היום (שלישי) הוא יום הולדתה ה-42 של פידא כיוואן מרחוב אלנבי בחיפה שנתפסה לפני כשנתיים באבו דאבי שברשותה חצי ק"ג סם מסוג קוקאין. היום גם ידון בית המשפט באבו דאבי בערעור שני שהגישו עורכי דינה של כיוואן, בתקווה כי עונש מאסר העולם שנגזר עליה, יומתק.
4 צפייה בגלריה
פידא על רקע אבו דאבי
פידא על רקע אבו דאבי
פידא על רקע אבו דאבי
(צילום: canva, פרטי)
כיוואן נעצרה לפני כשנתיים לאחר שבדירה בה שהתה נמצא סם מסוג קוקאין בכמות של חצי ק"ג. כיוואן נעצרה באותו היום, וזמן קצר לאחר מכן הובא בפני בית המשפט ונגזר עליה עונש מוות. בעקבות ערעור ראשון שהוגש בעניינה, בית המשפט המתיק את עונשה בחודש יוני 2022 למאסר עולם.
במהלך שהותה בכלא באבו דאבי חתמו האמירויות עם ישראל על כינון יחסים דיפלומטיים, ובמשפחתה של כיוואן קיוו כי החתימה תאפשר את התערבות מדינת ישראל בהבאתה לארץ. ממשלת ישראל הבהירה למשפחה כי היא לא תוכל להתערב בהליך המשפטי כל עוד מתנהל המשפט.

4 צפייה בגלריה
עו,ד ציבין ואלמזראויי בבית המשפט באבו דאבי
עו,ד ציבין ואלמזראויי בבית המשפט באבו דאבי
הדיון בבית המשפט באבו דאבי
(צילום: פרטי)

אחרי לבטים רבים, ולאחר שממשלת ישראל בחרה שלא להתערב בהליך, הוגש על ידי עורכי דינה של כיוואן ערעור שני שצפוי להתקיים היום (שלישי) בבית המשפט באבו דאבי. המשפחה והצוות המשפטי מקווים בשלב הראשון כי מאסר העולם יוסב לעונש של כ-7 שנים, ולאחריו תוכל ממשלת ישראל לנסות ולפעול להסגרתה להבאתה ארצה.
כיוואן שבה וטענה לאורך כל ההליך המשפטי כי הופללה על ידי אדם שהכירה מישראל ודאג להביא אותה לאבו דאבי. מנגד נטען על ידי התביעה באבו דאבי כי כיוואן תועדה מבצעת עסקת סמים.
עורכי דינה הישראלים של כיוואן עו"ד תמי אולמן ושאדי סרוג'י מסרו כי הם מקווים כי הערעור שהגוש יסתיים בשחרורה של כיוואן מהכלא.

4 צפייה בגלריה
פידא ואמה סבאח
פידא ואמה סבאח
האמיר לא קיבל את המכתב של האמא. פידא ואמה סבאח
(צילום: פרטי)

4 צפייה בגלריה
ראלב וסבאח כיוואן
ראלב וסבאח כיוואן
האח ראלב וסבאח כיוואן
(צילום: נחום סגל)

אמא של כיוואן, סאבח כיוואן, השוהה בימים אלה באבו דאבי העבירה מכתב לאמיר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, בו היא מתחננת לשחרורה של הבת. המכתב לא נפתח ולא נקרא, ובאמירויות הבהירו כי לא ניתן להתערב בהליך המשפטי אלא רק בסיומו וכי האמיר אינו יכול לקבל מכתבים ממי שאינו תושב האמירויות. במשפחה ובצוות המשפטי מקווים כי ההחלטה בעניינה הערעור השני של כיוואן יסתיים עם בשורות טובות שיאפשרו את שחרורה בהקדם.
"לא ככה היא רצתה לחגוג את יום הולדתה ה-42", אומרים במשפחה הממתינה לפסק הדין ברחוב אלנבי בחיפה, "היא לא חוגגת ועבורה זה עוד יום בכלא. אנו מקווים שכל ייגמר בהקדם".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY