משרד החינוך פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני "התמונה החינוכית", המשקפים ניתוח של נתונים פדגוגיים בכלל הערים בישראל לסיכום שנת הלימודים תשפ"א. על פי הנתונים, נמשכת מגמת העלייה בשיעור הזכאות לבגרות בעיר חיפה; נראית עליה בנתוני הזכאות לתעודת בגרות מצטיינת וכן עליה במספר הזכאים להסמכה טכנולוגית.
5 צפייה בגלריה
הלימודים יימשכו כרגיל
הלימודים יימשכו כרגיל
מגמה חיובית בזכאות לבגרות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

להלן תוצאות הזכאות לבגרות לפי בתי הספר בעיר (ללא החינוך המיוחד):
אולפנת צביה – 100%
בית חיה מושקא – 100%
מקיף ליאו בק – 98.8%
אורתודוכסי ערבי – 98.1%
תיכון בית יעקב – 96.8%
עירוני א' – 96.7%
הריאלי העברי – 96.3%
עירוני ק. חיים – 95.1%
רעות לאומנויות – 94.1%
עירוני ו' – 93.5%
האיטלקי – 90.6%
עירוני חוגים – 89.4%
עירוני ה' – 88.1%
תיכון כרמל – 87.5%
טכני חיל אויר – 85.1%
מקיף בסמת – 82.1%
עירוני ג' – 80.2%

5 צפייה בגלריה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה ללא החינוך המיוחד
(צילום: מתוך התמונה החינוכית)

נתוני משרד החינוך שפורסמו הבוקר מצביעים על המשך עליה בהיקפי הזכאות לבגרות בעיר חיפה: 88.1% מתלמידי העיר חיפה זכאים לתעודת בגרות, זאת לעומת הממוצע הארצי העומד על 76%. מדובר על המשך מגמת עליה בחיפה, של 0.6% לעומת השנה שעברה. (סך הזכאים לבגרות כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 83.6%).
עליה נרשמה גם בשיעור הזכאות לבגרות בהצטיינות. 22.4% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות מצטיינת, המשך מגמת עלייה של 2.5% ביחס לשנה שעברה. זאת לעומת 13.3% שיעור זכאות לבגרות בהצטיינות בארץ. (שיעור הזכאים לבגרות מצטיינת כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 20.7%).

5 צפייה בגלריה
חוזרים לבית הספר
חוזרים לבית הספר
גם הזכאות לבגרות בהצטיינות בעלייה
(צילום: עיריית חיפה)

5 צפייה בגלריה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה
שיעור זכאות לבגרות בחיפה כולל החינוך המיוחד
(צילום: מתוך התמונה החינוכית)

גם בנתוני הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד באנגלית ממשיכה חיפה להוביל עם מגמת עלייה קבועה: ל- 59.7% מתלמידי העיר תעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית, נתון המהווה עליה של 0.7% ביחס לשנה שעברה. בהשוואה לממוצע הארצי - 42.9% בלבד מהתלמידים בארץ זכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית. (סך הזכאים לבגרות 5 יח"ל באנגלית כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה - 55.8%).

5 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
עלייה גם בבגרות הטכנולוגית
(צילום: שאטרסטוק)

75.8% מהתלמידים הלומדים במגמות הטכנולוגיות בבתי הספר התיכוניים בעיר זכאים להסמכה טכנולוגית, המוענקת לבוגרים שסיימו בהצלחה את לימודיהם בכל אחד משלוש מקצועות המגמה וכן במקצועות שפת אם, אנגלית ומתמטיקה. גם נתון זה מהווה עליה של 3.4% ביחס לשיעור הזכאות בשנה"ל תש"פ.
ראש העיר חיפה עינת קליש התייחסה לנתונים: ״אני גאה בתלמידי חיפה שמביאים גאווה עצומה לעיר עם נתוני זכאות לבגרות מהגבוהים בארץ. תודה ענקית לצוותים החינוכיים המסורים בעיר חיפה שמחנכים לא רק למצויינות בלימודים, ולאנשי מינהל החינוך בעיריית חיפה שתרומתם לנתונים המרשימים האלה עצומה. נמשיך לפעול גם השנה לשיפור התשתיות במוסדות החינוך ולחינוך טוב ואיכותי לכל תלמידי חיפה״.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 10:16, 13.09.22