בשורה טובה לקהילת שומרי נחל סעדיה ותושבי חיפה. השרה להגנת הסביבה הגיע לסיור עבודה בנחל סעדיה והבטיחה לסייע בהצלתו.

השר זנדברג נפגשה בסיור עם מי שמוביל את המבצע להצלת הנחל אריק דורבוט, ולוותה בחבר מועצת העיר תבור להט ממפלגתה, מפלגת מר"צ. אל הסיור התלוו פעילי סיבה נוספים וחברי החברה להגנת הטבע.
בסיור ציינה השר זנדברג כי "מקומות מסוג אלו נותנים התרחבות נפש לאדם ומאפשרים מחיה לחיות ולצמחיה, גם מטרופולין חיפה המתועש לא יכול להתקיים ללא מקומות של טבע שכאלו. זו פנינה חיפאית".
3 צפייה בגלריה
שרת הגנת הסביבה בנחל סעדיה חיפה
שרת הגנת הסביבה בנחל סעדיה חיפה
שרת הגנת הסביבה בנחל סעדיה חיפה
(הגנת הסביבה)
פעילי נחל סעדיה מקווים כי בעקבות הסיור במשרד להגנת הסביבה ייגבשו תוכנית מוסדרת שתאפשר את הצלת הנחל. נחל סעדיה נמצא בסכנה לאור תוכנית פיתוח מאושרת וכוונה לבניית מתחם הייטק באזור.
אריק דרובוט, מי שגילה את הנחל והחל את המאבק להצלתו: "הולכים לקדם את התוכנית של רשות נחל הקישון, תוכנית חלופית לזו הקיימת תוך השתלבות בתמ"א 75, התוכנית החדשה למפרץ. נפגשנו עם כל הפמליה של המשרד והם הצהירו והתחייבו לטפל בכל המפגעים שיש כאן ולפתור את כל הבעיות ולהפעיל לחץ על העירייה. בשבוע הבא נקיים סיור ארוך יותר על נציגי המשרד להגנת הסביבה. השרה נתנה את תמיכתה לתוכנית והכנסת נחל סעדיה לתוך גבולות הקו הכחול של תמ"א 75 ומפרץ החדשנות. נחל סעדיה הולך להינצל ולהפוך לפארק ציבורי פתוח לציבור. הצלחה של הקמפיין אבל עד שזה לא קורה בשטח המאבק ממשיך. הצהרות טובות מאד אבל זה לא נגמר עד שיוכרז פארק נחל סעדיה".
3 צפייה בגלריה
 נחל סעדיה
 נחל סעדיה
נחל סעדיה
(צילום: קוסטה גרישקוב)
אמיר שדה, פעיל הסביבה וחבר קהילת נחל סעדיה: "יש כנראה חגיגה גדולה לנחל כי הולכת לצאת החלטת ממשלה תמ"א 75 הרלוונטית לכל מפרץ חיפה. נחל סעדיה נכנס לתוכנית הזו. השרה אמרה לנו את זה היום וזו הכוונה. המשמעות היא שהדברים יורדים לעבודה ועיריית חיפה לא תוכל לעשות בנחל מה שהיא רוצה. העירייה תקועה. קבוצת נחל סעדיה מנסה להביא אנשים ולגרום לדברים לקרות, לעשות ניקיון בנחל ולאפשר לצמחיה המקומית לגדול מחדש. אנו רוצים שמאמצע חודש מרץ לעשות פעילויות ללא קשר להגנת הסביבה. זה שהשרה הכריזה זה מכה קשה לעירייה והצלחה לנחל ולמאבק למענו. קליש לא יכולה יותר להתעלם ומי הנחל יישמרו".
3 צפייה בגלריה
מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
(קהילת נחל סעדיה)
קראו גם: >>
שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "נחל סעדיה הוא חלק ממערכת הקישון ואנו רואים חשיבות רבה לשמור על הנחל ממפגעים. בימים אלה אנחנו מכינים תוכנית רעיונית לפארק נחל סעדיה, כחלק מפתרון הוליסטי למקום ובכך נדאג לשחרר את הנחל מתוכנית הבינוי שמאיימת עליו. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, סיירה בנחל סעדיה, ערכה ישיבות בנושא ורתמה את כל הגופים הרלוונטיים כדי למצוא פתרון מיטבי שישמור על פנינת הטבע הייחודית. אני רוצה להודות לכל הפעילים הסביבתיים מקבוצת מצילים את נחל סעדיה ובעיקר לאריק דרובוט על גיוס הקהילה והמחוייבות לשמירה על הטבע".
"מיינט חיפה" פרסם כתבה בה קוראים חברי קהילת נחל סעדיה לפעול להצלתו, גם במחיר קנייתו על ידי הציבור.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 14:08, 01.02.22