במשך שנים ארוכות התלבטו במשרד הבריאות אילו מבין שני בתי החולים בחיפה, בני ציון או כרמל, יעברו למבנה חדש בקרית אתא. כעת מסתמן כי בית החולים שנבחר הוא בית החולים כרמל בבעלות קופת חולים כללית.
5 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
מתחיל לארוז? בית חולים כרמל
(צילום: י.א)
את ההמלצה על העברת כרמל קיבלה ועדה בינ-משרדית בראשות ד"ר הגר מזרחי, מנהלת חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. הצוות החל לעבוד ב-2022, ועבודתו כללה שורה ארוכה של היבטים בהעברת כל אחד מבתי החולים, בני ציון וכרמל.
היבטים נוספים שנבחנו, נגעו לגודל בית החולים, מצוקת המקום, והיכולת להתרחב ולגדול בהתאם לצרכי בית החולים. כך נבחן גם מחיר העברת בית החולים בבעלות קופה פרטית לעומת העברת בית חולים ממשלתי עירוני.

5 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: מנכ"ל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן ומנכ"ל כרמל אבי ד"ר גולדברג
(צילום: בני ציון, כרמל)

קראו עוד:

לאורך השנה האחרונה קיימו נציגי הוועדה, כמו גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מפגשי עבודה בבית החולים בחיפה. כעת הנחיה הוועדה על שולחנו של סימן טוב המלצה ברורה כי בית החולים שיעבור לקרית אתא יהיה בית החולים כרמל.
עוד עולה מההמלצה כי המעבר צפוי להיארך כ-6.5 שנים ובעלות של כ-1.65 מיליארד שקלים.

5 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
גם הוא צפוי לעבור. בית חולים בני ציון
(צילום: תמיר אסרף)

גם בני ציון עובר
לאורך כל תקופה הוועדה בהנהלות שני בתי החולים ניסו לשכנע כי בית החולים בניהולם צריך לעבור למבנה חדש. בני הנהלות בית החולים היה ברור כי בית החולים שיעברו למבנה החדש שייבנה בקרית אתא, יהיה בית החולים הגדול והמתקדם בצפון, שימשוך אליו את מיטב הרופאים, תקציבי מחקרים ועוד.

5 צפייה בגלריה
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
(צילום: אלי דדון)

צוות הוועדה לא התעלם מהצורך של בית החולים בני ציון לגדול ולהתאים את מבנה בית החולים לאתגרים של השנים הבאות והגידול באוכלוסיית חיפה, והמליץ על העברתו למבנה בית החולים כרמל שיתפנה עם מעבר כרמל לקרית אתא.
גורמים בבתי החולים ציינו כי סוף סוף התקבלה המלצה שלפיה ניתן יהיה לתכנן את פעילות בתי החולים שנים קדימה. ועדיין, יש מי שטוען בקרב בתי החולים, כי חזון למועד, ודברים עוד עשויים להשתנות או להידחות כפי שכבר קרה לא אחת בעבר.

5 צפייה בגלריה
יעקב פרץ
יעקב פרץ
מברך. ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ
(צילום: נחום סגל)

להקמת בית חולים גדול בקרית אתא, צפויות השלכות כלכליות שיאפשרו את פיתוח קרית אתא. ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ: ״המלצות הוועדה הבינמשרדית מקדמת את הקמת בית החולים שיביא פתרון למצוקת תושבי האזור ויתרום לפיתוחה של קרית אתא״.