יו"ר ועד ההורים בבית הספר מגינים בקרית חיים ברוך שמאילוב מתריע כי לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בגלל מצבו הרעוע של בית הספר. שמאילוב: "בגלל מחדל של עיריית חיפה ומשרד החינוך – 700 תלמידי "מגינים" לא יפתחו את השנה".
5 צפייה בגלריה
בית ספר מגינים
בית ספר מגינים
בית ספר מגינים
(צילום: נחום סגל)
יו"ר הוועד מציין כי בתאריך 16.6 אירע אירוע חריג וחמור בבית הספר, חלקי טיח נפלו מתקרת בית הספר במהלך שיעור באחת מכיתות ה', בזמן שתלמידים ישבו בכיתה.
שמאילוב: "בנס לא נפגע אף אחד. באותו יום הוצאנו את התלמידים מהכיתה והגיע קונסטרוקטור של העירייה שבדק ומצא שיש לפנות 8 כיתות לימוד באגף המזרחי של בית הספר. נאלצנו להעביר את התלמידים לחללים מאולתרים, בספרייה ובחללים אחרים, רק כדי לסיים את השנה. חיכינו לשיפוץ שעד עכשיו לא הגיע".
יו"ר הוועד מוסיף: "נתנו לנו תירוצים עלובים ואמירות של 'אנו על זה'. הוצאתי עשרות מכתבים לעירייה, לראש העיר, למנהלי האגפים, למשרד החינוך. דרשתי שישפצו את המבנה בן ה-90 שנה שלא טופל וזו התוצאה של חוסר הטיפול. הכל פה משחקי כסף ואגו".

5 צפייה בגלריה
חלק מהתקרה נפל באמצע שיעור
חלק מהתקרה נפל באמצע שיעור
חלק מהתקרה נפל באמצע שיעור
(צילום: פרטי)

5 צפייה בגלריה
יסודות חשופים בבית ספר מגינים
יסודות חשופים בבית ספר מגינים
יסודות חשופים בבית ספר מגינים
(צילום: פרטי)

בוועד ההורים מציינים כי משרד החינוך שלח את המפקחת על בתי הספר, וזו הזדעזעה מהמצב והבטיחה לסייע. יו"ר הוועד מציין: "בפועל לא עשו כלום. לא נכנס ולא משפץ אחד מאז ועד היום לבית הספר. שלחו מפקחת במקום שמנהל המחוז במשרד החינוך יגיע בעצמו ויבין שמדובר ב-700 תלמידים שלא יוכלו לפתוח את השנה".
עוד טוענים בוועד כי בעירייה ובמשרד החינוך ממדרים את ההורים, ואלו נאלצים להסתפק בשמועות כאלו ואחרות לפיהם בעירייה מחפשים מבנים חליפיים להעברת התלמידים עד גמר השיפוץ.

5 צפייה בגלריה
הטיח נפל באמצע שיעור
הטיח נפל באמצע שיעור
הטיח נפל באמצע שיעור
(צילום: פרטי)

הוועד: "אין שיתוף פעולה של משרד החינוך והעירייה עם ההורים. מנהלת בית הספר עומדת חסרת אונים כי הכל בידי העירייה. למרות שאין זו פעם ראשונה שנופלים חתיכות מהתקרה, גם אז הבטיחו לשפץ ולא עשו את זה. בנס לא נפגע אף תלמידי או מורה. יש להבין כי מדובר ב-700 תלמידים ו-100 אנשי צוות שב-1 בספטמבר יישארו ללא מבנים. זה מחדל, אדישות והזנחה של המבנה ופשוט לא רואים את הילדים, את הצוות החינוכי ואותם ההורים. הילדים והצוות צריכים להרגיש בטוחים. אם היה קורה דבר כזה בכל אחד מהבתים שלנו היינו רצים לתקן, כאן אף אחד לא ממהר ולא מתחילים בשיפוץ למרות שנותרו שבועיים לתחילת הלימודים".
סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת כספים בעירייה סופי נקש, וחברת המועצה שרית גולן שטיינברג ניסו להתריע על המחדל במגינים כבר לפני חודשיים.
נקש: "התרעתי בועדת הכספים כבר לפני חודשיים שבית הספר במצב רעוע ודרשתי להכין אומדנים במהירות. אף דאגתי לאשר סכום התחלתי כדי להניע הטיפול בבית הספר כי חששתי שלא יעמדו בזמנים ואכן חששותיי התאמתו ו- 670 ילדים לא יודעים היכן ילמדו ב 1.9.2022. ראש עיר אחרת הייתה זועקת ומפעילה את היחידה לבנייה ציבורית לעסוק רק בזה אבל עד עתה לא ברור להם מה האומדן האמיתי לשיפוץ המבנה, האם יש קבלן וכמה זמן יימשכו התיקונים".

5 צפייה בגלריה
סופי נקש בדיון
סופי נקש בדיון
סופי נקש התריעה
(צילום: שרון צור)

נקש מוסיפה: "אני אדאג בועדת כספים לכנס כל ישיבה לצורך אישור תקציבי נדרש אבל מי שאמורה לוודא שאכן השיפוצים יתוקנו לפני תחילת שנת הלימודים זו ראש העיר והיא לא דואגת להנהיג ולנהל את המערכת לשם כך. אני מצפה מראש העיר שתביט בעיניים של 670 משפחות ותסביר להם מה היא עשתה שלוש שנים בזמן שיו״ר ועד ההורים התריע שזו תהיה התוצאה של ההזנחה הקשה".
במשרד החינוך אומרים בתגובה לדברים כי בניגוד לנטען, מנהל המחוז ביקר בבית הספר ביום חמישי האחרון וכי נמצאו פתרונות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, ביניהם מציאת כיתות בהן יוכלו תלמידי כיתות ה' ללמוד בתוך בית הספר.
מעיריית חיפה נמסר: "במבנה בית ספר המגינים התגלו ליקויים שנמצאים בבדיקות הנדסיות מקצועיות מעמיקות. הבדיקות מתבצעות על ידי מומחים ומעבדות ייעודיות. הבדיקות טרם הסתיימו – ולכן עדיין לא ידוע אם תתאפשר פתיחת המבנה בתחילת שנת הלימודים. במקביל, מערכת החינוך נערכה לאיתור פתרונות למבנים חלופיים בהתאם לצרכים הלימודיים של התלמידים, בסביבה בטיחותית ונעימה".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
פורסם לראשונה: 18:21, 14.08.22