בתוך חודש אחד הצליחה קבוצה שחבריה מחיפה והקריות להקים לא פחות מ-100 מתחמי לימוד ופעילות, הכוללים פעוטונים, גני ילדים, כיתות לימוד ומועדוני נוער.
3 צפייה בגלריה
מקימים גני ילדים ומרחבי פעילות
מקימים גני ילדים ומרחבי פעילות
הוקמו 100 גני ילדים ומרחבי פעילות
(צילום: חמל לומדים)
הקבוצה, "חמ"ל לומדים", הוקמה זמן קצר אחרי שהחלו להגיע לחיפה משפחות שפונו מאזורי לחימה בדרום. שלמה אברמוביץ שהחל את הקבוצה, גייס עוד ועוד חברים וחברות שמוכנות לסייע.
אברמוביץ: "התחלנו צנוע צנוע. פעוטון שם, כיתה כאן, אבל בתוך ימים אחדים מפרוץ המלחמה - הפך חמ"ל "לומדים" למפלצת לוגיסטיקה מיומנת, עם מתנדבות ומתנדבים, נשמה אחד אחת, עם צבא של ניהול, רכש, קניינות, IT, גיוס תרומות בכסף, גיוס תרומות בציוד, מיון, ליקוט, אריזה, נהיגה, העמסה, פריקה ולבסוף - זיווד מרחבי למידה בקצב שבשיאו עמד על אספקת 15!! מרחבי למידה ביום אחד".

3 צפייה בגלריה
אוספים ציוד וממיינים לטובת גנים
אוספים ציוד וממיינים לטובת גנים
אוספים ציוד וממיינים לטובת גנים
(צילום: חמל לומדים)

אברמוביץ כתב (חמישי) לחברים והמתנדבים בקבוצה והודיע להם על המתחם ה-100 שהוקם: "אין ספק. כל אחד ואחת מכם תרם לכך שחמ"ל לומדים הפך מושא הערצה והתפעלות ומקור לחיקוי בכל רחבי הארץ. שמעו של החמ"ל יצא גם אל מעבר לים. התוצרים של כל המקצוענות הזו הם אלפי תלמידים בכל הגילאים, שזכו לתחושה של יציבות, שגרה ברוכה ובריחה מהמצוקות שמאפיינות את מי שהפכו פליטים בארצם. במעשיכם הענקתם גם מזור ומעט עידוד גם למבוגרים מבין המפונים, ההורים, הסבים והסבתות, שזכו לנחת רוח בראותם את ילדיהם במסגרות חינוכיות ואשר זכו גם למעט שלוות נפש ורגיעה כשהילדים עסוקים בגנים ובכיתות שהקמתם להם".

3 צפייה בגלריה
מקימים גנים וכיתות לימוד
מקימים גנים וכיתות לימוד
מקימים גנים וכיתות לימוד
(צילום: חמל לומדים)

קראו עוד:

לדבריו של אברמוביץ, כל אחד מהחברים רשאי לחוש סיפוק רב על תרומתו המשמעותית למלחמת 7 באוקטובר, אך העבודה לא הסתיימה. "אנחנו לא אובייקטיבים, אבל מותר לנו לומר, שבחרנו בהתנדבות החיונית ביותר שאפשר להעלות על הדעת עבור רבבות המפונים בכל הגילאים. היעד כעת הוא עוד 100 פעוטונים, גנים, כיתות, מועדונים וכן מיחשוב כמה שיותר ממרחבי הלמידה שהקמנו. יהיה מאתגר מאוד. הן לוגיסטית והן כספית, אבל... קטן על כולנו. אין לי רבע ספק שנעמוד גם באתגרים הבאים", הוסיף אברמוביץ.
להצטרפות לקבוצת חמ"ל לומדים לחצו כאן.