מנכ"ל חברת שטרית, שלום שטרית, כתב לחברי מועצת העיר אתמול (ראשון) כי הוא מבקש שהעירייה תוציא היתר בנייה בהקדם לפרויקט הבנייה של החברה בדרך הים. שתית מתייחס לפרויקט בו מתוכננות לקום 105 דירות בדרך הים 188, בשטח הסמוך לבית הספר עופר וגני הילדים כוכב הים ופז.
6 צפייה בגלריה
שטרית על רקע הפרויקט המתוכנן
שטרית על רקע הפרויקט המתוכנן
שטרית על רקע הפרויקט המתוכנן
(צילום: פרטי)
שטרית מציין כי החברה פעלה כדין ובתיאום מלא של העירייה לאורך כל הדרך, ולמרות הסיכומים והתיאומים, בעירייה מעכבים את הוצאת היתר הבנייה שיאפשר את תחילת העבודות.
שטרית: "חברתנו, שתית בע"מ, רכשה מעיריית חיפה את הזכויות במקרקעין המצויים ברח' דרך הים 188 חיפה, והידועים כגוש 10747 חלקה 78, כאשר חלה עליהם תב"ע המאושרת למגורים, ומתעתדת להקים על המקרקעין הנ"ל פרויקט הכולל שני בנייני מגורים בני 13 קומות כל אחד, ובסה"כ מתוכננות בפרויקט 105 יחידות דיור חדשות וגן ילדים חדש".

6 צפייה בגלריה
הפרויקט המתוכנן של שתית
הפרויקט המתוכנן של שתית
הפרויקט המתוכנן של שתית
(הדמיה: שתית)

שטרית מדגיש כי הסמיכות לבית הספר והגנים הייתה ידועה מהרגע הראשון, וזכתה להתייחסות של כלל נציגי העירייה שאישרו את העבודות המתוכננות.
כך סוכם כי עבודות העפר והחפירה יבוצעו בחודשים יולי-אוגוסט 2022, במהלך חופשת בית הספר והגנים ובמסמיכות לחגי תשרי, וזאת כדי לנצל את היעדרות הילדים מהמסגרות.
שטרית: "חברתנו ערכה את כלל בדיקות הבטיחות הרלוונטיות, ופעלה ועודה פועלת בהתאם לכל דרישה מצד עיריית חיפה, משרד החינוך וכל גורם אחר על מנת לצמצם את ההפרעה לילדי הגנים (אסמכתאות מתאימות הועברו לידי העירייה)".

6 צפייה בגלריה
צמודים. גני התקשורת ואתר הבנייה
צמודים. גני התקשורת ואתר הבנייה
צמודים. גני התקשורת ואתר הבנייה
(צילום: פרטי)

6 צפייה בגלריה
צמודים. גני התקשורת ואתר הבנייה
צמודים. גני התקשורת ואתר הבנייה
העירייה ידעה מהרגע הראשון. הגן הסמוך לאתר הבנייה
(צילום: פרטי)

