שעות ספורות לאחר כניסתו ללשכת ראש העיר, יהב וסיעת "חיפה שלנו" סיכמו (ראשון) עם סיעת חד"ש על הצטרפותה לקואליציה העירונית.
3 צפייה בגלריה
רג'א זאעתרה
רג'א זאעתרה
סגן ראש עיר. רג'א זאעתרה
(צילום: שרון צור)
סיעת חד"ש זכתה ב-2 מנדטים שיכנסו למועצת העיר את יו"ר הסיעה רג'א זאעתרה ואת פאחר ביאדסי. במסגרת הסכם קואליציוני בין סיעתו של יהב וזאעתרה, סוכם כי סיעת חד״ש תחזיק בתיק החברה הערבית ונציג מטעמה יכהן כיו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית וקידום השוויון. הוועדה תפקח על ותקדם את פעילויות העירייה בתחומי חינוך, תרבות, ספורט, קהילה, רווחה, תפעול ותיירות בחברה הערבית. לצד הוועדה תפעל מנהלת השוויון אשר תסייע לה בפעילותה.
עוד סוכם כי נציג חד"ש יכהן כיו"ר בית הגפן, ונציג מטעמה יכהן גם כיו"ר הוועדה למיגור אלימות ויו"ר הוועדה להנחות בארנונה. נציגי הסיעה יכהנו כחברים בוועדות כספים, חינוך, תכנון ובניה, רווחה, שימור, מעמד הילד, בטיחות בדרכים ובעוד ועדות ותאגידים.

3 צפייה בגלריה
זאעתרה מודיע כי שהירה שלבי תכהן כסגנית ראש העיר במקומו. בחירות 2018
זאעתרה מודיע כי שהירה שלבי תכהן כסגנית ראש העיר במקומו. בחירות 2018
זאעתרה מודיע כי שהירה שלבי תכהן כסגנית ראש העיר במקומו. בחירות 2018
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתמורה ועל פי ההסכם, יכהן רג'א זעאתרה כסגן ראש עיר במחצית הקדנציה, לפי הסכם רוטציה.
בחד"ש התחייבו כי לאורך כל תקופת הקדנציה במועצת העיר חיפה, ובכל תפקיד שהוא, לא ישללו את קיומה של מדינת ישראל או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור כנגד מדינת ישראל. בסיעתו של יהב הדגישו כי דרישה זו הוצגה לכלל ראשי סיעות הקואליציה העירונית בחיפה.

3 צפייה בגלריה
קבלת הפנים ליונה יהב
קבלת הפנים ליונה יהב
לא מבזבז זמן. יהב בכניסתו ללשכת ראש העיר
(צילום: דורון סולומון)

קראו עוד:

ראש העיר יונה יהב: "סיעת חד"ש מצטרפת לקואליציה רחבה של סיעות אשר רואות את טובתם של חיפה ותושביה. חיפה תמיד הייתה בית ליהודים וערבים, לחמש דתות ומגוון קהילות".
יצויין כי כניסתה לתפקיד בשנת 2018, ניסתה עינת קליש בתחילת הקדנציה שלה למנות את זאעתרה לסגן ראש העיר. ניסיון זה זכה לביקורת ציבורית שהובילה לבסוף לביטול מינויו של זאעתרה, ומינוי לתפקיד של מספר 2 בחד"ש באותו זמן, שהירה שלבי.
היום, כמה שעות קודם לפרסום הסכם הקאוליציוני עם חד"ש, נחתם הסכם קואליציוני נוסף עם סיעת הליכוד ברשות יניב בן שושן.