ברחבי העיר חיפה ישנם מבנים מפוארים שכל תושב בעיר מכיר, ולהם היה תפקיד משמעותי בהיסטוריה של העיר. למרות חשיבותם, המבנים האדריכליים יוצאי הדופן עומדים מוזנחים, נתונים לבזיזה, וחלקם משמשים למשתמשים בסמים וחסרי בית.
4 צפייה בגלריה
מלון גני דן
מלון גני דן
מי ישמור על נכסי העיר? מלון גני דן
(מתוך תערוכת "עירפאים" של הצלם עומר מוזר)
בסיעת הירוקים תוהים מדוע עיריית חיפה מאפשרת את המשך ההזנחה של מבנים לשימור חשובים בעיר תוך פגיעה בתדמית העיר, ומדוע העירייה אינה נוקטת בצעדים משפטיים מול בעלי הנכסים לשיפור מצב המבנה ושיקום החזיתות.
בשאילתא שהגישו למועצת העיר ציינו חברי סיעת הירוקים: "אנו רואים ברחבי העיר מבנים רבים בעלי חשיבות היסטורית ואדריכלית, שמוזנחים שנים רבות, תוך פגיעה במורשת ההיסטורית ופגיעה במרחב הציבורי, פגיעה באטרקטיביות ובתדמית של העיר לתיירות פנים ותיירות חוץ".
4 צפייה בגלריה
האומן 17 חיפה
האומן 17 חיפה
פעם מובד תרבותי. כך נראה היום האומן 17 חיפה
(מתוך תערוכת "עירפאים" של הצלם עומר מוזר)
חברי סיעת הירוקים מוסיפים כי בניין הקזינו בחזית הים של חוף בת גלים, עומד שנים רבות בשממונו. לא מתבצעים תהליכי אכיפה משמעותיים לשקמו, הבניין פוגע קשות בתדמית העיר וללא פעילות אכיפה משמעותית עד כדי תביעה משפטית והטלת קנסות כבדים לא נראה אותו משוקם לטובת הדורות הבאים.
דוגמא לבניין נוסף הוא הבניין של הרב חמאווי בשדרות מרגולין 39 בבת גלים. בניין זה עומד מתפורר וחשוף לפגעי הרוחות הקור והגשם. הירוקים מדגישים כי היזם אינו מקדם תכנית לשמרו ופגעי הטבע מחסלים מורשת חשובה זו. נדרש להפעיל מול בעלי הנכס אמצעים משמעותיים לשפץ ולשמר את המבנה למען הדורות הבאים.
4 צפייה בגלריה
קולנוע שביט
קולנוע שביט
תמו ימי הקולנוע. קולנוע שביט כיום
(מתוך תערוכת "עירפאים" של הצלם עומר מוזר)
גם בשדרת התיירות המרכזית של העיר עומדים פילים לבנים. בשדרות בן גוריון 16 שוכן הבניין של סר אוליפנט חבר הפרלמנט הבריטי. "בניין חשוב זה עומד עזוב ומשמש כמחסן גרוטאות וכבית לקינון יוני העיר חיפה. כמה עצוב וכואב לראות נכס היסטורי זה עזוב ושומם באחד האזורים התיירותיים החשובים בעיר. מצבו הרעוע והמוזנח של המבנה פוגע בתדמית העיר ומייצר שם רע לעיר ולתושביה".
4 צפייה בגלריה
הירוקים חיפה
הירוקים חיפה
דורשים שימור הנכסים של חיפה. חברי סיעת הירוקים
(נחום סגל)
קראו גם: >>
הירוקים מציינים כי נדרש מיידית לפעול כנגד בעלי הנכס לשקם ולשפץ את חזיתות המבנה ולפעול באמצעות תביעה משפטית ליישום השיפוץ.
הירוקים מציבים שאלות למועצת העיר: מדוע עיריית חיפה מתעלמת מהמציאות ומההזנחה הקשה של בתים היסטוריים ואדריכליים חשובים בעיר? מדוע העירייה אינה מפעילה את האמצעים העומדי לרשותה בקנסות ופניה לבית המשפט כדי לאלץ את בעלי הנכסים המשמעותיים האלה לשפצם ולו רק את חזיתות הבתים? ומדוע העירייה אינה ממפה את המבנים החשובים האלה ופועלת על פי תיעדוף וקריטריונים מול בעלי הנכסים בדרישה לשקמם?.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.