אירועי שבת השחורה ב-7 באוקטובר הותירו רבים מאיתנו המומים מהיקף הטבח והמראות הקשים. בין הראשונים שהבינו כי מדובר באירוע משנה מציאות היה חבר מועצת העיר חיפה צביקה ברבי שמיהר לפתוח מוקד סיוע ראשון כמה שעות לאחר הטבח.
4 צפייה בגלריה
"הכל למען החיילים". ברבי בצפון
"הכל למען החיילים". ברבי בצפון
"הכל למען החיילים". ברבי בצפון
(צילום: פרטי)
אל ברבי המתמודד לראשות העיר, הצטרפו חברי רשימתו ומתנדבים רבים אחרים. "ב-8 לאוקטובר פרסמנו את הטלפון של מוקד "צ" בכל קבוצות הווטסאפ, ובשלוש שפות (עברית, ערבית רוסית) ומאותו רגע הטלפונים לא הפסיקו לצלצל", מתארת מאיה שפירר, מספר 2 ברשימתו של ברבי, "מצאתי את עצמי יושבת שעות על גבי שעות ועונה לתושבים לחוצים, מבועתים, חסרי מידע, כשהמטרה הראשונה שלנו הייתה הרגעה".
אם במוקד הראשון המוקד סיפק מידע ואוזן קשבת, בשבוע הראשון למלחמה הקים ברבי מוקד סיוע נוסף – "צ2", כשהפעם חברי המוקד בראשות ברוריה דידי, התקשרו באופן יזום לתושבים ושאלו לשלומם והאם הם זקוקים לעזרה.
מוקד 3 שנפתח על ידי ברבי וחבריו לרשימה מתמקד בסיוע לחיילים. המוקד כולל מתנדבים רבים, משה דידי ואיריס אברמוביץ אחראים לאיסוף תרומות, אריזה והכנת החבילות לחיילים. פעם בשבוע עולה צביקה עם החבילות לחיילים בצפון.
"אנחנו עושים הכל בהתנדבות מלאה מתוך רצון לתת גב ותמיכה לחיילים שלנו בצפון", אומר ברבי, "התמורה היחידה שאנו מקבלים זו התודה של התושבים והחיילים, שגם נותנים חיבוק וחיוך. זה שווה לי את הכל".

4 צפייה בגלריה
מפגשים בגובה העיניים
מפגשים בגובה העיניים
מפגשים בגובה העיניים
(צילום: פרטי)

מוקד רביעי שהקים ברבי בשבועות האחרונים מתמקד בתושבים, אותם הוא מגדיר, "כאלו שהעירייה לא סופרת אותם".
ברבי: "זה מוקד שנותן מענה לבעלי בניינים משותפים, כמו זה באבא הלל סילבר, בו 53 משפחות וסך כך כ-100 דיירים, מתמודדים עם מקלטים מוזנחים. הייתי בהלם מהטינופת, הריח, פשוט זוועת עולם. נציג הוועד פנה אליי וסיפר לי שפנה לעירייה, וזו דרשה ממנו להחתים דיירים ולעשות דברים שלא האמנתי למה שאני שומע. זה לא הזמן להפעיל בירוקרטיה שלא מתחשבת בתושב. גייסתי אנשים, ביניהם חניכי תנועת נוער, וכולנו יחד נתנו עזרה לדיירים במצוקה".
מעבר לבתים המשותפים, התרומות לחיילים ומוקדי הסיוע, ברבי המתמודד לראשות העיר, פעל וממשיך לפעול בדרכו הייחודית למען עסקים קטנים בעיר.

4 צפייה בגלריה
מפגש עם אנשי עסקים
מפגש עם אנשי עסקים
מפגש עם אנשי עסקים
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

בעוד מועמדים אחרים נתמכים על ידי מפלגות, זוכות לתקציבי ענק, ברבי עובד בשטח, ודואג להכיר כל בעל עסק בנוה שאנן ורבים מבעלי העסקים ברחבי העיר.
ברבי, כמו גם סגניתו ברשימה, יוצאים יום לסיור בעיר, נפגשים עם בעלי עסקים, מציעים עזרה, מצלמים ומנסים לפרסם את העסק תוך קריאה לציבור לבוא ולקנות במקום. "אני לא מכיר מועמד אחד לראשות עיר שנמצא כל היום בשטח, שמכיר את בעלי העסקים הקטנים, שמביט להם בעיניים", אומר אחד מבעלי העסקים שנפגש עם ברבי, "הוא מגיע לשמוע אותנו ומה אנחנו צריכים".

4 צפייה בגלריה
יוצאים לשטח לחבק ולחזק
יוצאים לשטח לחבק ולחזק
יוצאים לשטח לחבק ולחזק ולהניף דגלים
(צילום: פרטי)

בימי שישי, כשהוא לא מסייע לעסקים, ברבי וחברי רשימתו "אכפת לי מתושבי חיפה", יוצאים בכל שישי בשכונה אחרת, כשהם לבושים בלבן ומניפים בדגלי ישראל. "אנו באים לחזק, לחבק את עם ישראל, ואנחנו ממשיכים בכל הכוח לתמוך, לסייע ולהוביל את צוותי המתנדבים בכל רחבי העיר למען עם צה"ל ועם ישראל כולו. ושנדע ימים טובים מאלו".