אחד הנושאים החשובים ביותר לפיתוח העיר חיפה הוא נושא תוואי מסילת הרכבת. בניגוד לערים אחרות, הרכבת עוברת בחיפה לאורך קו החוף ומפרידה למעשה את העיר מחוף הים. נושא הרכבת מגיע לנקודת רתיחה מאחר וכבר בינואר הקרוב צפוי משרד התחבורה לחשמל את תוואי הרכבת בעיר, ולהציב עמודים חשמל שיהוו חיץ מכוער שיפריד עוד יותר את העיר מהים.
על רקע הכוונה לחשמל פתח חבר מועצת העיר חיפה קיריל קארטניק במאבק ציבורי נגד החישמול ובעד שיקוע הרכבת בעיר. במסגרת המאבקו החל קארטניק בקרב טיקטוק עם שרת התחבורה מרב מיכאלי שלא נשארה חייבת. המאבק זוכה למאות אלפי צפיות ובתקווה כי הדבר יביא גם להעלאת המודעות לבעיה שצפויה בחיפה בעקבות החישמול.
חבר מועצת העיר קיריל קארטניק מתריע כי יש לבחון מחדש את תוואי הרכבת בעיר, לקדם את שיקוע הרכבת בטרם היא תחושמל. קארטניק חושש כי החישמול ירחיק את השיקוע, ולמעשה החישמול שאמור להיות זמני, יהפוך לקבוע ויתקע את פיתוח חיפה למשך שנים רבות.
קארטניק: "הרכבת תוקעת את פיתוח חיפה. רק ככה העיר הזו תצמח קדימה. אתם בממשלה צריכים לזכור שיש עיר כזו שנקראת חיפה והיא זקוקה לכם יותר מתמיד". שרת התחבורה ציינה כי הקדימה את לוחות הזמנים שאיפשרו את חזרת הרכבות בין חיפה ותל אביב.
נושא הרכבת היה ונותר אחד הנושאים החשובים במערכות הבחירות העירוניות, ובנושא זה עסקה גם ראש העיר עינת קליש עם בחירתה. בעירייה לא ממהרים לשתף פעולה עם משרד התחבורה, אך מיכאלי מדגישה כי החישמול יחל ברבעון הראשון של 2023 בכל מקרה דווקא מתוך דאגה לתושבי חיפה שיכולו ליהנות מרכבות חשמליות ולא מזהמות.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:17, 30.10.22