מנכ"ל שתית אף מציין כי נרכשה על חשבון החברה מערכות איטום רעשים לטובת הילדים. בנוסף, החברה נערכה להחלפת חלונות בתי הספר והגנים לחלונות אקוסטיים, ואף ניתנה התחייבות של החברה לבנות גן ילדים עירוני בתחום המקרקעין של הפרויקט.
שטרית מציין כי החברה עמדה בכל התנאים שהעמידה העירייה, ולשם כך הושקעו משאבים רבים שמוערכים במיליוני שקלים כדי להתחיל בבנייה כבר בחודש אוגוסט. "כלל ההשקעות שביצענו הנאמדות במיליוני שקלים ירדו לטמיון והנזק שייגרם לחברתנו הוא גדול מנשוא. צו השעה מחייב התערבותכם וקבלת ההחלטות הנכונות לעיר חיפה ולתושביה, מתן היתר הבנייה המבוקש על ידי חברת שתית הוא חיוני והכרחי הן לחברתנו והן לעיר חיפה ולתושביה, ואנו סמוכים ובטוחים כי יהווה מנוף ומנוע צמיחה עבורה".
שטרית מסכם: לא למותר לציין כי חברתנו כבר החלה בשיווק הפרויקט והתקשרה בהסכמים עם עשרות משפחות צעירות, חלקם תושבי העיר חיפה וחלקם מתעתדים להעתיק את מגוריהם אליה בעתיד ועם השלמת הפרויקט. אנו סבורים כי קידום הפרויקט והצלחתו הם אינטרס משותף לחברת שתית ולעיר חיפה, ועל כן יהא זה מתבקש ונדרש כי נפעל בשיתוף פעולה באופן שיתאפשר לנו לממש את ייעוד הקרקע. אנו מתחייבים שלא לעשות רעש לילדים ומתחייבים לצמצם כל הפרעה ומטרד! אנא אפשרו לנו לעבוד בחגי תשרי כשהילדים בחופש".
מעיריית חיפה נמסר: "בקשת ההיתר נמצאת בדיון בוועדה המקומית - טרם התקבלה החלטה בנושא".

6 צפייה בגלריה
קליש
קליש
האם העירייה תשלם על העיכוב בבנייה? קליש
(צילום: נחום סגל)

חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "אני מבין את הרצון של חברת שתית לקדם את פרויקט הבניה בדרך הים 188. אך יש לקחת בחשבון היבטים רבים שלא טופלו הן על ידי היזם והן על ידי עיריית חיפה שבסיסם, בריאות הילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, לומדים בבה"ס עופר ונמצאים במרחק של מטרים ספורים מאתר הבניה. כמו כן יש לבחון לעומק את ההשלכות של הבניה על ילדי הגן שנמצאים בסמיכות לאתר ואת ההשלכות על תושבי האיזור שצפויים לסבול קשות בתקופת החפירות והבניה ויש ליישם תנאים מיוחדים בתהליך החפירות והבניה".

6 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן
(צילום: נחום סגל)

האן מוסיף: "לצערי עיריית חיפה וראש העיר ניסו לקדם היתרי חפירה בשיטת החפיף בועדה המקומית לתכנון ובניה ללא מתן פתרון נדרש שלא יסכן את הילדים והתושבים. מכיוון שכך הגשתי התנגדות לפרויקט תוך דרישה לקיים דיון נוסף בועדה המקומית לתכנון ובניה ולבחון לעומק את כלל הפתרונות שלא הוצגו וכנראה גם לר קיימים כדי למנוע פגיעה בילדים. חשוב להבין שהילדים המיוחדים שלומדים בבה"ס עופר לא יוכלו ללמוד במשך כל תקופת הבניה ובטח לא בחודשים הרבים של החפירות והחציבות בהר. כרגע עצרתי את האישור עד לדיון נוסף. לא אאפשר את שיטת החפיף כאשר מדובר בילדים ובמיוחד בילדים עם צרכים מיוחדים. אדרוש לבחון את הפתרונות מקרוב ורק אחרי שהורי הילדים והתושבים יקבלו את כל התשובות נידרש להחלטה האם לשחרר היתר חפירות והיתר בניה או להתארגן לפינוי ילדי בית הספר והגנים מהאיזור. כאשר מדובר בסיכון הילדים אין מקום לטעויות ואין מקום לתכנון לקוי. התכניות הנדרשות למניעת הפגיעה צריכות להיות ברורות וחד משמעיות ולא להשאיר לגורם כזה או אחר שיקול דעת וגמישות תכנונית! תקוותי שחברי למועצת העיר יתעשתו ולא יאשרו את היתרי החפירה עד למציאת פתרון לילדים ולתושבים".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
פורסם לראשונה: 11:08, 29.08.22