המשא ומתן בין ארגון עובדי העירייה, ההסתדרות והנהלת עיריית חיפה התפוצץ ולא הושגו הבנות בסכסוך העבודה בעיריית חיפה. יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו אומר ל"מיינט חיפה" כי לא נותרה ברירה לארגון העובדים וההסתדרות מלבד שליחת כלל עובדי העירייה הביתה ויציאה לשבית כללית ללא מגבלת זמן.
5 צפייה בגלריה
משאיות זבל מול עיריית חיפה
משאיות זבל מול עיריית חיפה
משאיות זבל מול עיריית חיפה
(צילום: פרטי)

אמנון עידו: "אני יוצא עכשיו מישיבה עם יו”ר הסתדרות המעו”ף, גיל בר-טל, ראש העיר עינת קליש וסגנה נחשון צוק. הישיבה התפוצצה לאחר שבעירייה לא היו מוכנים לקבל על עצמם את יישום ההבנות וההסכמים שהגענו אליהם בסכסוך העובדה קודם ושזכה לתוקף פסק דין. הורתי לעובדים לעזוב את העמדות וללכת הביתה" .
יו"ר ארגון העובדים מציין כי מלבד החינוך המיוחד ועובדי בית החולים בני ציון, כל שירותי העירייה יושבתו. עידו: "לא יתקיימו גני עירייה מאחר ולא יהיו סייעות. בבתי הספר העירוניים לא יעבדו אנשי משק ואחזקה. לא יהיה איסוף אשפה ברחבי העיר. ההפגנה היא ללא מגבלת זמן, מתואמת עם ההסתדרות וחוקית לגמרי".

5 צפייה בגלריה
אמנון עידו
אמנון עידו
אמנון עידו
(צילום: נחום סגל)
קליש נוהגת לצייץ ולפרסם פוסט אחרי דין ודברים עם הוועד. בפוסט האחרון כתבה"הועד השקיע הון בקמפיין מקצועי ומעוצב ״נמאס מהקלישאות״. גם לי נמאס. מהוועד! קבלו מספרים: בנובמבר 2018 כשנכנסתי לתפקיד, עמדה התקינה (כמות העובדים הרישמית) באגף התברואה על 524 תקנים. היום התקינה עומדת על 596. משמע - בזמן כהונתי נוספו 72 תקנים! קבלו עוד נתון על מחלקת הניקיון שבתוך אגף התברואה: כשנכנסתי לתפקיד היו במחלקת ניקיון 350 תקנים, היום יש 400, כלומר שוב, בתקופתי גדלה המחלקה ב- 50 תקנים. לא זו בלבד אלא שבנוסף לתקינה הקיימת, תגברתי את אגף התברואה ומחלקת ניקיון בעשרות "עובדי תגבור", מעבר לתקינה, כך שכמות העובדים בפועל אף עולה על התקן. שורה תחתונה – בהובלתי גדל כוח האדם ב 14%".

5 צפייה בגלריה
אמנון עידו ועינת קליש
אמנון עידו ועינת קליש
אמנון עידו ועינת קליש
(צילום: נחום סגל)

קליש תוהה האם לנוכח עובדות אלו, יכול הוועד לטעון כי העיר מטונפת בשל חוסר בכוח אדם? קליש: "חד משמעית, לא! אגף התברואה, שנשלט על ידי הוועד, שכח את מהות קיומו שהיא ניקיון העיר, ובמקום זאת משתמש באנשיו כחיילים פשוטים בצבא לניגוח פוליטי שלי, תוך דאגה למקורביו. האם זה רק מקרי שיו״ר הוועד, אמנון עידו, הוא גם אחיו של סגן רה״ע, שמשון עידו שהוא ממובילי האופוזיציה?".

5 צפייה בגלריה
אשפה ברחובות חיפה
אשפה ברחובות חיפה
אשפה ברחובות חיפה
(מתוך דף הפייסבוק של קליש)

מאז אותו פוסט אתמול (שני) פוצץ המו"מ עם העובדים והכרזה השיבה הכללית. אלפי עובדי העירייה מחכים לציוץ חדש מקליש.

חזירים לפני תושבים


מהסתדרות המעו"ף נמסר: "היום, יום שלישי, מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה. ע"פ ועדת חריגים, יפעלו היום גם שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד. מחר, יום רביעי, יושבתו כל שירותי העירייה, למעט שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד".
יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל מסר כי המשא ומתן מול ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש-רותם ומול הנהלת העירייה, התפוצץ. הוא הוסיף: "אני מאוכזב מהתנהלות הנהלת העיר. לא מצאתי פרטנרים שידאגו לאינטרסים של התושבים, ונראה שפני הנהלת העיר נשואות למאבק בעובדים ובתושבים. כל ניסיון לגשר על הפערים - עלו בתוהו. מ"מ ראש העירייה נחשון צוק, הסביר שאין באפשרותו לקיים את פסק הדין ואין בכוונת העיירה לקיים אותו. הוא מסרב לנהל משא ומתן ישיר עם ועד העובדים בעירייה. נראה שהנהלת העירייה דבקה באגו, וחשובים לה חזירי הבר יותר מתושבי העיר".

5 צפייה בגלריה
אוהל המחאה מול בניין העירייה בגן הזכרון
אוהל המחאה מול בניין העירייה בגן הזכרון
אוהל המחאה מול בניין העירייה בגן הזכרון
(צילום: פרטי)

העירייה מגיבה


הנהלת העירייה מוסרת בתגובה כי "עיריית חיפה עומדת בהתחייבויותיה ומקיימת את כל חלקיה בהסכם עם הוועד שנחתם בבית המשפט. סעיפים 3 ו-5 בתהליכי ביצוע. יחד עם זאת, סעיף 1 להסדר שעניינו כינוס וועדת השדרוגים מתעכב, בגלל בחינה מקצועית ומשפטית של נוהגי עבר, שנבחנה ומפורטת בדוח סופי שהכין מבקר העירייה ובגלל שהעירייה והעומדת בראשה לא יתפשרו על עמידה בדרישות החוק".

קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 11:22, 22.11.22