מגנדף רביע, בן 33 ויליד המועצה המקומית אעבלין, עובד כאח במחלקת פנימית ג' שבקריה הרפואית רמב"ם. למבקרים במחלקה רביע מוכר כרופא שבודק את קפטן איוב בפרק מספר 9 ששודר השבוע בסדרת הטלוויזיה הישראלית המצליחה ביותר בעולם, "פאודה فوضى".
4 צפייה בגלריה
מגנדף רביע. בסדרה ובחיים
מגנדף רביע. בסדרה ובחיים
מגנדף רביע. בסדרה ובחיים
(צילום: דוברות בית החולים רמב"ם)
רביע שלמד סיעוד, עובד ב-9 השנים האחרונות כאח במחלקת פנימית ג' בבית החולים רמב"ם. הוא כוכב רשת בעמוד האינסטגרם העונה לשם Nurse_Memes_RM – "ממים של אחיות" בתרגום חופשי, הלוקח סיטואציות מחייו כאח ומאיר אותן באור מבדח. התגובות החיוביות הרבות שהוא מקבל הן אלו שמניעות אותו לשלב בין כמה עולמות תוכן שהוא מאד אוהב: תחום הרפואה, המשחק, הבמה והסיעוד.
מגנדף הצעיר כבר הספיק לקחת מספר שיעורי משחק בתיאטרון חיפה, שיעורים שסללו לו – בלי שהתכוון לכך את דרכו אל סדרת הטלוויזיה המצליחה ביותר בעולם, "פאודה فوضى", שעונתה הרביעית משודרת בימים אלו בחברת "יס".

4 צפייה בגלריה
מגנדף רביע. ברמב"ם
מגנדף רביע. ברמב"ם
מגנדף רביע ברמב"ם
(צילום: דוברות בית החולים רמב"ם)

רביע מציין כי הלך ללמוד משחק לאחר שהחל לקבל תגובות טובות על הסרטונים שלו בהן הוא משחק. בזכות לימודי המשחק, הוא קיבל מסרון ובו הכרזה על אודישנים ל"פאודה", אז קיבל את ההחלטה ללכת ולהתמודד על התפקיד. "האודישן היה מבחן ביתי", מספר רביע, "כך מצאתי את עצמי מצלם את עצמי בבית, באמצעות הטלפון ושלחתי להפקה. כמה ימים לאחר מכן, קיבלתי טלפון שהתקבלתי אבל לתפקיד אחר. עשר דקות מרגע שהתקשרו אליי וסיפרו לי שהתקבלתי, לא הפסקתי לקפוץ משמחה".
עבור שחקן מהשורה, הצורך לגלם רופא, מחייב למידת תחום שזר לו. זה לא היה המקרה של רביע, שכבר מכיר את עולם הרפואה על בוריו: "אני אח במחלקה פנימית, אני עובד עם רופאים, יש חפיפה בין עולמות הסיעוד לעולמות הרפואה, אני משתתף בהחייאות על בסיס שבועי, אני כל הזמן אוהב ללמוד תחומים חדשים, לאחרונה עברתי השתלמות בגריאטריה ואני מדריך סטודנטים, כך שעולם הרפואה כולו זה אני".

4 צפייה בגלריה
מגנדף רביע. בסדרה
מגנדף רביע. בסדרה
מגנדף רביע. בסדרה
(צילום: מתוך הסדרה)

"במסגרת התפקיד המצולם מצאתי את עצמי מגלם רופא שבודק את קפטן איוב, תפקיד המגולם על ידי איציק כהן האגדי, הייתי אמור לאבחן את מצבו ולאשר שהוא יוכל לעבור למחבוא הבא לפני הצוות המחלץ שלו מגיע. צילמנו את הסצנה הקצרה הזו במשך חצי שעה לפחות. אין לי ספק שהחברים על הסט הרגיעו מאד וסייעו לי להיכנס לדמות ולצאת מהקופסא, כדי להכניס אותנטיות רבה יותר מעבר למה שכתוב בתסריט".
כאן לא נסתיימו 'הבעיות' בגילום הדמות, רביע, כמי שדובר ערבית במבטא ישראלי, נדרש להתמודד עם דיבור בעל דיאלקט לבנוני. "כאן למעשה היה האתגר, לא משהו שיכול להפיל את התפקיד אבל היה לי חשוב להיות כמה שיותר נאמן למקור, השחקנים דוברי הערבית על הסט סייעו לי לדייק מאד את המבטא, אבל במשך השנים צפיתי גם בשידורי טלוויזיה לבנונית, כך שהמבטא לא היה לי זר. מהתגובות המרגשות שאני מקבל כל הזמן, גם בין כותלי המחלקה, ובעיקר מהחברה הערבית, אני מבין שעשיתי את התפקיד מעולה ואפילו החמיאו לי על המבטא".

4 צפייה בגלריה
מגנדף רביע בפאודה
מגנדף רביע בפאודה
מגנדף רביע בפאודה
(צילום: מתוך הסדרה)

על השילוב בין שני העולמות, הסיעוד והמשחק, רביע מציין: "הסיעוד זה מקצוע שוחק, הוא דורש הרבה מאד ממך כמטפל, ולכן כשהקמתי את העמוד האינסטגרם Nurse_Memes_RM, עמוד שמתקרב לעשרת אלפים עוקבות ועוקבים, אני מוצא את עצמי מחדש כוחות דרך המשחק שם, כך שזה משתלב לי נהדר ומסייע לי למצוא במקום הזה משהו שעושה לי טוב".
"פאודה", שעונתה הרביעית משודרת בימים אלו בחברת "יס", הינה פרי יצירתם של העיתונאי אבי יששכרוף והשחקן ליאור רז. למרות ההערה כי כל קשר בין המשודר בסדרה לבין המציאות הינו פרי הדימיון, ביצירתה, השניים התבססו בין היתר גם על חוויותיהם משירותם הצבאי ביחידת דובדבן. העונה עתידה להסתיים בעוד שלושה שבועות, תעלה כולה לשירות הסטרימינג של חברת Netflix לצד שידורה בשירות ה-VOD של חברת "יס".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 08:25, 13.09.22