שני תושבי דלית אל כרמל נכנסו אתמול (שלישי) לעיר ג'נין כדי לתקן את רכבם. במהלך נסיעתם בג'נין ביצעו תאונת דרכים עצמית ונפצעו באורח קשה.
2 צפייה בגלריה
טירן פרו שנחטף והרכבו המרוסק
טירן פרו שנחטף והרכבו המרוסק
טירן פרו שנחטף ורכבו המרוסק
(צילום: פרטי)

אחד הפצועים שסבל מפגיעת ראש פונה על ידי מסוק לבית החולים רמב"ם. הפצוע השני, טירן פרו בן ה-18, פונה לבית החולים בג'נין, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. כעבור זמן קצר פרצו חמושים לבית החולים, ניתקו את הפצוע ממכשירי החייאה וחטפו אותו. בהמשך התברר כי אלו חמושים מהג'יהד האיסלמי הדורשים שחרור גופות של מחבלים מג'נין בתמורה להחזרת גופתו של טירן. בדלית אל כרמל הוקם חמ"ל ובני משפחה זוכים לסיוע של ראש העיר רפיק חלבי, ויוצרים קשר עם גורמים בצה"ל והשב"כ.

נחיתת המסוק ברמב"ם שפינה את הפצוע
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)


ד"ר האני באחוס, מנהל הטראומה והכירורגיה הדחופה ברמב"ם מעדכן
(צילום: רמב"ם)


ד"ר עידו פלדור, סגן מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה מעדכן
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)


בינתיים ברמב"ם ממשיך להיות קשה מצבו של הפצוע השני, קרוב משפחתו של טירן. ד"ר אני באחוס מנהל טראומה וכירורגיה דחופה ברמב"ם מעדכן: "הפצוע נמצא בטיפול נמל נמרץ כירורגי ומטופל על ידי צוות המחלקה, עדיין מוגדר במצב קשה ואנו ממשיכים לטפל בו". ד"ר עידו פלדור, סגן מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה ברמב"ם: "הצעיר עבר מספר ניתוחים ועדיין נשקפת סכנה לחייו. אנו פועלים להקטנת הסכנה לחיים".

ניסו לחטוף גם את האבא


דובר צה"ל מסר: "פרו נכנס אתמול עם אזרח נוסף דרך מעבר גלבוע לעיר ג'נין. הם היו מעורבים בתאונת דרכים קשה, הועברו לטיפול בבית החולים המקומי, שם מת מפצעיו פרו. חברו פונה במסוק במצב קשה לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם, ואילו גופתו של פרו נלקחה מבית החולים בג'נין. הציפייה היא שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".
קרובי משפחתו של פרו דיווחו כי היו איתו בבית החולים הג'נין, והוא נחטף שהוא עדיין היה בחיים ולמעשה הוא מת על ידי החמושים שניתקו אותו מהמכשירים. גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על החטיפה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ענן פרו
עו"ד ענן פרו
עו"ד ענן פרו
(צילום: פרטי)

עו"ד ענן פרו, כדורגלן עבר בליגת העל ואחד הסמלים של הפועל חיפה, הוא בן משפחתו של טירן פרו. בעקבות שיחה עם אביו של טירן הוא מספר: "גם האבא יצא בשן ועין וגם אותו ניסו לחטוף מבית החולים. אבל היה לו מזל גדול שכמה אנשים מבית החולים חילצו אותו כמה שניות לפני שנחטף. חצי מהמגזר נמצא מידי יום בג'נין והילד הלך עם חבר לטפל ברכב. זה לא היה משהו מיוחד. הנושא מטופל בדרגים הגבוהים ואנחנו מקווים שזה ייגמר ושהילד יובא לקבורה".

קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 08:28, 23.11.22