המשטרה אישרה לקבוצה בשם "חזית אנטי נאצית ישראלית" לקיים הפגנה בשדרות בן גוריון ביום שישי (15.7) בשעה 16:00.
את האישור להפגנה הוציא גיא סנדל, ובה צויין כי תתקיים תהלוכה נגד "סימנים נאצים מאוקראינה בישראל, ותמיכה בקונסוליה הרוסית".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה ברוסיה בתל אביב
הפגנת תמיכה ברוסיה בתל אביב
הפגנה אנטי נאצית שנערכה בתל אביב
(צילום: גיא סנדל)
סנדל נשאל על ידי "מיינט חיפה" מדוע בחר דווקא עכשיו לצאת ולתמוך בקונסוליה ברוסיה, וציין כי עכשיו נמצא התאריך המתאים ביותר להפגנה.
סנדל: "אנו רוצים לתמוך בישראל ולהתנגד לסימנים נאצים מאוקראינים מורעלים המגיעים לארץ. בתל אביב היו הפגנות ובחיפה עם דגלים ניאו נאצים. הניפו בישראל של גדוד טרור נאצי, גדוד אזוב ופרביסקטור של סטפן בנדרה. זה יכול להיתפס כהפגנה למען רוסיה אבל שייתפס איך שייתפס. במכביה שנחגגת בחיפה הורידו את דגל רוסיה. יש הרבה תומכים ברוסיה אבל יש בישראל יש רוספוביה. הקונסוליה הרוסית לא עומדת מאחורי ההפגנה. אין שום קשר לקונסוליה ואין תמיכה שלהם. בחיים הקונסוליה לא עמדה מאחוריי והכל אני עושה מדאגה מישראל. אני תמיד מרים את דגל ישראל".
בבקשה לאישור ההפגנה ציין סנדל כי ידוע לו מהרשתות החברתיות כי צפיות תהלוכת והפגנות של תומכי אוקראינה שעוללות להפריע להפגנה והתהלוכה אותה הוא מארגן וצפויה להתקדם מכיכר אונסק"ו לעבר הקונסוליה הרוסית. משך זמן התהלוכה הוא כ-3 שעות.
3 צפייה בגלריה
מתוך הפגנה
מתוך הפגנה
מתוך הפגנה למען אוקראינה שהתקיימה בחיפה
(צילום: Polina Goldis, Haifa)
3 צפייה בגלריה
מתוך הפגנה
מתוך הפגנה
מתוך הפגנה למען אוקראינה והפסקת המלחמה
(צילום: Polina Goldis, Haifa)
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
בעוד תומכי רוסיה נערכים להפגנה, תומכי אוקראינה והמתנגדים למלחמה בה פתחה רוסיה, נערכים להפגנת נגד.
חבר המועצה קיריל קארטניק, ממארגני ההפגנות למען אוקראינה: "בתור מדינת יהודים, העם שיודע איך זה מרגיש להיות רדופים יותר מכל עם אחר בהיסטוריה, אנו לא רק עומדים מהצד וצופים בכל פשעי המלחמה שקורים באוקרינה, אני מצטמרר מהמחשבה על כך שנותנים יד לפעילות תמיכה בטרור הרוסי. זו לא הפעם הראשונה בה פעילות של הקונסוליה הרוסית או מי מטעמה, לכאורה, מתערבים לנו בפוליטיקה המקומית ובסדר היום, ראינו את זה בהתערבות שלהם כשביקשתי להחליף את שם הרחוב בו נמצאת הקונסוליה, כשהקונסול הרוסי שלח עלי מכתב תלונה לראש העיר שהסכימה לקבלו. הפעילות הזו מדאיגה וצריכה להדליק נורות אדומות בכל הנוגע לתהליכי קבלת החלטות בעיר ובכל המדינה".
פורסם לראשונה: 14:41, 13.07.22