המשרד להגנת הסביבה זימן את נציגי עיריית חיפה לשימוע שיתקיים בשבוע הבא על רקע העיכובים בפרויקט הסרת תקרת האסבסט בבית הספר ליאו באק.
2 צפייה בגלריה
הורים מוחים בכניסה לבית הספר
הורים מוחים בכניסה לבית הספר
אי הוודאות נמשכת. הורים לתלמידים בבית הספר ממתינים בדאגה
(צילום: אלעד גרשגורן)
במשרד להגנת הסביבה ידרשו כי בעירייה יציגו את פרטי המכרז עבור הקבלן המבצע בפרויקט, כמו גם את לוחות הזמנים לתחילת הפרויקט השנוי במחלוקת.
זהו השימוע השני שנקבע לעירייה. השימוע הראשון נקבע לפני כחודש ימים, אז בחרו נציגי העירייה שלא להגיע ללא כל התראה מוקדמת לנציגי המשרד.
במשרד להגנת הסביבה נחושים להוציא לפועל את הפרויקט, ואף הוציאו צו מנהלי לעירייה המחייב אותה לקדם את הסרת האסבסט המסוכן מתקרת תיכון בית הספר. במשרד טענו כי לעירייה היו עשר שנים בהם יכלו לקדם את הסרת החומר המסרטן, אך בשל התנהלות בעייתית מצד העירייה והנהלת בית הספר, עד לרגע זה לא הוסרה הסכנה.
2 צפייה בגלריה
בית ספר ליאו באק
בית ספר ליאו באק
בית ספר ליאו באק
(צילום: ליאו באק)
קראו גם >>>
בעירייה התקיימו מספר דיונים בנושא וכעת טוענים שם כי לביצוע הפרויקט חסרים למעלה ממיליון שקלים לטובת מימון הסרת האסבסט. במשרד להגנת הסביבה מציינים כי לפנים משורת הדין, ומתוך כוונה לסייע לכל הצדדים לסיים את סאגת האסבסט בבית הספר, הועברו לעירייה חמשיה מיליון שקלים למימון הפרויקט. "בעירייה בחרו לבטל את המכרז הראשון שיצא בפרויקט, וכתוצאה מכך נרשמו הוצאות נוספות והתייקרות שלמשרד אין יכולת למממן", אומרים גורמים במשרד ומוסיפים כי הם מצפים מהעירייה למצוא את התקציב הנדרש להשלמת הפרויקט.
החוק למניעת מפגעי אסבסט קובע כי מוסד ציבורי חייב להסיר לוחות אסבסט עד לחודש נובמבר 2021, ולפיכך ידרשו כי העבודות להסרת האסבסט יתחילו בהקדם במהלך שנת הלימודים הנוכחית. במשרד מקווים כי העבודות יבוצעו במהלך חופשת הפסח הארוכה, ובינתיים יועברו תלמידי ליאו באק למבנים חלופיים. העירייה אמורה להציג את תוכניתה במהלך שימוע.