעובדים שנקלעו לסיטואציה דומה בדרכם לעבודה או מהעבודה לביתם".