זה כבר הפך לשגרה. חזירי הבר הופכים פחי אשפה בלילה, ובבוקר מתעוררים תושבי חיפה לתוך ערמות זבל ברחוב. כך לדוגמא הבוקר (שלישי) הפכו החזירים פח כתום ברחוב הרופא בשכונת אחוזה, ואשפה פוזרה ברחוב.
3 צפייה בגלריה
פח הפוך ברחוב הרופא
פח הפוך ברחוב הרופא
פח הפוך ברחוב הרופא
(צילום: פרטי)
דוח חדש של רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה בנושא חזירי הבר, מלמד על מגמה מדאיגה, לפיה תופעת הפיכת הפחים נמצאת בעלייה.
על פי הדוח, בחודש מאי 2023 תועדו 312 אירועים של הפיכת פחים. מספר זה מהווה "עלייה מדאיגה" כפי שנכתב בהשוואה לחודש שעבר אז החזירים הפכו רק 118 פחים, במרץ האחרון הם הפכו 126 פחים ובינואר רק 25. עוד קובע הדוח כי כ-40% מאירועי הפיכת הפחים בחודש מאי האחרון תועדו בשכונות: אחוזה, הוד הכרמל (דניה), רמת התשבי ומרכז הכרמל.
בעיריית חיפה שהצהירה כי לא ידוללו חזירים, נאלצו להמית חזירים גם בחודש מאי, ולא פחות מ-12 חזירים נלכדו והומתו, לאחר שהוגדרו חזירים סוררים שהראו התנהגות אופיינית להאכלת יד והיעדר חשש מבני אדם.

3 צפייה בגלריה
פח שהפך חזיר בר
פח שהפך חזיר בר
מראות שכיחים בחיפה
(צילום: מיינט חיפה)

במהלך מאי האחרון הגיעו למוקד העירוני 361 דיווחים על חזירי בר. זו עליה מאפריל האחרון בו הגיעו 236 דיווחים, אולם מדובר בהיקף נמוך משמעותית ממאי של 2022, אז הגיעו 599 דיווחים. 46% מסך הדיווחים הגיעו מהשכונות אחוזה (42 דיווחים), נווה שאנן (32 דיווחים), מרכז הכרמל (27 דיווחים), בת גלים – כוכבת חדשה בדו"ח שבעבר כמעט לא היו בה חזירים וגבעת דאונס (21 דיווחים כל אחת).
מחברי הדוח מעריכים כי את העלייה בפעילות החזירים והפיכת הפחים ניתן לייחס לעונת הרבייה של החזירים, המשך זמינות האכול ברחבי העיר, טיפול לא מספק באיסוף פחי האשפה, והעידר תחזוקה של הגדרות שהוצבו כדי למנוע כניסת חזירים לשכונות.

3 צפייה בגלריה
חזיר חוצה כביש בחיפה
חזיר חוצה כביש בחיפה
חזיר חוצה כביש בחיפה
(אלעד גרשגורן)

קראו גם:

בדוח הודגש כי "למרות המאמצים לצמצם פעילות חזירים ברחבי העיר יש עדיין תושבים שתורמים למשיכתם ע"י האכלה מכוונת!" (סימן הקריאה במקור). ועדיין, רק 29 דוחות חולקו למאכילי חזירים בחודש מאי.
על פי הדוח, המפגש עם החזירים ממוקד במספר מוגבל של שכונות, ולטענת העיריה ורשות הטבע והגנים, ניתן לשנות את המציאות בעזרת טיפול ממוקד.