ביום רביעי ייערך משחקה של מכבי חיפה נגד קבוצת פריס סאן ז'רמן באצטדיון סמי עופר. 32 אלף צופים ועוד רבים אחרים יגדשו את האצטדיון וסביבתו, ובמשטרה נערכים למבצע לוגיסטי מורכב שיבטיח שמירה על הסדר והחוק.
6 צפייה בגלריה
החומה שנבנתה סביב סמי
החומה שנבנתה סביב סמי
החומה שנבנתה סביב סמי
(צילום: איציק גולדשטיין)

מפקד תחנת חיפה סנ"צ חיים אזרד מתאר עבור "מיינט חיפה" כיצד נערכת המשטרה למבצע שנועד למנוע ספסרות ומכירת כרטיסים מזויפים, הסדרת אלפי הרכבים שיפקקו את האזור כולו, ובעיקר, כיצד מונעים פגיעה בחיים בעקבות צפיפות ודוחק.
סנ"צ אזרד: "אנו מקצים 300 שוטרים ועוד 600 סדרנים של חברות אבטחה למשחק. קיימנו ישיבת הערכת מצב והגדלנו כוחות. מדובר בכוח גדול בכל קנה מידה. אנו נציב יחידות אופנועים, פרשים וכוחות יס"מ".

6 צפייה בגלריה
פיירו מחכה למסי
פיירו מחכה למסי
פיירו מחכה למסי
(צילום: עוז מועלם)

6 צפייה בגלריה
מסי וניימר בסמי עופר
מסי וניימר בסמי עופר
אבטחה כבדה. מסי וניימר בסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)

אחד האתגרים המרכזיים יהיו הסדרי התנועה. במשטרה מעריכים כי למרות תיגבור מערך המטרוניות לאצטדיון, יהיו רבים שייבחרו להגיע עם רכביהם הפרטיים לאזור. מפקד תחנת חיפה מבהיר כי לא תתאפשר הגעת רכבים לאזור האצטדיון ולחניונים שלו, אלא רק בחניונים המרוחקים.
סנ"צ אזרד קורא לציבור להגיע מוקדם מהרגיל ולעשות שימוש ב-10 המטרוניות שיעמדו לרשות הציבור לפני ואחרי המשחק.

6 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
משחק היסטורי והיסטרי. סמי עופר
(צבי רוגר)

אמצעי חריג נוסף למניעת ציפוף הוא גדר בגובה 2 מטרים שתקיף את האצטדיון. סנ"צ אזרד: "אנו נוודא כי רק בעלי כרטיסים יורשו להיכנס למתחם. אנו רוצים למנוע לחץ על השערים. הציבור חייב להבין, מסי לא מסתובב מחוץ למגרש ולכן אין מה לבוא לאזור ללא כרטיס. מדובר בהיערכות חסרת תקדים מבחינת המשטרה וזו הפעם הראשונה בה מוקמת גדר שכזו".
מפקד תחנת חיפה מתייחס לכרטיסים המזוייפים והספסרות, ומסביר כי ייפעל גם בעניין זה. "לפני המשחק יוצבו 25 בלשים סמויים שיסתובבו מחוץ למגרש וכל תפקידם הוא איתור ספסרים למיניהם", אומר סנ"צ עזרן, "נכון לעכשיו לא ידוע לי על כרטיסים מזוייפים ולא התקבל התלונה רשמית בנושא. אני קורא לכל מי שחושד כי רכש כרטיס מזוייף להגיש בהקדם תלונה למשטרה".

6 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
יוקף בחומה. סמי עופר
(צילום: שאטרסטוק)

6 צפייה בגלריה
סנ"צ ערן אזרד
סנ"צ ערן אזרד
סנ"צ ערן אזרד
(צילום: משטרת ישראל)

במשחק הליגה בשבת בסמי עופר מול נס ציונה, תפסה המשטרה ספסר שמכר כרטיסים במחיר מופקע וכל המנויים והכרטיסים שברשותו הוחרמו. בנוסף למעצרו, הוא גם הורחק מהמגרשים לכמה חודשים.
דגש נוסף יינתן לאבטחה סביב מסי ושאר חברי קבוצת פריס סאן ז'רמן. סנ"צ אזרד מציין כי הקבוצה לא צפויה לצאת מהמלון, ותעשה שימוש רק בחדר הכושר במלון. המשטרה לווה את הקבוצה לאורך כל ביקורה בישראל ועד לשדה התעופה.
סנ"צ אזרד: "אני רוצה להזכיר לכולם שאנחנו באים למשחק כדורגל ולא למלחמה. אולי לא יהיה עוד פעם משחק כזה אז בואו ליהנות ואני מאחל משחק טוב ומהנה לכולם".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 16:24, 12.09.22