קיריל קארטניק (31) יתמנה בקרוב לחבר מועצת העיר, אחרי שדוד עציוני יפנה את כיסאו לטובת תפקידו החדש במשרד השיכון והבינוי. קארטניק, איש נדל"ן, שימש כעוזרו של עציוני במהלך כחצי קדנציה בה שימש כסגן ראש העיר. הוא בעל תואר ראשון ושני, עלה לארץ לבדו לפני 10 שנים מאוקראינה כדי לשרת כחייל קרבי.
1 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
(אלבום פרטי)
קראו גם: >>>
"עליתי לארץ עם 800 דולר, ועם זה הייתי צריך לשרוד חודשיים עד הגיוס. חודשיים הסתובבתי, לרוב ברחובות וישנתי על ספסלים. הייתי קונה בורקסים וחי מזה כל השבוע. חיפשתי פתרונות, אבל אף אחד לא עזר לי ואמר לי מה הזכויות שלי והחובות שלי כעולה חדש. הרגשתי כמו נטע זר. היו לילות שלא הפסקתי לבכות".
אחרי שהתגייס לצבא כחייל בודד, התגורר בבית החייל בחיפה. "היו לי רגעים קשים, ההתמודדות עם בדידות, לא היה לי עם מי לדבר או להתייעץ. מתוך התהומות הללו למדתי לא לוותר".
כעבור זמן עלה גם אחיו לארץ כדי לשרת בצבא, ובעקבותיו גם ההורים.
לימים, אחרי השירות וכמה עבודות מזדמנות, התחבר קארטניק לעציוני. "שמעתי שיש בחירות בעיר, ואחרי שראיתי שלא עשו הרבה בשביל אנשים כמוני אז התחלתי לברר מי המתמודדים. התלהבתי מהאג'נדות של עציוני ופניתי אליו". משם הדרך לפוליטיקה הייתה קצרה - עציוני הציע לו להקים מטה של עולים חדשים, והוא שימש כעוזרו. רגע לפני כניסתו למועצה, הוא לא מסתיר שחלומו הגדול הוא להגיע לכנסת.
הצטערת שדוד עציוני פוטר?
"לא. לקחתי את זה בחשבון".
איך אתה מסכם את מחצית הקדנציה של קליש?
"אני חושב שהתושבים מביעים את דעתם. את שומעת את הקולות. אני מקשיב לרחוב, אנשים לא מרוצים".
איפה היא טעתה?
"היא לא ידעה לשמור על האנשים שלה, ולשים את משחקי האגו בצד".
אתה חלק ממועצת השינוי?
"אני נכנס בתור סיעה עצמאית שצריכה לדאוג לתושבים. עולים חדשים, דוברי רוסית וצעירים, ואז נראה לאן הרוח נושבת. ניסו ליצור איתי קשר, אבל עד שלא אשב על הכיסא, אני לא מקבל החלטה".
בשבוע שעבר ארגנת כנס ל'ישראל ביתנו'.
"אני מתחבר לישראל ביתנו, יכול להיות שאתמודד בבחירות הבאות מטעמם למועצה".
פורסם לראשונה: 13:45, 21.11.21