ביום שישי האחרון, אחרי 70 שנה בהם פעלה חברת דגון כמפעילת ממגורות דגון, עברה הפעלת הממגורות לידי חברת גדות מסופים לכימיקלים.
2 צפייה בגלריה
זמן פריקה ארוך. ממגורות דגון
זמן פריקה ארוך. ממגורות דגון
ממגורות דגון
(צילום: י.א)
השבוע העלתה ראש העיר בחשבון הטוויטר שלה את הכתבה ממיינט חיפה הנוגעת לאישור שניתן למספנות ישראל להתחיל לבנות ממגורות בשטחן, וצייצה: "הצעד הראשון למימוש תוכנית חזית הים של חיפה: אושרה הקמת הממגורה החדשה בנמל מספנות ישראל, והרחקתה מהעיר התחתית. השלמת ממגורה חלופית תאפשר את פינוי דגון על פי תוכנית חזית הים המחייבת את סגירת פעילות הגרעינים בדגון עם יצירת חלופה אחרת".
קליש הוסיפה: " צעד זה יאפשר את פינוי בניין ממגורות דגון המרהיב, שעל פי החזון שלי יהפוך למונומנט תרבותי מרשים (כדוגמת מוזיאון טייט-מודרן בלונדון) ודרכו יעשה חיבור העיר אל הים. תודה לסגני נחשון צוק, יו"ר הוועדה המקומית, מינהל ההנדסה והוועדה המחוזית, על העבודה המשמעותית". מוזיאון טייט ממוקם מדרום לנהר התמזה על מבנה של תחנת כוח ישנה שנסגרה בשנת 1981.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם ומ"מ נחשון צוק
ראש העיר עינת קליש רותם ומ"מ נחשון צוק
ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
אולם לפני שחיפה הופכת ללונדון ודגון למוזיאון טייט, ובעוד קליש מתכננת את פינוי דגון ופתיחת מוזיאון במבנה ההיסטורי. גורם בכיר המצוי היטב בפרטי הפעלת ממגורות דגון אומר כי כרגע אין כל כוונה לשנות את ייעוד המבנה, ובוודאי שלא לפתוח במקום מוזיאון.
ל"ידיעות חיפה" אמר: "רק ביום שישי האחרון נכנסו האנשים של גדות כימיקלים והתחילו להפעיל את הממגורות. כבר עשר שנים אומרים ראשי ערים כי יעשו שימוש אחר בדגון, יהרסו או יבנו או יהפכו למוזיאון. זה לא ריאלי כי פשוט אין תחליף לממגורות לפחות בשלוש השנים הקרובות. המבנה אולי מתאים למוזיאון והוא אכן שימש בעבר למוזיאון של דגון שהועבר לאוניברסיטה, אבל כרגע גדות שילמו הרבה כסף כדי להפעיל את המקום כממגורות. גם אם יבנו ממגורות במספנות ישראל הרי שאלו לא יהוו תחליף לדגון. אין במספנות את האפשרות להכניס אוניות גדולות ויש להעמיק את המים. אולי קליש רוצה להסיט את הדיון מעניינים אחרים, אבל זה פשוט לא יקרה".